۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
با بودجه ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ | کیفیت اولویت خرید باشد
«بازار» گزارش می‌دهد

با بودجه ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ | کیفیت اولویت خرید باشد

فولکس واگن گلف، رنو تندر ۹۰ و سیتروئن زانتیا جزء محصولات با کیفیت در بازار کاکرده‌ها محسوب می‌شوند، این خودروها را می‌توان در بازه قیمتی ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کرد.

بازار؛ گروه خودرو: باتوجه به افزایش نرخ ارز و نهاده‌های تولید، شاهد جهش قیمت خودرو در بازار هستیم. این مساله سبب شده که قدرت خرید مشتریان کاهش و انتخاب‌های آن‌ها کاهش یابد.

این موضوع حتی در بازار خودروهای کارکرده نیز صادق است، خودروهای که تا پنج سال پیش می‌توانستید با بها ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومانی خریداری کنید، امروز باید برای خرید آن‌ها ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.

باتوجه به این که بازار خودروهای کارکرده هر روز گرم‌تر می‌شود، در این گزارش سعی داریم، براساس کیفیت محصول و دسترسی به قطعات، خودروهای کارکرده در بازه قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون که برای خرید مناسب هستند را معرفی کنیم.

با بودجه ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ | کیفیت اولویت خرید باشد

فولکس واگن یکی از خودروسازان مشهور آلمانی است که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ محصولی به نام گل را طی همکاری با شرکت کرمان خودرو در کشور مونتاژ کرد، با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان در بازار فعلی می‌توان مدل ۱۳۸۶ این خودرو را با کارکرد ۱۵۰ هزار کیلومتر خریداری کرد

گل سر سبد آلمانی
فولکس واگن یکی از خودروسازان مشهور آلمانی است که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ محصولی به نام گل را طی همکاری با شرکت کرمان خودرو در کشور مونتاژ کرد. این خودرو نسل دوم فیس لیفیت گل بود که به بازار ایران راه یافت.

در مدت پنج سالی که در خط تولید کرمان‌خودرو و بازار کشور حضور داشت، توانست جایگاه ویژه‌ای برای خود فراهم آورد، زیرا کیفیت و تکنولوژی این خودرو حتی از محصولات تولید یا مونتاژ فعلی نیز بیشتر است.

این خودرو با یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۱.۸ لیتری قدرتی معادل ۹۹ اسب بخار تولید می‌کند، این قدرت به کمک یک گیربکس ۵ سرعته به سر چرخ‌ها منتقل می‌کند. این خودرو را می‌توان جز با کیفیت‌ترین محصولات مونتاژ شده در کشور معرفی کرد.

تنها چالشی که برای این خودرو در حال حاضر وجود دارد، عدم دسترسی آسان به برخی از قطعات است. با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان در بازار فعلی می‌توان مدل ۱۳۸۶ این خودرو را با کارکرد ۱۵۰ هزار کیلومتر خریداری کرد. رتبه نخست کیفیت در خودروهای کارکرده به فولکس واگن گل در کلاس هاچ بک که رقیب اصلی پژو ۲۰۶ در کشور شناخته می‌شود، می‌رسد.

با بودجه ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ | کیفیت اولویت خرید باشد

تندر ۹۰ با کیفیت اما بدون جذابیت
رنو تندر ۹۰ که در حقیقت محصولی از شرکت داچیا است، جز با کیفیت‌ترین سدان‌های بازار شناخته می‌شود. این خودرو از سال ۱۳۸۶ توسط سه خودروساز بزرگ کشور در سه تیپ E۰، E۱ و E۲ به بازار عرضه شد.

این خودرو به دلیل انتخاب و همکاری زنجیره تامین رنو با قطعه سازان داخلی، از کیفیت بالای نسبت به تمام محصولات تولیدی سه خودروساز بزرگ برخوردار است. تندر۹۰ مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر با دو گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار راه یافته است. هرچند که نگهداری از این خودرو به دلیل افزایش بها قطعات بسیار هزینه‌بر شده است، اما همچنان پیشتاز کیفیت در خودروهای فرانسوی است.

مدل ۱۳۸۶ این خودرو را با کاکرد ۳۵۰ هزار کیلومتر در بازار فعلی می‌توان قیمت ۹۷ میلیون‌تومان خریداری کرد. بنابراین می‌توان گفت رنو تندر ۹۰ در رتبه دوم کیفیت خودروها کارکرده بازار قرار می‌گیرد.

با بودجه ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ | کیفیت اولویت خرید باشد

سیتروئن زانتیا یکی از خودروهای سدان در کلاس فست بک است که از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ با یک فیس لیفت ناموفق روی خط تولید گروه خودروسازی سایپا قرار داشت، در بازار فعلی مدل ۱۳۸۴ این خودرو را با کاکرد ۳۵۰ هزار کیلومتر می‌توان با قیمت ۹۵ میلیون تومان خریداری کرد

فست بک جذاب فرانسوی
سیتروئن زانتیا یکی از خودروهای سدان در کلاس فست بک است که از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ با یک فیس لیفت ناموفق روی خط تولید گروه خودروسازی سایپا قرار داشت. محصولی که نسبت به سایر محصولات فرانسوی به ویژه پژو، از کیفیت بهتر قطعات برخوردار بود.

این خودرو به دلیل داشتن دو پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری جز پر قدرترین خودروهای مونتاژ شده در سایپا است. زانتیا در سال‌ها اخیر با کمبود قطعه و لوازم یدکی مواجه شد، اغلب قطعات این خودرو وارداتی بوده و هزینه نگهداری آن برای مالک بسیار زیاد است.

اگر از قطعات و خدمات پس از فروش ضعیف این خودرو چشم پوشی کنیم، در میان سدان‌های فرانسوی رتبه سوم کیفیت را دریافت می‌کند. در بازار فعلی مدل ۱۳۸۴ این خودرو را با کاکرد ۳۵۰ هزار کیلومتر می‌توان با قیمت ۹۵ میلیون تومان خریداری کرد.

با بودجه ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ | کیفیت اولویت خرید باشد

هاچ بک پر فروش ایران
پژو یکی از شرکای تجاری گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می‌شود که از اوایل دهه ۷۰ شمسی تاکنون در صنعت و بازار خودرو کشور جا خوش کرده است. این خودروساز یکی از محصولات نسبتا پر فروش خود یعنی ۲۰۶ را از وایل دهه ۸۰ شمسی در خط تولید ایران خودرو مورد مونتاژ قرار داد.

محصولی که در اواسط دهه ۸۰ توسط ایران خودرو به یک خودرو سدان تبدیل شد. در میان خانواده پژو کیفیت بسیار بهتری نسبت به سایر محصولات دارد، این خودرو با دو موتور ۱.۴ و ۱.۶ لیتری به ترتیب به نام‌های TU۳ و TU۵ جایگاه مناسبی در بازار کشور برای خود به دست آورده است.

پژو ۲۰۶ در پنج تیپ مختلف که فقط تفاوت پیشرانه و آپشن دارند، در بازار حضور دارد. در بازار فعلی می‌توان مدل ۱۳۸۲ این خودرو که تیپ ۲ نیز محسوب می‌شود، با کارکرد ۳۶۰ هزار کیلومتر را با قیمت ۶۹ تومان خریداری کرد. بنابراین رتبه سوم کیفیت در خودروهای کاکرده داخلی به پژو ۲۰۶ می‌رسد.

با بودجه ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ | کیفیت اولویت خرید باشد

خودرو ملی در مقام آخر
سمند را می‌توان به عنوان نخستین خودرو ملی کشور شناخت، خودروی که بر پایه پلت‌فرم پژو ۴۰۵ ساخته شده و فقط طراحی ظاهری آن متفاوت است. این خودرو تا کنون دستخوش چند فیس لیفت و نیوفیس شدن قرار گرفته است.

کیفیت این خودرو تا اواخر دهه ۸۰ شمسی در بازار بسیار مناسب و ایده‌آل مشتریان بود. اما رفته‌ رفته به دلیل آغاز تحریم‌ها و مشکلات عدیده زنجیره تامین، کیفیت سمند روبه تنزل رفت و نهایتا منجربه عدم تمایل به خرید شد.

هرچند که گروه صنعتی ایران‌خودرو سعی کرد با طراحی پیشرانه ملی مشهور به EF۷ سمند را پر قدرت‌ترین سدان بازار کند، اما همچنان ناکام مانده است. در بازار فعلی می‌توان مدل ۱۳۸۴ این خودرو را با کارکرد ۳۴۰ هزار کیلومتر و قیمت ۶۳ میلیون تومان خریداری کرد. البته گفتنی است این مدل مجهز به پیشرانه XU پژو بوده و در رتبه آخر جدول کیفیت قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رهگذر IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      0 0
      مزدا 323 را فراموش کردید؟