۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
بازار راکد «کیف و کفش» در خراسان شمالی/ مردم فقط در صورت نیاز خرید می کنند
رئیس اتحادیه کیف و کفش مرکز خراسان شمالی:

بازار راکد «کیف و کفش» در خراسان شمالی/ مردم فقط در صورت نیاز خرید می کنند

بجنورد- گودرزی، رئیس اتحادیه کیف و کفش مرکز خراسان شمالی با اشاره به بازار راکد کیف و کفش گفت: نبود نقدینگی، خرید اینترنتی و عدم حضور در کارگاه‌های تولیدی عمده‌ترین مشکل فروشندگان مرکز استان است.

علیرضا گودرزی در گفتگو با بازار با اشاره به مشکلات عدم نقدینگی، خرید اینترنتی، عدم حضور در کارگاه‌های تولیدی فروشندگان کیف و کفش استان اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد محصولات فروش ما از استان تهران تأمین می‌شود  متأسفانه با شیوع کرونا ناچار هستیم خریدهای خود را اینترنتی انجام دهیم که این باعث می‌شود آن کیفیتی که مدنظر ما در محصول بود نباشد.

وی افزود: قبل از شیوع کرونا همه‌ کاسبان با اعتبار خود خرید می‌کردند و در قبال آن چک می‌دادند ولی اکنون با افزایش قیمت‌ها و کسادی بازار، به‌ناچار باید خریدهای خود را به‌صورت نقدی انجام دهیم.

رئیس اتحادیه کیف و کفش مرکز استان خراسان شمالی در خصوص وضعیت بازار کیف و کفش ادامه داد: در سال‌های گذشته یا شروع سال تحصیلی در ماه مرداد و شهریور جایی برای رفت آمد در مغازه‌ها نبود و ما مجبور به اضافه کردن فروشنده بودیم که بتوانیم پاسخگوی مشتریان و دانش آموزان باشیم، اما امسال یک نفر هم زیاد است. با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، خریدوفروش کیف و کفش مدارس به‌طور کلی تعطیل‌شده و فروش کیف و کفش‌های دیگر نیز بسیار راکد است و مردم فقط در صورت نیازهای خیلی ضروری خرید می‌کنند.

گودرزی تعداد فروشندگان کیف و کفش در مرکز استان را ۱۳۵ واحد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد فروشندگان این صنف مستأجر هستند با گسترش بیماری کرونا سالی ۲۰ مغازه کیف و کفش که فروشنده‌های باسابقه ما بودند به دلیل نداشتن فروش مجبور به تعطیلی مغازه‌هایشان شدند.

وی تعداد واحدهای تولید کفش در مرکز استان را دو واحد و واحدهای تولید کیف تزیینی و دستی را هشت واحد عنوان کرد.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha