۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶
تمایل مردم به استفاده از واکسن‌های داخلی بیشتر شده است
معاون مدیریت اجرایی واکسن کوو ایران برکت:

تمایل مردم به استفاده از واکسن‌های داخلی بیشتر شده است

شفیعی معاون مدیریت اجرایی واکسن کوو ایران برکت در خصوص استقبال از واکسن‌های داخلی گفت: به دلیل اینکه بعد از تزریق واکسن کمترین عارضه‌ها را مشاهده کردیم، با استقبال عمومی مردم مواجه شده‌ایم.

امیرحسین عیدی، بازار؛  با توجه به روند رو به رشد واکسیناسیون عمومی در روزهای اوج‌گیری پیک پنجم کرونا، به سراغ یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه واکسیناسیون در شرق تهران رفتیم. رسول شفیعی معاون مدیریت اجرایی واکسن کوو ایران برکت درباره سرعت گیری روند واکسیناسیون گفتگو کرد. آنچه در ادامه می‌آید شرح گفتگو با وی می‌باشد.

شفیعی در خصوص مجموعه واکسیناسیون فرهنگسرای اشراق گفت: با توجه به اینکه طبق دستور وزیر محترم قرار است از این هفته رده سنی ۵۰ به قبل بحث تزریق واکسن بهشان تخصیص پیدا کند، ما الان بر اساس فرایندمان ظرفیت کامل را در این مجموعه داریم و مشکلی بابت بحث ازدحام و شلوغی نداریم و هر جمعیتی که بنا به شرایط پیامک و ثبت نام داشته باشند، ما در اینجا پاسخگویشان هستیم و موردی بابت این مشکل در این مجموعه نیست.
وی درباره تعداد دوز واکسن تزریق شده در روز در این مجموعه گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه مجموعه زیر بار آزمایشی رفته است، ما الان ظرفیت تزریق روزانه‌مان به ۱۷۰۰ دوز رسیده است و ما این ظرفیت را داریم که به ازای ۱۲ ساعت کار در روز، ظرفیت را به ۴۰۰۰ دوز تزریق برسانیم که انشاا... طی هفته‌های آتی و با اضافه شدن نوبت دوم تزریق واکسن این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در مجموعه فرهنگسرای اشراق تزریق واکسن‌های سینوفارم و کوو ایران برکت صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه واکسن برکت تازه وارد بازار عمومی شده است، حدود ۶۰درصد تقاضا برای واکسن‌های سینوفارم و ۴۰درصد برای واکسن کوو ایران برکت است. با توجه به اینکه حدود ۱.۸۰۰.۰۰۰ دوز واکسن کوو ایران برکت به صورت عمومی در سطح کشور تزریق شده است و همچنین به دلیل اینکه این واکسن عوارض ناگوار و ناخواسته‌ای نداشته است و کمترین عارضه را مشاهده کردیم، استقبال عمومی مردم را به همراه داشته است و مردم به سمت واکسن داخلی سوق پیدا کرده‌اند.

معاون مدیریت اجرایی واکسن کوو ایران برکت درباره انجام فرایند واکسیناسیون در این مجموعه گفت: طراحی که در این مجموعه انجام شده است، یک طراحی منحصر به فرد است که حداقل می‌توان گفت تا به امروز در کشور چنین فرایندی را نداشتیم. فرایند نوبت‌دهی ما کاملا مکانیزه و بانکی انجام می‌شود و افراد بنا به انتخاب نوع واکسنشان -سینو فارم و یا کوو ایران برکت- نوبتشان را دریافت می‌کنند و بابت ثبت اطلاعات مراجعه می‌کنند. بعد از ثبت اطلاعات و پذیرش، با توجه به اینکه در اکثر جاهای دیگر حریم خصوصی بیمار رعایت نمی‌شود، در این مجموعه ۳۶ اتاق مجزا برای مراجعه‌کنندگان فراهم شده است که حریم خصوصی ایشان را حفظ می‌کند که این امر با استقبال مردم روبرو شده است. این امر همچنین باعث افزایش سرعت روند واکسیناسیون در این مجموعه شده است؛ ۳۶ نفر در لحظه در صف پذیرش واکسن قرار دارند و همزمان ۳۶ مراجعه‌کننده در حال تزریق واکسن هستند و این امر باعث می‌شود ۷۲ نفر به صورت همزمان درگیر فرایند واکسیناسیون باشند که به لحاظ آماری یک عدد منحصر به فرد محسوب می‌شود.

شفیعی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص ساعت کاری و پرداختی‌های پزشکان و پرستاران حاضر در این مجموعه گفت: به دلیل اینکه ظرفیت این مجموعه زیر بار آزمایشی رفته است، ساعت کاری پزشکان و پرستاران از ۸ صبح الی ۱۸ می‌باشد ولی در ادامه مبنا بر این است که ظرفیت دو شیفت را کامل کنیم و تا ساعت ۲۰ این مرکز آماده خدمت‌رسانی به عموم مردم عزیزمان باشد. حقوق پرداختی به پزشکان و پرستاران به صورت ساعتی محاسبه می‌شود که برای پرستاران به ازای هر ساعت ۳۰هزارتومان و برای پزشکان به ازای هر ساعت ۱۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

وی در پایان افزود: به مردم می‌گویم که واکسن زدن سبب ایمنی ۱۰۰درصد نمی‌شود و افراد بعد از اینکه تزریق دوم را انجام دادند، تا ۱۰ روز زمان می‌برد که به ایمنی قابل قبولی برسند، اما معنی ایمنی قابل قبول ایمنی ۱۰۰درصدی نیست؛ پس نباید در استفاده از ماسک کوتاهی کرد و باید فاصله اجتماعی را رعایت کرد و نباید فرایند پروتکل‌های بهداشتی‌شان قبل و بعد از تزریق واکسن تغییر نکند. در برخی موارد مشاهده شده است که افراد بعد از تزریق واکسن پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و همین امر موجب ناقل شدن افراد و شیوع بیشتر ویروس می‌شود. جا دارد که از همینجا از تمام کادر درمان که در خط اول مبارزه با این ویروس منحوس هستند تقدیر و تشکر کنم و برای همه همکاران و خانواده‌هایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha