۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
سهمیه تخصیصی مسکن زنجان ۵ برابر افزایش یافته است
استاندار زنجان:

سهمیه تخصیصی مسکن زنجان ۵ برابر افزایش یافته است

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه بیش از هفت هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در حوزه ساخت مسکن در زنجان بوده است، گفت: سهمیه تخصیصی مسکن استان پنج برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری زنجان با بیان اینکه  استان زنجان ۱.۳ دهم جمعیت کشور را دارد، گفت: سهمیه تخصیصی ساخت مسکن برای این استان سه هزار و ۴۰۰ واحد اعلام شده بود که این تعداد در زمان حاضر به حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در حوزه ساخت مسکن در استان  بوده است، اظهار کرد: با توجه به این مهم میانگین حقوق کارگر ساختمانی نیز افزایش یافته در حالی که با استان های دیگر فاصله وجود دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه این استان در طرح اقدام ملی مسکن به لحاظ آورده متقاضیان و پیشرفت پروژه رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده یک‌هزار واحد مسکونی امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود که در مرحله نازک کاری قرار دارد و چهار هزار و ۶۵۰ واحد دیگر هم پیشرفت بسیار خوبی دارد.

حقیقی با بیان اینکه  سهمیه تخصیصی مسکن استان به پنج برابر افزایش یافته است، گفت: سیمان مورد نیاز ساخت مسکن نیز به همین میزان بوده که نیاز لازم تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۳۸ کیلومتر باقیمانده دو خطه راه آهن زنجان به قزوین و همچنین بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر زنجان نیازمند مصالح مورد به ویژه سیمان است،ابراز کرد: تحت هیچ شرایطی نباید برق دو کارخانه سیمان زنجان قطع شود و باید کاری کرد که برق مورد نیاز دو کارخانه سیمان زنجان به طور کامل از سوی شرکت برق منطقه‌ای تامین شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اهمیت ستاد تنظیم بازار کمتر از ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیست، گفت: قبل از بروز هر اتفاقی باید موارد را پیش بینی کرد و زمینه بروز آن را در شرایط کنونی حذف کرد و مسئولان ستاد تنظیم بازار باید وضعیت این حوزه را در شرایط کنونی به دقت رصد، پیش بینی و آینده نگری کنند.

کد خبر: ۱۰۳٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha