۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
پورشه ۹۱۱ با ویژگی‌های جدید
کوپه رو باز آلمانی قوی‌تر شد

پورشه ۹۱۱ با ویژگی‌های جدید

پورشه در نسل جدید ۹۱۱ طراحی بدنه و قوای فنی جدیدی به خود گرفته که ۴۸۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بازار؛ گروه خودرو: اسطوره پورشه بیش از ۵۷ سال است که روی خط تولید این شرکت قرار دارد. این اسطوره پورشه که با نام ۹۱۱ شناخته می‌شود، نسل جدید آن که با کد ۹۹۲ معرفی می‌شود از سال ۲۰۱۹ پا به بازار جهانی گذاشته است. این سوپراسپرت پورشه که در چند نسخه طراحی و تولید شده است. یکی از جذاب‌ترین مدل‌های این کوپه پرفورمنسی تارگا است. تارگا در واقع کوپه رودستر جذاب از ۹۱۱ است. تارگا از نسل قبلی ۹۹۱ به جهان معرفی شد و سبک خاصی از یک خودرو رودستر گرندتور را به نمایش می‌گذارد. تارگا به دلیل نوع طراحی منحصربه‌فردی که دارد؛ بسیار مورد توجه اسپرت‌دوستان قرار گرفته است.

پورشه ۹۱۱ با ویژگی‌های جدید

طراحان پورشه در نسل جدید ۹۱۱ یعنی ۹۹۲ همچنان مانند قبل محافظه کارانه عمل کرده‌اند. به طوری که در نسل جدید همان المان‌های قبلی پورشه به خوبی دیده می‌شود، با این تفاوت که خودروی به‌روزتری را شاهد هستیم. پروفیل ۹۱۱ تارگا۴جی‌تی‌اس با پوزه نسبتا بلند و پشت کوتاه و اورهنگ‌های نسبتا بلند حس خاصی را به این خودرو می‌بخشد

طراحی ظاهری
طراحان پورشه در نسل جدید ۹۱۱ یعنی ۹۹۲ همچنان مانند قبل محافظه کارانه عمل کرده‌اند. به طوری که در نسل جدید همان المان‌های قبلی پورشه به خوبی دیده می‌شود، با این تفاوت که خودروی به‌روزتری را شاهد هستیم. پروفیل ۹۱۱ تارگا۴جی‌تی‌اس با پوزه نسبتا بلند و پشت کوتاه و اورهنگ‌های نسبتا بلند حس خاصی را به این خودرو می‌بخشد. گل‌گیرهای متورم عقب با خطوط نرم و سیال و فرم‌های منحنی کارکتر نافذی به این سوپراسپرت می‌دهد. نکته مهم در طراحی تارگا شیشه منحنی عقب است که برخلاف نسخه رودستر آن، شیشه منحنی خمیده در عقب طراحی شده تا فرم خاصی به ۹۱۱ تارگا۴ جی‌تی‌اس دهد. چهره این سوپراسپرت با چراغ‌های دایره‌ی و LED های چهارگانه و خطوط تیز روی کاپوت تهاجمی به نظر می‌رسد. در نمای عقب با طراحی آشنای پورشه که پیش‌تر در سدان محبوب این خودروساز یعنی پانامرا شاهد بودیم، مواجه می‌شویم. حجم‌پردازی صریح و چراغ‌های کشیده با حالت پیوسته نمای شیک و زیبا از این سوپراسپرت را نمایان می‌کند. طراحی اسپویلر فعال و رینگ‌های ۲۰ اینچی برای چرخ‌های جلو و ۲۱ اینچی برای چرخ‌های عقب و دیفیوزر و اگزوزهای کروی شکل بزرگ در طرفین چاشنی اسپرت بودن این خودرو را دوچندان می‌کند.

پورشه ۹۱۱ با ویژگی‌های جدید

کابین جدید و اسپرت
در زمان قرارگیری در پشت فرمان ۹۱۱ تارگا ۴ جی‌تی‌اس همان حس و حال سایر نسخه‌های این خودرو را به راننده و سرنشین القا می‌کند. طراحی جدید و نوین پورشه کابین دلنشینی را فراهم کرده است. کلاستر ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی و نمایشگر ۱۰.۹ اینچی فضای مدرنی را فراهم کرده است. استفاده از چرم و تلفیق آن با چرم آلکانترا و دکوراتیو کروم مشکی و فیبرکربن و نورپردازی LED های نواری کابین جذابی را برای سرنشینان این سوپراسپرت به ارمغان آورده است. از سوی دیگر دسته دنده منحصربه‌فرد و غربیلک فرمام اسپرت با روکش جیر و پدال‌های شیفتر پشت آن و طراحی صندلی‌های اسپرت حس و هیجان خاصی در زمان رانندگی با این سوپراسپرت را به وجود می‌آورد. از مهم‌ترین آپشن‌های این سوپراسپرت می‌توان پارک هوشمند، استارت هوشمند از روی گوشی، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل فعال آیرودینامیک خودرو، دوربین۳۶۰درجه‌ی، سیستم هشدار نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل فواصل، کروز کنترل تطبیقی و سیستم مدیریت توزیع گشتاور چرخ‌ها و... اشاره کرد.

پیشرانه ۹۱۱ تارگا۴ جی‌تی‌اس را یک موتور شش سیلندر تخت سه لیتری تشکیل می‌دهد. این پیشرانه مزین شده به توربوشارژهای دوقلو است. این موتور حداکثر می‌تواند ۴۸۰اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۵۷۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند

پیشرانه قدرتمند
پیشرانه ۹۱۱ تارگا۴ جی‌تی‌اس را یک موتور شش سیلندر تخت سه لیتری تشکیل می‌دهد. این پیشرانه مزین شده به توربوشارژهای دوقلو است. این موتور حداکثر می‌تواند ۴۸۰اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۵۷۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس ۸سرعته PDK منحصربه‌فرد پورشه(گیربکس دوکلاچه اتوماتیک) قدرت را به چرخ‌های جلو و عقب می‌رساند. بر این اساس تنها کافیست پدال گاز را تا انتها فشار دهید تا در ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. حداکثر سرعت ۹۱۱ تارگا۴ جی‌تی‌اس ۳۰۷ کیلومتر برساعت است. اگزوزهای سفارشی آکراپوییچ صدای خروجی مهیجی را از این سوپراسپرت به ارمغان می‌آورد. این کیت اگزوز ۷درصد راندمان موتور را افزایش می‌دهد.

پورشه ۹۱۱ با ویژگی‌های جدید

ویژگی‌های خاص
کیت GTS پورشه برای این خودرو ۲۵ کیلوگرم وزن را کاهش داده است. رینگ‌های ۲۰ با سایز تایر ۳۵/۲۴۵ در جلو و رینگ‌های ۲۱ اینچی ۳۰/۳۰۵ در محور عقب نصب شده تا پرفورمنس خودرو را بهبود بخشد.

کد خبر: ۱۰۴٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha