۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
 صادرات از پایانه مرزی میرجاوه ۱۶۰ درصد رشد داشته است

صادرات از پایانه مرزی میرجاوه ۱۶۰ درصد رشد داشته است

زاهدان - رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان از رشد ۱۶۰ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان در ۵ ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، مسعود نکودری اظهار داشت: ۳۵۰ هزار و ۲۳۹ تن کالا در این مدت توسط ۱۵ هزار و ۵۸۴ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۳۴ هزار و ۵۰۱ تن کالا و پنج هزار و ۸۶۹ دستگاه رشد ۱۶۰ درصدی در تناژ و ۱۶۶ درصدی در ناوگان را نشان می‌دهد.

وی گاز مایع، قیر و هیدروکربن را از عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کرد و افزود: پایانه مرزی میرجاوه همواره یکی از پایانه‌های فعال کشور در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بشمار می رفته بطوری که علاوه بر رشد ۱۶۰ درصدی صادرات با عملکرد بسیار مطلوب رشد ۱۳۳ درصدی در ترانزیت کالا در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای استان رقم زده است.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه موفقیت صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در طول سال‌های اخیر مبرهن این واقعیت است که در صورت توسعه زیر ساخت‌ها می‌توان روز به روز شاهد گسترش فعالیت‌های اقتصادی در استان بویژه صادرات کالاهای ایرانی به پاکستان بود لذا این اداره کل توسعه پایانه مرزی و توسعه فضای سالن مسافری جهت پذیرش زائران کشور همسایه را در اولویت کاری خود قرار داده است.

نکودری تصریح کرد: پایانه مرزی میرجاوه به دلیل نزدیکی به مراکز جمعیتی کشور پاکستان از فعال‌ترین پایانه‌های مرزی کشور محسوب می‌شود که علاوه بر نقش آفرینی در توسعه مناسبات اقتصادی اشتغالزایی زیادی برای مردم استان به همراه داشته است.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha