۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کارخانه های سیمان زنجان طی مدت ۴۸ ساعت فعال شوند؛ عرضه با قیمت مصوب
گزارش خبری؛

کارخانه های سیمان زنجان طی مدت ۴۸ ساعت فعال شوند؛ عرضه با قیمت مصوب

زنجان- استان زنجان با وجود دو کار خانه سیمان طی دو هفته گذشته با مشکل بحرانی سیمان دست و پنجه نرم می کند و برای رفع این مشکل باید طی ۴۸ساعت این کارخانه ها فعال شوند تا پروژه های مهم استان تعطیل نشوند.

بازار، گروه استانها: همواره  تأمین کالاهای اساسی مردم جزو اولویت‌های مهم دولت است و در این میان باید مسئولین ذی‌ربط در این خصوص مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

کارخانه های سیمان زنجان طی مدت ۴۸ ساعت فعال شوند؛ عرضه با قیمت مصوب

روغن خوراکی، گوشت مرغ، شکر و گوشت قرمز مرغ جزو کالاهایی هستند که همیشه در بین مردم پرمصرف بوده و باید در بازار به‌وفور موجود باشد که در این میان طی چهار ماه امسال روغن خوراکی در استان تأمین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و در حال حاضر هم شکر و روغن به‌اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد.

طی چند هفته گذشته شاهد کمبود سیمان در سطح کشور و به‌تبع در استان بودیم علیرغم اینکه این استان دو کارخانه تولید سیمان دارد و نباید کمبود سیمان در استان داشته باشیم، مسئولان علت تعطیلی این دو کارخانه را قطعی برق دو هفته‌ای شرکت توزیع برق اعلام می‌کنند که در این زمینه باید مسئولان چاره‌اندیشی کرده و مدیریت لازم را مدنظر قرار دهند تا به علت کمبود سیمان پروژه‌ها تعطیل نشوند.

در همین راستا ظهر سه شنبه جلسه ستاد تنظیم بازار استان با محوریت حل مشکل سیمان با حضور استاندار زنجان در محل استانداری استان زنجان برگزار شد.

بازار باید برای آینده کنترل شود
استاندار زنجان با بیان اینکه بازار باید برای آینده کنترل شود، گفت: بازار در استان به خوبی کنترل شود تا در آینده با مشکل روبه‌رو نشویم و این حق مردم است که در آرامش باشند.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته شاهد مشکل در بازار سیمان در استان زنجان بودیم، بیان داشت: با کسانی که درصدد اخلال در بازار سیمان هستند به جد باید برخورد شود و کسی حق ندارد از وضعیت موجود بازار سیمان سوءاستفاده کند.

وی بابیان اینکه باید با عاملانی که بخواهند از بازار سیمان سوءاستفاده کرده و بازار را به هم بزنند برخورد امنیتی صورت گیرد، گفت: اگر نظارت باشد همسان‌سازی قیمت‌ها اتفاق می‌افتد و احتکار و رانت هم ایجاد نمی‌شود ولی اگر نظارت نباشد شاهد بروز این مشکلات در استان خواهیم بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان دو کارخانه سیمان دارد ولی از مشکل کمبود سیمان رنج می‌برد، گفت: مشکلات این بخش باید به دقت بررسی شود و در این میان قطعی موقت برق  دو کارخانه سیمان فعال زنجان بهانه‌ای بر عدم تولید نیست و نباید پروژه‌ای به خطر نبود سیمان تعطیل شود.

کارخانه‌های سیمان زنجان موظف به تأمین نیاز استان و سپس ارسال آن به سایر استان‌ها هستند و نباید مردم در مضیقه باشند

کارخانه های سیمان زنجان باید فعال شوند
حقیقی از احداث ۱۶ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: همچنین پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین هم با دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری دارد و نباید به علت نبود سیمان روند عملیات متوقف شود.

وی ابراز داشت: تعطیلی این واحدها به هر بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و کارخانه‌ای اگر بخواهد سیمان موردنظر را به هر قیمتی بفروشد، قابل‌قبول نیست و کارخانه‌های سیمان زنجان موظف به تأمین نیاز استان و سپس ارسال آن به سایر استان‌ها هستند و نباید مردم در مضیقه باشند.

کارخانه های سیمان زنجان طی مدت ۴۸ ساعت فعال شوند؛ عرضه با قیمت مصوب

اجازه نمی‌دهیم نبود سیمان پروژه‌های مهم استان را  بلا تکلیف کند و با هرگونه شانتاژ بازی در این بخش برخورد می‌شود

استاندار زنجان گفت: ما اجازه نمی‌دهیم و در این میان نبود سیمان پروژه‌های مهم استان را بلا تکلیف کند و با هرگونه شانتاژ بازی در این بخش برخورد می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه فعالیت این کارخانه ها ظرف مدت ۴۸ ساعت باید از سر گرفته شود، گفت: معاونت امور اقتصادی استانداری زنجان باید این موضوع را پیگیری کند و در شرایط کنونی عرضه سیمان با قیمت های بالا معضلاتی دارد  و برای مردم بسیار مشکل ساز خواهد بود و بتن فروشی‌ها حق سوء استفاده از شرایط کنونی را ندارند.

وی بر لزوم عرضه سیمان در بازار استان تأکید کرد و ادامه داد: در صورت بروز تخلفات در این حوزه باید برخوردهای لازم انجام گیرد.

استاندار زنجان افزود: مدیران این دو کارخانه در استان حق ندارند فعالیت پروژه‌ها را متوقف کنند و باید هر چه زودتر فعال شوند و  اگر نماز و قرآن می‌خوانیم باید به تأمین آرامش و راحتی مردم هم توجه کنیم. 

حقیقی به خرید گندم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون روند خرید گندم در استان خوب بوده و خرید حداکثری گندم باید طبق برنامه انجام شود تا دست دلال کوتاه شده و جلوی فساد گرفته شود.

وی با بیان اینکه در استان کسی حق ندارد گندم زنجان را به سایر استان‌ها ارسال کند، ادامه داد: اگر مسئولان گندم استان را ارسال کنند با آنها برخورد خواهیم کرد و با کسی هم شوخی نداریم.

کارخانه های سیمان زنجان طی مدت ۴۸ ساعت فعال شوند؛ عرضه با قیمت مصوب

زنجان مشکلی در خصوص توزیع  گوشت مرغ ندارد

استاندار زنجان به وضعیت گوشت مرغ در استان اشاره کرد و افزود: استان مشکلی در خصوص توزیع  گوشت مرغ ندارد و طی چند سال گذشته زنجان توانسته قیمت گوشت مرغ را پایین‌تر از سایر استان‌ها نگه دارد.

حقیقی به شکاف بین کاهش قیمت دام زنده و افزایش قیمت گوشت قرمز اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع نیز مورد بررسی قرار گیرد چراکه گوشت قرمز با قیمت‌های متفاوتی به مردم عرضه می‌شود، چرا باید یک کالای مشابه چند قیمت متفاوت داشته باشد و جلوی آن گرفته شود.

وی بر لزوم نظارت و کنترل مستمر بر بازار توسط مسئولان تأکید کرد و ابراز داشت: باید مقتدرانه و با قدرت و همت با تخلفات برخورد شود و در شرایط کنونی نباید اجازه داد افرادی بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید جلوی گرانی‌ها گرفته شود، گفت: تقویت نظارت در بازار جلوی احتکار و رانت را می‌گیرد و قبل از این‌که مشکلی پیش بیاید باید نظارت مستمر و تقویت شود. 

 نظارت میدانی باید مستمر بوده و ساماندهی شود تا مردم دچار مشکل نشوند و قیمت روغن موتور خودروهای سبک و سنگین استان نیز مشکلاتی را ایجاد کرده بررسی شود

حقیقی بر نظارت میدانی و جدی بر عرضه کالاهای پرمصرف در استان تأکید کرد و ابراز داشت: نظارت میدانی باید مستمر بوده و ساماندهی شود و قیمت روغن موتور خودروهای سبک و سنگین استان نیز مشکلاتی را ایجاد کرده باید بررسی شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مصالح‌فروشان زنجان  گفت: زنجان دو کارخانه سیمان دارد و  با وجود این دو کار خانه در استان نباید شاهد کمبود سیمان باشیم.

علی جعفری با بیان اینکه ظرفیت تولید سیمان در کارخانه‌های استان زنجان روزانه بیش از پنج هزار تن است، ادامه داد: میزان مصرف سیمان استان به یک‌سوم تولید کارخانه‌های زنجان هم نمی‌رسد و مدیریت در بازار سیمان وجود ندارد و قطع کردن برق واحدهای تولیدی سیمان در فصل ساخت‌وساز نشان می‌دهد که مدیریتی در این حوزه نداریم.

وی ابراز داشت: با نبود سیمان تمام پروژه‌ها متوقف می‌شود و باید سیمان هر چه زودتر در استان تأمین شده و دو کارخانه سیمان فعال شود و اگر سیمان از بازار بورس خارج‌شده و عاملان فروش مشخص شود و برق واحدهای تولیدی سیمان هم تأمین شود مشکل بازار سیمان حل می‌شود و اگر کارخانجات سیمان زنجان فعالیت کند روزانه دو هزار تن سیمان وارد بازار زنجان شود و هیچ مشکلی در بازار رخ نمی‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: توزیع سیمان از فروردین سال جاری تاکنون مشکل داشت و  قیمت جدید سیمان در اواخر اردیبهشت به ۳۳ هزار تومان رسید و امروز نیاز به سیمان به‌شدت افزایش‌یافته است.

کارخانه های سیمان زنجان طی مدت ۴۸ ساعت فعال شوند؛ عرضه با قیمت مصوب

ناصر فغفوری با بیان اینکه سیمان خمسه زنجان ظرفیت تولید روزانه سه هزار تن سیمان را داشت، گفت: تولید این کارخانه روزانه به چهار هزار تن هم رسیده و مصرف استان حداکثر تا دو هزار تن است.

کارخانه‌های سیمان درخواست تأمین برق مستمر و کامل دارند
وی افزود: هیچ تولیدی در کارخانه‌های سیمان زنجان رخ نداده است و اصل تولید سیمان در کوره است که شرکت برق، نامه‌ای به کارخانه‌ها زده که حداقل به مدت دو هفته برق ندارند و کوره‌های خود را تعمیر و نوسازی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز داشت: از شنبه هفته  آینده دو کارخانه سیمان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و کارخانه‌های سیمان درخواست تأمین برق مستمر و کامل برای تولید دارند و شرکت سیمان خمسه باید ۲۰ مگاوات برق برای تولید سیمان داشته باشد و شرایط برای تولید سیمان باید در استان فراهم شود.

سیمان با قیمت مصوب عرضه شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: نبود سیمان در استان باعث تعطیلی اجرای ساخت‌وساز در طرح اقدام ملی مسکن می‌شود که این اصلاً به نفع مردم نیست.

مسعود بیات منش ابراز داشت: پروژه دو خطه کردن راه آن زنجان به قزوین جزو پروژه‌های مهم استان است که باید تا هفته دولت سالجاری به بهره‌برداری برسد و باید سیمان به‌اندازه کافی برای اجرای این پروژه باشد.

وی گفت: باید سیمان به قیمت مصوب داده شود تا مشکلی در روند اجرای پروژه‌ها رخ ندهد.  

بارندگی‌های در استان زنجان خوب نبوده و با مساعدت استاندار واردات گندم به استان را خواهیم داشت تا کیفیت گندم استان تقویت شود

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان با بیان اینکه از ۳۰ خرداد تاکنون در استان زنجان ۵۰ هزار تن محصول گندم خریداری‌شده است، گفت: شهرستان خدابنده بیشترین خرید گندم در استان را به خود اختصاص داده است و این میزان گندم کفاف پنج ماه گندم استان را می‌دهد.

ولی‌الله زمانی با بیان اینکه ۳۷ مرکز خرید گندم در استان زنجان فعال است، ادامه داد: طی سال جاری هر کیلوگرم گندم معمولی از کشاورزان استان با نرخ ۵۰ هزار هزار ریال به نرخ مصوب دولتی خریداری می‌شود که از این مبلغ ۱۰ هزار ریال تشویقی است.

وی ابراز داشت:  بر اساس پیش‌بینی انجام‌شده امسال ۱۵۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان زنجان به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان با بیان اینکه در خصوص کیفیت گندم در استان با مشکل مواجه خواهیم بود، گفت: بارندگی‌های در استان زنجان خوب نبوده و با مساعدت استاندار واردات گندم به استان را خواهیم داشت.

زمانی افزود: طی مردادماه سال جاری هم بیش از ۱۰ هزار تن آرد در ۶۶۵  واحد نانوایی و ۱۵۴ روستای فاقد نانوایی آرد توزیع‌شده است.

کارخانه های سیمان زنجان طی مدت ۴۸ ساعت فعال شوند؛ عرضه با قیمت مصوب

کنترل و تلاش برای ایجاد ثبات در بازار کالاهای مختلف می تواند در توسعه استان در همه ابعاد  کمک کند به گونه ای که با ایجاد این ساختار عوامل چالش در جامعه بین می رود. در این راستا فعال شدن دو کارخانه سیمان در استان باعث فعال شده پروژه ها می شود و جلوی نگرانی مردم را می گیرد. 

کد خبر: ۱۰۰٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha