۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
بدقولی‌های طرف خارجی اهمیت تولید واکسن داخلی را دو چندان کرد
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس:

بدقولی‌های طرف خارجی اهمیت تولید واکسن داخلی را دو چندان کرد

اصفهان- شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در کنار تولید داخل، تامین واکسن از منابع مطمئن خارجی مهم است اما آنها بدقولی‌های زیادی داشتند و این دلیل محکمی برای تقویت بازوی تولید داخلی واکسن است.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به سنگ‌اندازی‌هایی در راستای تولید انبوه واکسن کووبرکت در ماه‌های گذشته و لزوم حمایت از تولید این واکسن و دیگر واکسنهای داخلی اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم خصوصا با نگاه تخصصی ترجیح می‌دهیم واکسن داخلی در پیش خرید و در حمایت از تولید نسبت به دیگر واکسن‌ها در اولویت باشد.

وی افزود: البته موانع زیادی که سر راه تولید داخل از ابتدای امر تاکنون وجود داشته است را با جدیت پیگیری کردیم و همچنان نظارت مجلس ادامه خواهد داشت.

لزوم تقویت بازوی تولید واکسن داخلی با بدقولی‌های خارجی
سخنگوی کمیسیون بهداشت در مجلس بیان کرد: در کنار تولید داخل تامین واکسن از منابع مطمئن خارجی مهم است و نباید در این زمینه کوتاهی شود اما به گفته خود مسئولان، طرف‌های خارجی تاکنون بر تعهدات خودشان پایبند نبودند و بدقولی‌های زیادی داشتند و این خود می‌تواند دلیل محکم دیگری برای تقویت بازوی تولید واکسن داخلی باشد.

وی با اشاره به اهمیت واکسینه کردن کودکان کار گفت: باید این موضوع را از مسئولان وزارت بهداشت و به ویژه سازمان غذا و دارو بپرسید به دلیل اینکه پیوست و تضمین اجرایی نیاز دارد.

شیخی همچنین پاسخ به سوالی که تا چه مدت دیگر امکان خودکفایی و صادرات واکسن‌های داخلی مانند کوبورکت فراهم می‌شود و چه حمایتی توسط مجلس از این موضوع انجام خواهد شد، موضوع را به مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو محول کرد.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha