۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
راهنمای کامل نسخه  قوانین بیمه تکمیلی درمان در سال ۱۴۰۰

راهنمای کامل نسخه قوانین بیمه تکمیلی درمان در سال ۱۴۰۰

همه در پی استفاده از خدمات بیمه‌های درمانی نظیر بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و ... برای درمان بیماری‌ها و کسب سلامتی هستند. بیمه‌های پایه همه هزینه‌های درمان را پوشش نمی‌دهند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: همه در پی استفاده از خدمات بیمه‌های درمانی نظیر بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و ... برای درمان بیماری‌ها و کسب سلامتی هستند. بیمه‌های پایه همه هزینه‌های درمان را پوشش نمی‌دهند. اگر می‌خواهید بیمه درمانی شما خدماتی را پوشش دهد که بخشی از پوشش بیمه اصلی نیستند، می‌توانید از بیمه تکمیلی درمان  استفاده کنید. این بیمه‌نامه، طیف گسترده ای از پوشش‌های درمانی را ارائه می‌دهد. اما هر بیمه‌ای قوانین خاص خودش را دارد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با قوانین بیمه تکمیلی برای شما صحبت کنیم. آگاهی از قوانین بیمه تکمیلی می‌تواند در تسریع فرایند دریافت خدمات شما از شرکت‌های بیمه بسیار کمک ساز باشد. می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید و تا پایان مقاله یک مطلع قهار باشید از قوانین بیمه تکمیلی در حد یک کارشناس بیمه باشید.

بهتر است در ابتدا درباره بیمه تکمیلی بدانید:

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی، بیمه جبران کننده هزینه‌ی درمان شناخته می‌شود. این بیمه کامل کننده بیمه‌ی درمان شماست! در واقع برخی از پوشش‌هایی که بیمه اصلی شما نظیر بیمه تامین اجتماعی در دایره‌ی حمایت خود ندارد، این بیمه ارائه می‌دهد. همانطورکه گفتیم، هر بیمه‌ای قوانین خاص خودش را دارد بیمه تکمیلی نیز از این قاعده مستثنی نیست!

قوانین این بیمه با هدف جبران هزینه‌های مازاد پا در عرصه‌های بیمه‌های درمانی گذاشته است. یعنی اگر هزینه‌های درمانی بیمه‌گزار به اندازه‌ای برسد که از میزان تعهد بیمه درمان پایه بالاتر رود. بیمه درمان تکمیلی هزینه‌های مازاد را تا سقف تعهدات خود پرداخت می‌کند.

حق بیمه در بیمه درمان تکمیلی

مانند بیمه‌های دیگر برای این بیمه نیز باید حق بیمه پرداخت کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. در حقیقت به مبلغی که بیمه‌گزار باید پرداخت کند تا بتواند از مزایای بیمه استفاده کند، حق بیمه گفته می‌شود که در مقدار پرداخت آن در بیمه‌های مختلف، متفاوت است. در بعضی از بیمه‌ها مثل بیمه عمر و سرمایه‌گذاری تعیین میزان حق بیمه به عهده بیمه‌گزار است.

بیمه تکمیلی چه پوشش‌های درمانی را ارائه می‌دهد؟

پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی مواردی را شامل می‌شود که مورد ضمانت بیمه‌گر قرار خواهد گرفت. یعنی بیمه‌گر می‌بایست تعهد دهد که هزینه‌های درمانی را که طبق قوانین بیمه تکمیلی در بیمه‌نامه ذکر کرده ، تمام و کمال پرداخت کند.

در بیمه درمان تکمیلی پوشش‌های زیر به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود:

زمانی که به استفاده از فوریت‌های پزشکی احتیاج داشته باشید پرداخت هزینه امبولانس و بستری شدن و انتقال بیمه شده به مراکز درمانی به عهده‌ی بیمه تکمیلی‌ست.

راهنمای کامل نسخه  قوانین بیمه تکمیلی درمان در سال 1400

پوشش هزینه بستری در بیمه درمان تکمیلی

۲. پرداخت هزینه‌های جراحی‌ها، بستری، شیمی‌درمانی، آنژیوگرافی، گامانایف، Day Care، رادیوتراپی و سنگ‌شکن‌ها به عهده‌ی بیمه تکمیلی‌ست.

هزینه‌های زایمان، اعمال جراحی مربوط به ناباروری و نازایی. هزینه میکرواینجکشن، IVF، ZIFT، GIFT وIUI. را بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند. اگر مستمری بگیران یا بازنشستگان فوت کنند، پوشش بیمه متوقف نمی‌شود. خدمات بیمه درمان تکمیلی برای افراد تحت تکفل وی ادامه‌دار خواهد بود.

پرداخت هزینه‌های پاراکلینیکی مانند:

* سونوگرافی

* اندوسکوپی

* ام‌آرآی

* اسکن

* استرس اکو

* اکوکاردیوگرافی

* دانسیتومتری

* تست ورزش

* تست آلرژی

* تست تنفسی

* هولترمانیتورینگ قلب

* آنژیوگرافی چشم

* نوار عضله

* مثانه

* عصب

* مغز

* شنوایی و بینایی سنجی

* هولترمانیتورینگ برای قلب تحت پوشش بیمه تکمیلی‌ست.

۴. پرداخت هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل هزینه‌های پاتولوژی، ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی به عهده بیمه تکمیلی‌ست.

۵.پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی تا سقف تعهدات بیمه بجز ایمپلنت، دندان مصنوعی، ارتودنسی و جراحی لثه بر عهده‌ی بیمه تکمیلی‌ست.

۶.پرداخت هزینه‌های خرید عینک و لنز نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد.

۷. پرداخت هزینه‌های جراحی چشم به منظور رفع عیوب انکساری، آستیگمات، نزدیک‌بینی و دوربینی با بیمه تکمیلی‌ست.

۸. پرداخت هزینه‌های اروتز را بیمه تکمیلی به دوش می‌کشد.

۹.پرداخت هزینه‌های اعمال سرپایی مثل: شکستگی، گچ‌گرفتگی، کرایوتراپی، اکسیزیون، بیوپسی، ختنه، تخلیه کیست، لیزر درمانی و بخیه با بیمه تکمیلی‌ست.

۱۰. پرداخت هزینه‌های مربوط به اعمال مهم مثل سرطان، مغز، نخاع و اعصاب مرکزی، قلب، کبد، ریه، گامانایف و مغز استخوان بر عهده‌ی بیمه تکمیلی‌ست.

۱۱. پرداخت هزینه‌های ناهنجاری و بیماری‌های مخصوص جنین با بیمه تکمیلی‌ست.

بیمه تکمیلی، هزینه‌های خرید سمعک را نیز پرداخت می‌کند!

بیمه تکمیلی قوانینش را محکم تر می‌کوبد.

کسی که قصد  خرید بیمه تکمیلی درمان را علاوه بر بیمه تامین اجتماعی برای خود  دارد ، می‌بایست از شرایط و قوانین این بیمه اطلاع داشته باشد.

قوانینی که بیمه‌گزار باید درباره بیمه تکمیلی دانسته و تمامی آن‌ها را رعایت کند:

* بیمه‌گزار باید با صداقت تمام فرم پرسش‌نامه را پر کرده و اغراقی در میان نباشد

* متقاضیان بیمه تکمیلی شامل بیمه‌شده اصلی و خانواده یا اعضای تحت سرپرستی او، باید فرم‌های بیمه‌درمانی را پر کرده و به تمامی سوالات پرسش‌نامه سلامتی پاسخ صحیح دهند و در صورت نیاز معاینات پزشکی نیز برای آن‌ها انجام شود.

* بیمه‌گذار باید حداکثر تا ۵ روز از زمان بستری یا ۵ روز قبل از ترخیص بیمه‌گر را در جریان قرار دهد.

* قوانین بیمه تکمیلی که بیمه‌گر باید دانسته و تمامی آن‌ها را رعایت کند:

* بیمه‌گر وظیفه دارد پرسش نامه را که بیمه‌شده پر کرده است را با دقت بررسی کرده و با توجه به آن‌ها و نتیجه معاینات پزشکی درخواست بیمه‌شده را رد یا بپذیرد!

* بیمه‌گر وظیفه دارد زمانی که بیمه‌ گذار به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه می‌کند هزینه‌های مورد تعهد را بر اساس قوانین پرداخت کند.

راهنمای کامل نسخه  قوانین بیمه تکمیلی درمان در سال 1400

خرید بیمه درمان تکمیلی طبق قوانین بیمه 

چگونه بیمه تکمیلی درمان بخریم؟

برای این‌که بیمه تکمیلی را به صورت آنلاین خریداری کنید و نیازی نباشد به دفاتر بیمه‌ای مراجعه نمایید، می‌توانید به سامانه خرید آنلاین bimeh.com مراجعه نمایید. این سامانه برای رفع مشکلات خرید حضوری بیمه نظیر ترافیک، شلوغی صف‌های نمایندگی بیمه، شرایط ممنوعیت تردد در کرونا،  هزینه تردد، امکان استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه را در بستر اینترنت فراهم آورده است. شما می‌توانید با وارد کردن مشخصات خود در سایت بیمه دات کام، به خرید اینترنتی بیمه تکمیلی درمان بپردازید. برای دریافت مشاوره تخصصی انواع بیمه نظیر بیمه درمان تکمیلی، بیمه خودرو ، بیمه مسافرتی، بیمه کرونا و ... تردید نکرده و همین الان با شماره 0214372  تماس بگیرید.

منبع مطلب: سایت بیمه دات کام  ( https://bimeh.com/) 

کد خبر: ۱۰۲٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha