۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
تاکید وزیر صمت بر پایان تصدی گردی دولتی در صنعت خودرو
در دیدار انجمن قطعه سازان خودرو با وزیر صمت مطرح شد

تاکید وزیر صمت بر پایان تصدی گردی دولتی در صنعت خودرو

در دیدار انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو با وزیر صمت، ویرایش ۲۴ گزارش وضعیت قطعه سازان کشور و مهم ترین مشکلات موجود در این صنعت ارائه و راه های عبور از این موانع مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، پس از دیدارهای متعدد نمایندگانی از هیات مدیره انجمن با مدیران دو خودروساز بزرگ کشور و در ادامه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دیروز رییس و دبیر انجمن در دیدار با علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گزارش به روز شده ای از وضعیت صنعت خودرو و قطعه سازی کشور را مطرح کرده و با ارائه راهکارهای پیشنهادی، خواستار تلاش بیشتر دولت برای رفع موانع تولید در این صنعت استراتژیک شدند.

در این دیدار وزیر صمت تاکید کرد که تصدی گری دولت در صنعت خودرو باید کاهش پیدا کند و پیشنهاد داد که قطعه سازان در فرآیند خصوصی سازی خودروسازان شرکت کرده و با توجه به توانمندی، آگاهی و اهلیتی که از خود نشان داده اند، در مالکیت و مدیریت این صنایع بزرگ مشارکت کنند.

رئیس و دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور نیز در این دیدار، تصدی گری دولتی و قیمت گذاری دستوری خودرو و در نتیجه قطعات آن، دو عامل اصلی نابسامانی در این صنعت دانستند که وزیر صمت نیز با این موضوع موافق بود.

همچنین در جلسه مشترک رئیس و دبیر انجمن همگن قطعه سازی کشور با وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور به عنوان معتبرترین مرجع آماری صنعت خودرو، براساس اطلاعات و گزارش هایی که در دست دارد، با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت صمت، طرح نجات صنعت خودرو ایران را آماده و به دولت جدید ارائه کند تا با تلاش مشترک قطعه سازان و خودروسازان کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات این صنعت پیشران در دولت جدید حل شود یا دست کم، به حداقل برسد.

علاوه بر این موضوعات، وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش تاکید کردند که انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، فهرستی از قطعاتی که امکان ساخت داخل دارند را ارائه کنند تا از واردات آنها جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha