۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
جام جهانی قطر فرصتی برای احیای گردشگری اروند است| زمین‌گیر شدن صنعت هتلداری در پی شیوع کرونا
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

جام جهانی قطر فرصتی برای احیای گردشگری اروند است| زمین‌گیر شدن صنعت هتلداری در پی شیوع کرونا

آبادان- آریا فرد، یک فعال گردشگری در حوزه هتلداری منطقه آزاد اروند گفت: به عنوان یک مطالبه درخواست می‌کنیم از طریق وزارت میراث سریعا موضوع پشتیبانی منطقه آزاد اروند برای جام جهانی قطر پیگیری شود.

قاسم آریافرد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مراکز اقامتی منطقه آزاد اروند(آبادان-خرمشهر) پتانسیل خوبی برای برگزاری رویدادهای گردشگری و ورزشی دارند.

وی افزود: برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه های جهانی، جشنواره های فرهنگی کشوری و سایر رویدادهای ملی و بین‌المللی طی سال‌های اخیر نشان دهنده وجود زیرساخت‌های اقامتی در بخش گردشگری منطقه آزاد اروند است.

مدیرکل هتل بین‌المللی پارس کاروانسرای آبادان با اشاره به در پیش رو بودن جام جهانی قطر تاکید کرد: برخی شهرها در ایران برای میزبانی این رویداد انتخاب شده‌اند و به عنوان بخش خصوصی اعلام می‌کنیم در منطقه آزاد اروند آمادگی پشتیبانی این رویداد در بخش اقامتی را داریم.

مسئولان پیگیری کنند
آریافرد ادامه داد: وجود فرودگاه بین‌المللی آبادان یک فرصت مناسب برای پشتیبانی رویداد جام جهانی قطر در منطقه آزاد اروند است که با توجه به نزدیکی این منطقه به قطر می‌توان خط هوایی بین آبادان و قطر برقرار شود.

وی توضیح داد: به عنوان یک مطالبه از مسئولان درخواست می‌کنیم از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سریعا موضوع را پیگیری کنند تا فرصت‌سوزی نشود.

مدیرکل هتل بین‌المللی پارس کاروانسرای آبادان در ادامه سخنان خود با اشاره به آسیب‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی در استان خوزستان به ویژه منطقه آزاد اروند تصریح کرد: طی دو سه سال اخیر برخی حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و کرونا آسیب‌های جدی به صنعت هتلداری منطقه آزاد اروند وارد کرد.

شهرداری‌ها تابلوی راهنما نصب کنند
آریافرد با اشاره به تاثیر کرونا بر صنعت هتلداری منطقه آزاد اروند بیان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا ناچارا هتل‌ها با بخش زیادی از نیروهای باسابقه خود قطع همکاری کردند.

وی برگزاری جشنواره‌های گردشگری در نیمه دوم سل را یک ضرورت برشمرد و گفت: آب و هوای خوبی در منطقه آزاد اروند(آبادان-خرمشهر) به ویژه در نیمه دوم سال داریم ضمن اینکه گردشگری جنگی نیز یکی از امتیازات موجود برای حضور گردشگران این حوزه است.

مدیرکل هتل بین‌المللی پارس کاروانسرای آبادان نبود تابلوهای شهری با محوریت معرفی مراکز اقامتی را یکی از ضعف‌های گردشگری منطقه آزاد اروند قلمداد کرد و افزود: شهرداری‌های آبادان و خرمشهر نقش مهم در ارتقای صنعت گردشگری دارند و انتظار می‌رود اقداماتی همچون نصب تابلوهای راهنما را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار بازار، کلنگ احداث هتل بین‌المللی پارس کاروانسرا در سال ۱۳۴۸ به زمین زده شد و  در سال ۱۳۵۰ نیز به بهره برداری رسید و از آن زمان تا پیش از آغاز جنگ فعال بود. در دوران جنگ تحمیلی نیز این هتل به عنوان سنگر حفاظتی و پشتیبانی در اختیار رزمندگان (گروه فدائیان اسلام و جنگهای نامنظم شهید چمران و غیره) قرار داشت. مقام معظم رهبری نیز در دوران ۸ سال دفاع مقدس بارها در این هتل اقامت داشتند که فیلم‌ها و عکس‌های آن نیز موجود است.

بسیاری از شهدای «حماسه ذوالفقاری» افرادی بودند که در دوران دفاع مقدس در هتل بین‌المللی پارس کاروانسرای آبادان به عنوان یکی از سنگرهای حفاظتی و پشتیبانی حضور داشتند. تا پیش از گسترش کرونا و با توجه به نامگذاری هر سال تحت نام یک شهید، هر ساله در ایام نوروز خانواده شهید مربوطه در هتل بین‌المللی پارس کاروانسرای آبادان مستقر می‌شدند و ضمن بازدید از این مکان و دیگر نقاط شهر از نزدیک با واقعیات جنگ آشنا می شدند.

پس از قبول قطعنامه و از سال ۱۳۷۰ کار بازسازی هتل آغاز و در ۱۳۷۴ دوباره افتتاح شد.

کد خبر: ۱۰۲٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha