۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
هواوی مجوز خرید تراشه از آمریکا دریافت کرد| سرمایه گذاری چینی‌ها برای تولید خودروهای خودران
بازار گزارش می‌دهد

هواوی مجوز خرید تراشه از آمریکا دریافت کرد| سرمایه گذاری چینی‌ها برای تولید خودروهای خودران

شرکت هواوی مجوز تامین و خرید تراشه به ارزش یک تا دومیلیارد دلار از دولت بایدن دریافت کرده است، این شرکت تراشه‌ها را برای تولید قطعات خودروهای خودران و الکتریکی نیاز دارد.

بازار؛ گروه خودرو: تامین تراشه برای خودروسازان جهانی چالش جدی را ایجاد کرده است، بسیاری از خودروها با توقف تولید مواجه شده‌ و برخی دیگر بدون آپشن‌های معرفی شده به بازار راه پیدا کرده‌اند. زنجیره تامین جهانی به دنبال حل این مشکل با تعامل بیشتر از سوی سازندگان نیمه‌هادی‌ها است، در این میان شرکت‌های فناوری که به تولید خودروهای هوشمند راه یافته‌اند، خرید تراشه برای سایر خودروسازان را سخت می‌کنند. در دولت ترامپ شرکت هواوی اجازه تامین تراشه از آمریکا را نداشت، اما به تازگی مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که مجوزی به ارزش صدها میلیون دلار جهت تامین تراشه برای تولید قطعات خودرو به هواوی داده‌اند.

هواوی به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان در دولت ترامپ مجوز خرید چیپست‌ها و تراشه‌های الکترونیکی برای قطعات خودرو را نداشت. اما بایدن خط مشی جدید برای تعامل با هواوی انتخاب کرده و مجوز فروش قطعات مذکور را برای این شرکت صادر کرده است. تولیدکنندگان تراشه برای تولید سنسورها، صفحه‌های نمایش و یونیت‌ها مجوز فروش به این شرکت تولیدکننده تجهیزات مخابراتی را دریافت کرده‌اند.

هواوی مجوز خرید تراشه از آمریکا دریافت کرد| سرمایه گذاری چینی‌ها برای تولید خودروهای خودران

هرچند که برخی از مقامات آمریکایی همچنان در تلاش هستند که برای ایجاد محدودیت در فناوری شرکت‌های چینی، فروش تراشه را برای آن‌ها ممنوع کنند. اما ظاهرا بایدن برخلاف نظر مقامات این کشور تصمیم به تجارت گرفته است. تراشه‌های خودرو معمولا پیچیدگی خاصی ندارند، اما محصولاتی که به هواوی داده می‌شود قابلیت اتصال به اینرنت نسل پنجم را دارد.

کمبود تراشه علاوه برایجاد چالش در تولید محصولات هواوی فروش محصولات این شرکت را نیز با کاهش مواجه کرده است. در هفته‌های اخیر این شرکت فناوری تولیددات خود را به سمت قطعاتی از خودرو مانند سنسور و صفحه نمایش سوق داده تا خطوط قرمز تولید این قطعات در آمریکا را رد نکرده باشد

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص مجوزهای خودرو گفت که دولت به طور مداوم سیاست‌های دسترسی هواوی به سخت افزار یا نرم افزایش که سبب ایجاد دردسر برای امنیت اقتصادی شود را کنترل و محدودیت اعمال خواهد کرد. کمبود تراشه علاوه برایجاد چالش در تولید محصولات هواوی فروش محصولات این شرکت را نیز با کاهش مواجه کرده است. در هفته‌های اخیر این شرکت فناوری تولیدات خود را به سمت قطعاتی از خودرو مانند سنسور و صفحه نمایش سوق داده تا خطوط قرمز تولید این قطعات در آمریکا را رد نکرده باشد. این مساله سبب جلب نظر موافق بایدن برای رفع ممنوعیت بوده است.

هواوی در نمایشگاه خودرو شانگهای از محصول الکتریکی جدیدی به نام آلفا اس داشته است، این شرکت برای تولید این خودرو الکتریکی نیاز به تراشه برای تولید دارد

هواوی در نمایشگاه خودرو شانگهای از محصول الکتریکی جدیدی به نام آلفا اس داشته است، این شرکت برای تولید این خودرو الکتریکی نیاز به تراشه برای تولید دارد. این خودرو با طراحی مدرن در کابین و مجهز به نمایشگرهای لمسی، نشان از توسعه آپشن براساس سلیقه مشتریان در این بازار دارد. هرچند که هواوی برای رقابت با گوگل، سونی و تسلا اقدام به طراحی و تولید این خودرو کرده است، اما احتمال موفقیت محصول جدید آن‌ها در بازار بسیار کم است. سخنگوی هواوی از اظهارنظر در مورد دریافت مجوزها از سوی دولت آمریکا، اجنتاب کرد و گفت: ما خود را به عنوان ارائه دهنده قطعات جدید برای وسایل نقلیه متصل هوشمند قرار می دهیم و هدف ما این است که به تولیدکنندگان خودروهای سازنده کمک کنیم تا محصول‌های بهتری بسازند. هواوی با این هدف قصد دارد خود را به زنجیره تامین جهانی و تامین کننده اصلی قطعات خودروهای خودران و الکتریکی تبدیل کند.

هواوی مجوز خرید تراشه از آمریکا دریافت کرد| سرمایه گذاری چینی‌ها برای تولید خودروهای خودران

سال گذشته آمریکا محدودیت هایی را اعمال کرد تا فروش چیپ ست و تراشه را برای چین محدود کند. این مساله سبب ایجاد افت شدید درآمد هواوی در سال جاری شد. اگر خودرو الکتریکی این شرکت با لغو ممنوعیت‌های تامین تراشه تولید انبوه شود، زیان سال جاری را این شرکت می‌تواند جبران کند

کوردل هال، یکی از مقامات بلند پایه وزارت بازرگانی در زمان ریاست جمهوری ترامپ که تدوین سیاست های ایالات متحده در زمینه صادرات به چین را عهده دار بوده است، در خصوص مجوز دولت بایدن به هواوی، گفت: اگر محصول تولیدی هواوی کالایی باشد که ما فکر می کنیم، باید کشورهای غربی در تولید و چرخه اقتصاد شریک باشند. در غیر اینصورت تهدید اقتصادی ایجاد خواهد شد. آمریکا به بهانه علیه امنیت ملی سعی کرده تا دسترسی هواوی به تراشه‌ها را محدود کند تا این شرکت پیشرفت چندانی در تولید خودروهای هوشمند نداشته و این بازار را نیز تسخیر نکنند.پس از قرار دادن هواوی در لیست سیاه تجاری وزارت بازرگانی آمریکا در سال ۲۰۱۹، فروش کالاها و فناوری آمریکایی به این شرکت بدون مجوز دولت ممنوع شد. سال گذشته آمریکا محدودیت هایی را اعمال کرد تا فروش چیپست و تراشه را برای چین محدود کند. این مساله سبب ایجاد افت شدید درآمد هواوی در سال جاری شد. اگر خودرو الکتریکی این شرکت با لغو ممنوعیت‌های تامین تراشه تولید انبوه شود، زیان سال جاری را این شرکت می‌تواند جبران کند.

اریک خو، مدیر اجرایی این شرکت با تاکید بر این موضوع که خودروسازان چینی به سمت تولید خودروها خودران و هوشمند با دستور دولت چین حرکت کرده‌اند، هواوی نیز عهده دار تامین قطعات الکترونیکی، سیستم عامل، سنسورها و تجهیزات کنترلی برای این خودروها شده است. اگر چالش خرید تراشه همچنان وجود داشته باشد، این شرکت نمی‌توان پاسخگو نیاز مشتریان برای تامین قطعات خودروهای هوشمند باشد.این شرکت علاوه بر تولید خودرو هوشمند و خودران، تامین قطعات خودرو، به دنبال ورود به حوزه فضانوردی نیز است. هواوی سیاست ایلان ماسک در صنعت خودرو و هوافضا را دنبال می‌کند. این شرکت درخواست خرید یک تا دو میلیارد دلار تراشه و چیپست از سازندگان آمریکایی دارد. پیش بینی می‌شود بخش اصلی این قطعات برای صنعت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

ریچارد بارنت مدیر ارشد بازاریابی و کارشناس ارشد جهانی در لوازم الکترونیکی شرکت ساپلای فرام، در خصوص خرید تراشه هواوی از آمریکا، گفت: هواوی بالغ بر ۵ تریلیون دلار برای سرمایه گذاری در ساخت و تولید تراشه سرمایه گذاری کرده است

ریچارد بارنت مدیر ارشد بازاریابی و کارشناس ارشد جهانی در لوازم الکترونیکی شرکت ساپلای فرام، در خصوص خرید تراشه هواوی از آمریکا، گفت: هواوی بالغ بر ۵ تریلیون دلار برای سرمایه گذاری در ساخت و تولید تراشه سرمایه گذاری کرده است، این زیرساخت می‌تواند بازار بسیار بزرگی برای این شرکت در داخل و خارج چین ایجاد کند.

بارنت افزود: خودروها و کامیون‌های اکنون به سیستم خودران تجهیز شده و تولیدکنندگان به دنبال توسعه هستند، این همگرایی تکنولوژی و مهندسی سبب شده تا تمرکز هواوی به سمت تولید قطعات و محصولات عدیده در صنعت خودرو معطوف شود.

آنطور که به نظر می‌رسد برنده جنگ فناوری در آینده نزدیک شرکت هواوی خواهد بود، هواوی به دنبال اجرای طرحی برای شکست ایلان ماسک و تسلا در زمینه خودروهای خودران و الکتریکی است.

کد خبر: ۱۰۴٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha