۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
صنعت پولساز اردبیل حال خوشی ندارد| ضرورت توجه به گردشگری مجازی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صنعت پولساز اردبیل حال خوشی ندارد| ضرورت توجه به گردشگری مجازی

اردبیل- محمدی، کارشناس حوزه گردشگری گفت: گسترش بیماری کرونا صنعت گردشگری را بیش از هر صنعت دیگری، تحت تاثیر قرار داد.

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گسترش بیماری کرونا صنعت گردشگری را بیش از هر صنعت دیگری، تحت تاثیر قرار داد.

وی اظهار کرد: بسته شدن آب های گرم معدنی، هتل ها، اماکن تاریخی و گردشگری  همه موجب شد این صنعت در استان اردبیل آسیب‌های جدی ببیند.  

کارشناس حوزه گردشگری به ظرفیت بالای استان اردبیل در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: متاسفانه چه در دوران کرونا و چه قبل تر، از بسیاری از پتانسیل های گرشگری استان غافل شده ایم.

محمدی اظهار کرد: بزرگترین معضل و مشکل در حوزه گردشگری عدم درک واقعی تاثیر این بخش در توسعه اقتصادی و اشتغال از سوی متولیان  امر است.

وی تصریح کرد: نگاه به مقوله گردشگری باید از نگاه شعاری به عملی ارتقا پیدا کند و در این مسیر استفاده از ظرفیت دانش آموختگان و نخبگان حوزه امری ضروری است.

کارشناس حوزه گردشگری به غفلت از ظرفیت گردشگری مجازی در ایام کرونایی اشاره کرد و افزود: متاسفانه نگاه به صنعت گردشگری در استان، صرفا نگاه سنتی است و این یعنی عقب ماندگی و عقب افتادگی در مسیر صنعت پولساز جهان.

محمدی تصریح کرد: در شرایط کنونی که گردشگری با ورود کرونا با بحران جدی دست و پنجه نرم می کند اگر حرکت در مسیر گردشگری با همین سبک و سیاق سنتی خود ادامه داشته باشد باید فاتحه این صنعت را حداقل در استان خواند.

وی در پایان توجه به زیرساخت های گردشگری را مهم عنوان کرد و گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی در کشور، توجه به حوزه گردشگری می تواند گره بسیاری از مشکلات را باز کند.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha