۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
افزایش ۶ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ
در ۴ ماهه نخست امسال به ثبت رسید؛

افزایش ۶ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ

میزان تولید کنسانتره آهن ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن طی ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، بیش از ۶ درصد افزایش یافت و از مرز ۱۷ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش بازار و به نقل از ایمیدرو، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان تیر ۱۴۰۰، حدود ۱۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۳۶۴ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۱۶ میلیون و ۴۴ هزار و ۶۴۰ تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۵ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۴۵ تن، «چادرملو» ۴ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۱ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۲۶ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۲۲۴ تن، «مرکزی» یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۲۹۴ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۶۶۹ هزار و ۳۸۷ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۶۵۹ هزار و ۶۲۸ تن، «صبانور» ۴۲۸ هزار و ۳۴ تن، «جلال آباد» ۱۷۵ هزار و ۲۱۴ تن و «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۲۷۸ هزار و ۳۵۱ تن کنسانتره آهن تولید کردند.

طی ۴ ماهه نخست امسال، شرکت های بزرگ ۵ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۲۰ تن کنسانتره به شرکت ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۵ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۵۳ تن)، حدود ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.

میزان تولید کنسانتره آهن در ماه تیر، ۳ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۹۲۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۴ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۹۲۴ تن)، ۱۹ درصد کاهش یافت.

کاهش ۶ درصدی تولید دانه بندی و افزایش ۴۴ درصدی ارسال طی ۴ ماهه
شرکت های بزرگ، از ابتدای فروردین تا پایان تیر، ۳۷۸ هزار و ۱۹۸ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۴۰۲ هزار و ۵۹۳ تن)، ۶ درصد کاهش نشان می دهد. اما ارسال سنگ آهن دانه بندی با ۴۴ درصد افزایش از ۶۴۷ هزار و ۷۴۰ تن ۴ ماهه سال ۹۹ به ۹۳۴ هزار و ۸۹۷ تن ۴ ماهه امسال افزایش یافت.

افزایش ۲۴ درصدی تولید و ارسال دانه بندی در تیر
میزان تولید و ارسال دانه بندی در ماه تیر ۱۴۰۰ نیز به ترتیب، «۱۴۷ هزار و ۳۱۰ تن» و «۲۴۳ هزار و ۱۱۳ تن» بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۱۱۹ هزار و ۱۸۱ تن تولید و ۱۹۵ هزار و ۸۲۰ ارسال دانه بندی)، حاکی از افزایش ۲۴ درصدی در هر ۲ بخش است.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha