۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
سفر رییس جمهور، منشأ خیر برای کارگران معدن طبس شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

سفر رییس جمهور، منشأ خیر برای کارگران معدن طبس شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: پیرو سفر رئیس جمهوری به استان و حضور در جمع کارگران معدن شهرستان طبس، پس از شنیدن گلایه ها و مشکلات آنان، دستور پیگیری موضوعات را صادر کردند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی در این خصوص گفت: پس از سفر رییس جمهوری، به دستور وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی، تیمی متشکل از معاون روابط کار، مدیر کل بازرسی کار، مدیر کل روابط کار و جبران خدمت و مدیر کل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی برای  پیگیری دستور رییس جمهوری به شهرستان طبس اعزام شدند.

وی افزود: در این سفر از محل اقامت و زندگی کارگران در کارگاه بازدید به عمل آمد و در کوتاه ترین فاصله امکانات مورد نیاز کارگران به آنان تحویل شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حاشیه این بازدیدها، معاون روابط کار  با حضور در معدن زغالسنگ معدنجو، ضایعه درگذشت مرحوم علی مرادی از کارکنان فقید این معدن را به مدیریت و همکاران وی در این مجموعه معدنی تسلیت گفت و بر بالا بردن ضریب ایمنی معادن زغالسنگ و رعایت کامل ضوابط ایمنی به منظور کاهش حوادث احتمالی و پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار در میان کارگران تاکید کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در ادامه سفر معاون روابط کار به شهرستان طبس جلسه جمع بندی و رفع مشکلات حوزه کارگری و پیمانکاری معادن ذغالسنگ، در سالن اجتماعات معدن پروده طبس برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات رفاهی، بیمه ای و بهداشتی کارگران، ارائه و جهت اجرا ابلاغ شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی این سفر را منشأ خیر برای کارگران استان به ویژه کارگران معادن دانست و اقداماتی از این دست را در راستای افزایش روحیه و امید و انگیزه کارگران موثر ارزیابی کرد که موجب تقویت سرمایه های اجتماعی در میان اقشار مختلف جامعه خواهد شد.

اشرفی همچنین بیان کرد:  امکانات رفاهی شامل تختخواب، پتو و ملحفه در اختیار کارگران قرار گرفته است.

وی ادامه داد:  تعدادسه واحد از ساختمانهایی که  قابل استفاده نبوده تخریب شد و کار مرمت و بازسازی واحدهای کارگری بلافاصله شروع و نظارت در این زمینه انجام می شود.

وی گفت: در زمینه تفاوت میزان حقوق ومزایای دریافتی و محاسبه  ۴درصد حق بیمه مشاغل سخت وزیان آور  با نظارت تامین اجتماعی استان درحال انجام است  .

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد:  پیگیری احداث پایگاه امداد و نجات در منطقه پروده از طریق وزارت صمت نیز دردست اقدام است.

کد خبر: ۱۰۷٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha