۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
عرضه مرکبات نارس به بازار فروش لطمه می زند| لزوم رعایت استانداردهای صادراتی
مدیرعامل پایانه صادراتی مرکبات مازندران:

عرضه مرکبات نارس به بازار فروش لطمه می زند| لزوم رعایت استانداردهای صادراتی

جویبار- قلی زاده، مدیرعامل پایانه صادراتی مرکبات مازندران گفت: مازندران با تولید ۲.۷ میلیون تن مرکبات بزرگترین تولیدکننده در جهان محسوب می شود و برای ورود به بازارهای جهانی باید استانداردها رعایت شود.

خلیل قلی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با عنوان اینکه تولید مرکبات ایران جزو رنکینگ های بالای جهانی قرار دارد، ادامه داد: ایران با ۴.۵ میلیون تن تولید جزو هفت کشور اول دنیا است و از این میزان ۲.۷ میلیون تن در مازندران تولید می شود.

قلی زاده یادآور شد: مازندران از بزرگترین تولیدکنندگان مرکبات در دنیا محسوب می شود و بدانیم وقتی تولید زیاد است باید در زمان مناسب به بازار عرضه شود.

مدیرعامل پایانه صادراتی مرکبات مازندران یادآور شد: روسیه سالانه ۸۰۰ هزار تن نارنگی خریداری می کند و برای ورود محصولات به بازار این کشور باید الزاماتی را در نظر گیریم و وقتی قند میوه کامل نباشد، سبب از دست دادن بازار می شود.

وی گفت: عرضه مرکبات نارس سبب می شود تا بازار فروش انبوه لطمه خورد و باید در نظر گیریم که تولید ما جهانی است از این رو ساماندهی آن برنامه های خاص خود را می خواهد.

قلی زاده با بیان اینکه تجار و بازرگانان میوه را از سر باغ و یا مرز خریداری و به بازارهای هدف عرضه می کنند، افزود: اکنون شیوه های حضور در بازارهای جهانی مناسب نیست و ما در صورتی که تامین نقدینگی مناسب داشته باشیم برنامه هایی برای حضور منسجم در بازارها را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی بالایی در پایانه داریم، گفت: امیدواریم به ظرفیت عملی نیز دست یابیم.

کد خبر: ۱۰۸٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha