۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
تولید پودر پاپریکا برای نخستین بار در زنجان آغاز شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

تولید پودر پاپریکا برای نخستین بار در زنجان آغاز شد

زنجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برای نخستین بار در زنجان تولید روزانه ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم پودر پاپریکا آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان، جواد تاراسی گفت:برای نخستین بار در زنجان تولید روزانه ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم پودر پاپریکا آغاز شد.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار در استان  زنجان محصول تولیدی فلفل گلخانه ای از واحدهای فعال گلخانه شهرستان زنجان به منظور تهیه پودر پاپریکا به مراکز فرآوری ارسال شد و در حال حاضر ۷۳ واحد فعال گلخانه ای با سطح زیر کشت ۳۰ هکتار و تولید چهار هزار تن در حال فعالیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از این تعداد واحدهای گلخانه ای پنج واحد در حال تولید فلفل دلمه ای رنگی با سطح زیر کشت یک هزارو ۵۰۰ مترمربع ۳۰۰ تن تولید دارد و هم اکنون روزانه به میزان نیم تن فلفل دریافت و مراحل فرآوری در یکی از شرکت های پایانه صادراتی شهرستان زنجان در دست انجام است.

تاراسی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده روزانه ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم تولید پاپریکا به ارزش ریالی هر کیلوگرم ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ریال در زنجان تولید خواهد شد و ادویه پاپریکا که یک ادویه مجارستانی است به عنوان طعم دهنده در غذاها استفاده می شود.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha