۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
«پورشه» نسل جدید «ماکان» را روانه بازار می‌کند
نگاهی به قوی‌ترین اس یو وی آلمانی

«پورشه» نسل جدید «ماکان» را روانه بازار می‌کند

شرکت خودروسازی پورشه ماکان نسل جدید را با دو تیپ S و  GTS به ترتیب با قدرت‌های ۲۶۱ و ۴۳۴ اسب بخار روانه بازار خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت خودروسازی پورشه اقدام به طراحی و تولید چهره جدید ازماکان کرده است، ماکان مجهز به یک پیشرانه قوی با فناوری‌ها روز برای رقابت با سایر خودروسازان است. ماکان را می‌توان یکی از محصولات اس یو وی پورشه معرفی کرد. این خودرو از سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی شده و هدف آن کسب لقب سریع‌ترین اس‌ یو وی دنیا بود.

«پورشه» نسل جدید «ماکان» را روانه بازار می‌کند

این خودروساز آلمانی از سال ۲۰۱۴ تاکنون توانسته حدود ۱۴۰ هزار دستگاه از این محصول را فقط در بازار آمریکا به فروش برساند. این عدد برای این کراس‌اوور کامپکت لاکچری پورشه بی‌نظیر است. زیرا بازار آمریکا به عنوان یکی از بازارهای رقابتی جهان معرفی می‌شود و رسیدن به این عدد فوق العاده است. حال پورشه از نسخه ۲۰۲۲ این مدل به همراه برخی به‌روزرسانی‌های ظاهری و فنی رونمایی کرده است.

از نظر ظاهری پورشه ماکان ۲۰۲۲ تغییرات اندکی را تجربه کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به چراغ‌های LED، ورودی‌های هوای یکپارچه که این بار نوار LED در بالاترین قسمت قرار گرفته است. آینه‌های جانبی Sport Design  و نیز دیفیوزرهای جدید عقب اشاره کرد. همچنین رنگ‌های جدید و نیز هفت رینگ جدید بین ۱۹ تا ۲۱ اینچی نیز در دسترس خریداران خواهد بود. از طرفی در داخل کابین نیز تغییرات بسیار جزئی صورت گرفته است.

«پورشه» نسل جدید «ماکان» را روانه بازار می‌کند

 منظور از این تغییرات در سیستم‌ها و ادوات داخلی است که بیشتر برای رفاه سرنشینان در نظر گرفته شده است. استفاده از صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی به همراه گزینه‌های لمسی بیشتر، طراحی مجدد اهرم تعویض دنده و غربیلک فرمان اسپرت مشابه با سوپراسپرت خوشنام پورشه یعنی ۹۱۱ از جمله تغییرات ماکان جدید است. همچنین نسل جدید ماکان به فناوری‌های ایمنی مانند سیستم هشدار خروج از خط، سیستم پارک خودکار، کروز کنترل تطبیقی و... مجهز است. نسل جدید ماکان به پیشرانه‌های جدید مجهز شده است که با افزایش قدرت نیز مواجه شده‌اند. نسخه پایه به یک پیشرانه چهارسیلندر دولیتری مزین شده است.

در نسخه S نیز از پیشرانه نسل قبل نسخه GTS استفاده شده است. در این نسخه حداکثر قدرت ۳۷۵ اسب‌بخار است. همچنین جالب است بدانید که برای مشتریانی که گزینه اسپرت‌تر و قوی‌تر می‌خواهند GTS را باید سفارش دهند

«پورشه» نسل جدید «ماکان» را روانه بازار می‌کند

این پیشرانه باتوجه به نصب توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندر می‌تواند حداکثر توان خروجی را به ۲۶۱ اسب‌بخار و گشتاور را به ۴۰۰ نیوتون‌متر برساند. در نسخه S نیز از پیشرانه نسل قبل نسخه GTS استفاده شده است. در این نسخه حداکثر قدرت ۳۷۵ اسب‌بخار است. همچنین جالب است بدانید که برای مشتریانی که گزینه اسپرت‌تر و قوی‌تر می‌خواهند GTS را باید سفارش دهند. در نسخه جدید GTS، از یک پیشرانه ۲.۹لیتری شش سیلندر وی‌شکل توربوشارژ استفاده شده است. این موتور ۲.۹ لیتری توربوشارژ می‌تواند حداکثر ۴۳۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

این خودروساز آلمانی قصد دارد در بهار سال آینده نسل جدید ماکان را با قیمت ۵۶ هزار و ۲۵۰ دلار روانه بازار کند.

کد خبر: ۱۰۲٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha