۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
زیرساخت‌های گردشگری آبادان و خرمشهر آماده شود| نقش گردشگران خارجی در توسعه اقتصادی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

زیرساخت‌های گردشگری آبادان و خرمشهر آماده شود| نقش گردشگران خارجی در توسعه اقتصادی

خرمشهر- عباسیان پور، یک فعال گردشگری گفت: شهرداری‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر باید زیرساخت‌های گردشگری در بخش رفاهی و حمل و نقل را فراهم کنند.

نجمه عباسیان پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اشتغالزایی، درآمدزایی و رونق اقتصادی از مهمترین پیامدهای مثبت صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند دارای نواقص متعدد است، توضیح داد: نباید فقط بر روی بوم گردی تمرکز کرد و باید به گونه‌ای اقدام شود که با مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین مشارکت مردم محلی به سوی توسعه صنعت گردشگری حرکت کنیم.

این فعال گردشگری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر افزود: دسترسی به آب‌های آزاد، دسترسی به امکان حمل ‌و نقل ریلی از طریق پایانه راه‌آهن خرمشهر، حمل ‌و نقل هوایی از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان و بهترین منطقه برای جذب گردشگران خارجی به ویژه اتباع عراقی که تاثیر به سزایی در رونق اقتصادی این منطقه دارند از مزیت‌های صنعت گردشگری منطقه است.

عباسیان پور با اشاره به تسهیلات کرونایی دولت قبل، تصریح کرد: برای حمایت از فعالان گردشگری تسهیلات کرونایی به فعالان گردشگری ارائه شد ولی متاسفانه بسیاری از فعالان بومی این حوزه که به طور مستقل کار می‌کنند نتوانستند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، از طرفی اماکنی همچون هتل‌ها نیز از این تسهیلات رضایت نداشتند و به اعتقاد آنها کارشناسی شده نبود.

وی با بیان اینکه در دوره کرونا بیشترین آسیب به صنعت گردشگری وارد شد، عنوان کرد: اعطای تسهیلات کم بهره در قالب وام هراه با تنفس بلند مدت یکی از اقداماتی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید برای همه فعالان در نظر بگیرد.

این فعال گردشگری توسعه و رونق صنعت گردشگری شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر را در گروی حرکت به سوی گردشگری الکترونیک دانست و تاکید کرد: بستر اینترنت نقش مهم و کلیدی در معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراثی منطقه دارد.

عباسیان پور خطاب به شهرداری‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر گفت: زیباسازی شهر، فراهم کردن امکانات لازم برای آسایش گردشگران از جمله سرویس بهداشتی مجهز به آب در نقاط مختلف شهر و حمل و نقل شهری مناسب به ویژه تاکسی‌های گردشگری بخشی از زیرساخت‌هایی است که باید به شیوه اصولی آماده شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha