۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
سنددار شدن تمامی اراضی و نفوذ علم و فناوری در کشاورزی از برنامه‌های «ساداتی نژاد»
سخنگوی کمیسیون بهداشت عنوان کرد

سنددار شدن تمامی اراضی و نفوذ علم و فناوری در کشاورزی از برنامه‌های «ساداتی نژاد»

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس جزئیات نشست این کمیسیون با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را تشریح کرد

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهرا شیخی در تشریح نشست صبح امروز (سه شنبه، ۲۶ مردادماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: ساداتی‌نژاد برنامه‌های خود را ارائه و نمایندگان هم دغدغه و اولویت های زیادی را در حوزه کشاورزی مطرح کردند.
وی ادامه داد: اهمیت اجرای الگوی کشت، استفاده از ظرفیت کشت دیم، توسعه و مکانیزاسیون باغات، تقویت خودکفایی کالاهای اساسی، اهمیت موضوع سلامت غذایی و ارگانیک و اهمیت و افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی از جمله برنامه های وزیر پیشنهادی کشاورزی بود.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، با اشاره به نگاه کلان ساداتی‌نژاد به حوزه کشاورزی، افزود: ایجاد سامانه یکپارچه داده و اطلاعات، ارائه لایحه جهاد سازندگی روستایی، جشن سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی و نفوذ علم و فناوری در کشاورزی برنامه های کلان مطرح شده بود.
 
شیخی یادآور شد: همچنین نمایندگان دغدغه ها و مسائلی را در حوزه بحران آب و کمبود آب شرب و کشاورزی، آب فلات مرکزی، ارائه الگوی کشت بر اساس اقلیم، ابراز نگرانی در مورد سموم و کودها و قاچاق آنها، استانداردهای غذایی و تراریخته‌ها، بحث اقتصاد گیاهان دارویی و سند ملی گیاهان دارویی که مورد غفلت واقع شده است مطرح کردند.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ایشان هم راه حل‌هایی را در مورد رویکرد کشاورزی بر اساس اقلیم ارائه و تاکید کرد که تحقق این موضوع بستگی به این دارد که بازار کشاورزی و تولید آن در یک وزارتخانه گنجانده شود اما در حال حاضر وزارت صمت در مورد بازار محصولات کشاورزی و جهاد کشاورزی در مورد تولید محصولات تصمیم گیری می‌کنند که به بروز برخی مشکلات دامن خواهد زد و نیاز است بازار و تولید به یک وزارتخانه واگذار شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha