۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
اوتلندر ایمن‌ترین خودرو میتسوبیشی
ژاپنی‌ها در IIHS رکورد شکستند

اوتلندر ایمن‌ترین خودرو میتسوبیشی

شرکت خودروسازی میتسوبیشی موفق شده با اوتلندر ۲۰۲۲ در تست‌های موسسه ایمنی و بیمه بزرگراه‌های آمریکا یا IIHS بالاترین سطح ایمنی را به لطف فناوری‌ها روز کسب کند.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازان در دنیا تلاش دارند محصولاتی ایمن را طراحی و تولید کنند که در بازارهای جهانی فروش مناسبی داشته باشند. شرکت خودروسازی میتسوبیشی به تازگی توانسته با مدل جدید اوتلندر ۲۰۲۲ بالاترین سطح ایمنی موسسه ایمنی و بیمه بزرگراه‌های آمریکا یا IIHS را کسب کند. این موفقیت برای مدل بنزینی اوتلندر ۲۰۲۲ است که با تغییرات اعمال شده در بدنه و شاسی آن را کسب کرده است. میتسوبیشی در آمریکا خط تولید مخصوص این محصول را دارد.

نکته قابل توجه در اینجاست که مدل‌های اوتلندر براساس رتبه بندی در ژوئن ۲۰۲۱ دستخوش بهبود ایمنی در تولید قرار گرفتند. خودروهای که از تاریخ مذکور تولید شدند، مجهز به سیستم چراغ تنظیم شونده در جلو و بیشترین مقدار ایمنی هستند. اوتلندرهای که در این تاریخ تولید شدند به فناوری‌های ایمنی فعال مجهز شده تا سرنشین را در برابر تصادف حفاظت کند. در ارزیابی و تستی که موسسه ایمنی و بیمه بزرگراه‌های آمریکا انجام داده است، این خودرو ژاپنی بهترین عملکرد را براساس دامنه نوری و سیستم‌های ایمنی فعال کسب کرده است.

اوتلندر ۲۰۲۲ مجهز به یک سیستم ایمنی جدید شده که از فناوری کمکی راننده پیشرفته‌تر است، میتسوبیشی در این خودرو از سیستمی که ادغامی از کروزکنترل تطبیقی و حفظ خودرو بین خطوط است، استفاده می‌کند. این فناوری اجازه می‌دهد خودرو در زمان حرکت از وسیله نقلیه روبه رو یا پشت سر فاصله ایمنی را داشته تا مانع از برخورد و صدمات جدی به سرنشینان شود. این فناوری به کمک سیستم ناوبری و اطلاعاتی که از اینترنت برای مسیریابی دریافت می‌شود، سرعت خودرو را بدون دخالت راننده تنظیم و فاصله را براساس اطلاعات دینامیکی کنترل می‌کند.

هرچند که اوتلندر به سیستم‌های ایمنی غیرفعال مانند پیشگیری از تصادف در جلو، هشدار برخورد خودرو از روبه رو، نقطه کور، خروج از خطوط جاده، حفظ مسیر و دوربین هشدار خروج از جاده مجهز است. میتسوبیشی به این سیستم‌ها اکتفا نکرده و ۱۱ کیسه هوا در محل‌های مانند جلو، عقب، مرکزی، جانبی و زانویی استفاده کرده است.

براساس همین سطح ایمنی، میتسوبیشی در نظر دارد که اتولندر پلاگین هیبرید را مانند نسخه بنزینی طراحی و تولید کند که پرفروش‌ترین خودرو ایمن سال شود. هرچند که تاکنون این خودروساز ژاپنی برنامه‌ای از تولید نسخه هیبریدی با این قابلیت را اعلام نکرده است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که مدلی تمام الکتریکی از اوتلندر را به زودی معرفی بازار کند. نسخه تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۳ رونمایی و معرفی خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha