۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
 هزار و ۵۰۰ روستای مازندران آبرسانی می شود/ بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی طرح‌ها
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

هزار و ۵۰۰ روستای مازندران آبرسانی می شود/ بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی طرح‌ها

ساری- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: یک هزار و ۵۰۰ روستا و ۴۹ شهر استان از منابع آب های سطحی آبرسانی می شوند.

محمدابراهیم یخکشی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به طرح زون بندی آبرسانی به مناطق مختلف استان از طریق منابع آب های سطحی گفت: طبق برنامه ۴۹ شهر و هزار و ۵۰۰ روستای استان از این طریق آبرسانی می شوند.

وی اظهار داشت: آبرسانی از طریق سد میجران و رودخانه های دو سه هزار برای شهرهای رامسر، تنکابن و عباس آباد در دستور کار و برنامه قرار دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران ادامه داد: طبق برنامه افق ۱۴۲۵ تامین آب شرب پنج میلیون نفر جمعیت با ۳۴۵ میلیون مترمکعب آب های سطحی در دستور کار قرار دارد و همچنین این میزان در افق ۱۴۴۰ باید به۷۷۱ میلیون مترمکعب برای هفت میلیون نفر جمعیت استان افزایش یابد.

یخکشی با اظهار اینکه در طرح و افق آبرسانی، پیش بینی جمعیت شناور و گردشگری نیز شده است، گفت: امکان انتقال آب شرب بین نواحی مختلف در مواقع بحرانی نیز پیش بینی شده است.

وی همچنین از پیگیری برای تامین مالی برای طرح های سدسازی، شبکه های آبیاری و طرح های آبرسانی در استان خبر داد و گفت: ضمن موافقت با بانک صادرات مقرر شد برای تهیه مقدمات و تنظیم تفاهمنامه پیگیری های لازم صورت گیرد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران ادامه داد: برای سه طرح آبرسانی دو هزار میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه تعهد و تضمین بازپرداخت صورت گرفت و برای چهار طرح نیز پیگیری ادامه دارد.

کد خبر: ۱۰۴٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha