۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
افزایش ۲۲ درصدی پرداخت عوارض به شهرداری‌های استان سمنان
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خبر داد:

افزایش ۲۲ درصدی پرداخت عوارض به شهرداری‌های استان سمنان

سمنان – مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بابیان اینکه در شش‌ماهه ابتدای سال جاری ۴۶ میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌های استان پرداخت‌شده است، گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس بی‌نیاز ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان ضمن بیان اینکه عوارض دریافتی در استان بر اساس ضریب جمعیتی توزیع خواهد شد، اظهار داشت: در شش‌ماهه ابتدای سال جاری ۴۶ میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌های استان پرداخت‌شده است و این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشت.

وی بابیان اینکه بر اساس ضریب ابلاغی ۷۰ درصد به شهرداری‌ها و ۳۰ درصد به دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد، تأکید کرد: تمام عوارض جمع‌آوری‌شده در راستای عمران و آبادانی شهرها هزینه می‌شود و سهم دهیاری‌ها از این اعتبار در شش‌ماهه ابتدای سال جاری ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود.

اعلام آخرین‌مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی دوره پاییز

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به اینکه این مبلغ نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: در این مدت مبلغ دو میلیارد تومان عوارض به فرمانداری‌ها و مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان به عشایر سطح استان پرداخت‌شده است.

بی‌نیاز یادآور شد: تمام عوارض پرداختی توسط مودیان مالیاتی در سطح استان سمنان و توزیع آن در سطح شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای عمران و آبادانی شهر و روستا و نهایتاً رشد و توسعه استان هزینه شد.

وی در ادامه از آخرین‌مهلت ارسال اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر ارزش‌افزوده دوره پاییز خبر داد و گفت: مودیان می‌توانند تا ۱۵ دی‌ماه از طریق سامانه الکترونیکی www.evat.ir نسبت به تکمیل اظهارنامه این دوره و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به اینکه طبق قانون مودیان مالیات بر ارزش‌افزوده می‌توانند تا ۱۵ روز پس از پایان هر فصل نسبت به تکمیل اظهارنامه دوره مربوطه اقدام کنند، تأکید کرد: در صورت عدم ارسال اظهارنامه، مشمولان جریمه خواهند شد.

کد خبر: ۱٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha