۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
رنامه ریزی برای بهره برداری بهتر از نیروگاه‌های برق آبی

رنامه ریزی برای بهره برداری بهتر از نیروگاه‌های برق آبی

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، از برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های آبی کشور به منظور تولید برق از منابع آبی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، سید حسن رضوی در جلسه بررسی وضعیت سد و نیروگاه‌های برق‌آبی کشور و پتانسیل‌های توسعه این نیروگاه‌ها که به دعوت کمیسیون انرژی و با حضور نمایندگان عضو کمیسیون برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: این موضوع در طرح «توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور» دنبال خواهد شد.

وی گزارشی از وضعیت فعلی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور همچون ظرفیت‌های نصب شده، ظرفیت‌های قابل استفاده و پتانسیل‌های موجود برای توسعه نیروگاه‌های برق‌آبی ارائه کرد و یادآور شد: خشکسالی و بارش کم در سال آبی جاری منجر به کاهش استفاده موثر از نیروگاه‌های برق آبی شده است.

رضوی با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، به روزرسانی طرح‌های فرسوده، افزایش بهره وری دستگاه‌ها و افزایش سطح تکنولوژی از جمله اهداف شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران است، افزود: در طرح «توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور» این موارد دنبال خواهد شد تا بتوانیم استفاده بهتری از ظرفیت‌های آبی کشور برای تولید برق از منابع آبی داشته باشیم.

رضوی احداث نیروگاه‌های برق‌آبی در مقیاس متوسط و کوچک را جزو برنامه‌های وزارت نیرو دانست و ادامه داد: این نیروگاه‌ها حداکثر تا ۱۰ مگاوات تولید برق خواهند داشت و قابلیت احداث در بسیاری از استان‌های کشور را نیز دارند؛ چرا که می‌توان آن‌ها در طول و مسیر انتقال آب احداث کرد.

در این جلسه همچنین اعضای کمیسیون و میهمانان در خصوص حمایت از توسعه صنعت برق‌آبی، تامین منابع مالی اجرای طرح‌های اولویت‌دار برق‌آبی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، فراهم شدن زمینه توسعه انرژی‌های تجدید پذیر نظیر برق‌آبی در قانون برنامه هفتم توسعه با توجه به آینده پیش رو در زمینه کمبود سوخت نیروگاه‌ها و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ترکیبی همچون تلمبه ذخیره‌ای و مزارع خورشیدی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان این نشست مقرر شد در کمیته برق کمیسیون، موضوعات با تفصیل بیشتری بررسی و حمایت لازم به‌خصوص در فرایند تصویب طرح مانع زدایی از صنعت برق، صورت گیرد.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha