برنامه‌ریزی اقتصادی بر اساس آمار و به دور از کلی‌گویی باشد
عضو هیات رئیسه اتاق بیرجند:

برنامه‌ریزی اقتصادی بر اساس آمار و به دور از کلی‌گویی باشد

عضو هیات رئیسه اتاق بیرجند توجه به آمار و اطلاعات شفاف برای برنامه‌ریزی و ارائه استراتژی اقتصادی کشور را ضروری دانست و خواستار پرهیز دولت از کلی‌گویی شد.

به  گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، عضو هیات رئیسه اتاق بیرجند با تاکید بر توجه دولتمردان به آمار برای برنامه‌ریزی اقتصادی، گفت: نگاه صادرات‌گرا به تولید پیشران تحولات اقتصادی است و دولت باید در صدر برنامه‌های خود به این نکته توجه جدی داشته باشد.

علیرضا خامه‌زر، عضو هیات رئیسه اتاق بیرجند، حلقه مفقوده در تصمیم‌گیری‌ها را عدم استناد به آمار عنوان کرد و گفت: در روند صادرات و واردات توجه به آمار و اطلاعات بسیار اهمیت دارد. اینکه محدودیت‌هایی در برهه‌ای از زمان برای برخی محصولات صادراتی و وارداتی در نظر می‌گیریم بدون اینکه به اطلاعات دقیق روند تولید این محصولات توجه شود، از جمله معضلاتی است که همواره با آن دست به‌گریبان بوده‌ایم.

بر اساس اظهارات او وزارت‌خانه‌های اقتصادی باید در قدم اول برنامه‌های خود را درباره چگونگی حمایت از تولید تدوین و ارائه کنند و در این حوزه از هرگونه کلی‌گویی بپرهیزند. موضوع دیگری که باید در این رابطه مورد تاکید جدی قرار گیرد، تمرکز بر توسعه منطقه‌ای و ظرفیت‌هایی است که در هر استانی وجود دارد.

توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها موضوع دیگری بود که از سوی عضو هیات رئیسه اتاق بیرجند مورد تاکید قرار گرفت. به باور این فعال اقتصادی اگر با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شود، شاهد بهبود شرایط تولید در کشور و توسعه صادرات خواهیم بود.

خامه‌زر تاکید کرد: دولت باید روی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی کشور متمرکز شود و زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش را مهیا کند. چنان‌چه زیرساخت‌ها آماده نباشد، سرمایه‌گذاری جدیدی اتفاق نمی‌افتد.

او یادآور شد: معنای حمایت از تولید همان ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌هاست. در حال حاضر نظام حمل‌ونقل کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که هم‌پوشانی قابل توجهی در همه حوزه‌ها دارد، باید به‌روز شده تا پاسخگوی نیاز امروز تولید و تجارت کشور باشد.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha