۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
آمادگی برای ساخت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار مسکن در سال
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد

آمادگی برای ساخت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار مسکن در سال

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای ساخت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار واحد مسکونی در سال در قالب طرح اقدام ملی و طرح‌های جدید در قالب ساخت یک میلیون واحد مسکونی آمادگی داریم.

به گزارش بازار، جواد حق شناس افزود:در طرح اقدام ملی مقرر شد دولت ۴۰۰ هزار واحد مسکن بسازد که سهم بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد تعیین شد و تاکنون برای ۷۳ هزار واحد؛ زمین از سازمان ملی زمین ومسکن گرفتیم.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: متقاضیانی که ثبت نام کردند وپرونده ان‌ها پایش شده است، حدود ۵۳ هزار نفر تایید و به بانک معرفی شدند و این تعداد مبلغ اولیه را نیز پرداخت کردند.

حق شناس تصریح کرد: ۴۳ هزار نفر از این تعداد را ساماندهی و در قالب گروه ساز، بنیادساز و انبوه ساز تقسیم بندی کردیم که ساخت ۲۹ هزار واحد شروع شده و پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۶ درصد است.

وی درباره سیاست دولت جدید برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیز گفت: انچه در لایحه تسریع ساخت مسکن در مجلس تهیه و به دولت ارایه شده است و منتظر ابلاغ ان هستیم، تسهیلات بیشتری پیش بینی شده و دولت نیز بخشی از زیر ساخت‌ها را به عهده گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:ما امادگی داریم تا براساس برنامه‌های وزیر جدید راه و شهرسازی وظایف خود را انجام دهیم.

وی در باره قیمت پایه ساخت مسکن طرح اقدام ملیهم گفت:روش محاسبه مسکن طرح اقدام ملی دوشیوه است اول ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان که قیمت پایه است ودولت اعلام کرد که مبنای تعدیل سازمان برنامه وبودجه از ۳ ماه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان اجرای طرح به آن تعلق می‌گیرد و شیوه دوم بر اساس توافق بنیاد مسکن با وزارت راه وشهر سازی است تا با هزینه کمتری برای متقاضی محاسبه شود به این صورت که قیمت تمام شده خرید مصالح و قراردادهای اجرای طرح را مبنا قرار بدهیم و از سود آن بگذریم.

حق شناس تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و توافق بنیاد مسکن با وزارت راه وشهرسازی، این بنیاد مسئولیت ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را به عهده دارد و البته با توافق وزارت راه و شهرسازی در برخی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز طرح اقدام ملی را در حال اجرا داریم.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha