۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
پایانه صادراتی کاشی و سرامیک دریچه‌ای به سوی بازارهای بین‌المللی
یادداشت وارده؛

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک دریچه‌ای به سوی بازارهای بین‌المللی

یزد- «طرح جامع پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در شورای برنامه ریزی و کارگروه زیربنایی تصویب شد طرحی که نقاط قوت خود را خواهد داشت» این بخشی از یادداشت رامین زارع مدیرعامل پایانه‌های یزد برای بازار است.

رامین زارع؛ بازار: طرح راه اندازی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک از اسفند ماه ۹۳ منطبق بر مطالعات توسعه‌ای استان یزد و شهرستان میبد به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک و همچنین اسناد فرادستی تدوین شده در صنعت سرامیک پیشنهاد شد. این طرح و الزامات آن پس از انجام مطالعات توجیهی، ضمن تصویب در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی یزد برای صدور مجوز به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال شد و پس از بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته، جواز تأسیس گرفت.

بلافاصله پس از صدور مجوز، اقدامات قانونی لازم برای واگذاری مکان مدنظر انجام شد و پس از واگذاری پهنه موردنظر، مجری پروژه به تهیه طرح جامع جانمایی، کاربری و شبکه دسترسی و معابر پروژه اقدام کرد.

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک پهنه‌ای ۷۰ هکتاری و در جوار ایستگاه راه‌آهن میبد با نگاه فرامنطقه‌ای در ۱۵ کیلیومتری شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد و ۱۷ کیلومتری شهرک صنعتی اردکان، با در نظر گرفتن دسترسی مطلوب به کلونی‌های تولید کاشی و سرامیک در استان یزد و فراتر از استان‌های همجوار مکان‌یابی شده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال در صنعت سرامیک در حال راه‌اندازی است.

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی راه اندازی شده و اشتغالزایی مستقیم بیش از یکصد نفر را به همراه دارد

با صدور مجوز پایانه صادراتی کاشی و سرامیک و ابلاغ سازمان توسعه تجارت، تصویب طرح جامع در کارگروه زیربنایی، کمیسیون ماده ۳۲ و شورای برنامه‌ریزی استان به منزله اعلام آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ارائه خدمات و زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق، گاز و مخابرات برای پهنه موردنظر است.

ایجاد فضای تخصصی
مأموریت محول شده بر اساس آیین نامه پایانه‌های صادراتی مصوب هیئت وزیران که با تولیت و تأیید سازمان توسعه تجارت ایران انجام می‌پذیرد در دو بخش بازرگانی صادراتی کاشی و سرامیک، صنایع مکمل و نیز ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیک سخت افزاری و نرم افزاری زنجیره صادرات پیش بینی شده است.

دپارتمان بازرگانی پایانه با مطالعه عمیق در سطح بین المللی و شناسایی بازارهای مستعد محصولات کاشی و سرامیک ایران بر اساس پراکندگی کشورها در پنج دسته عراق، افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی و آفریقایی، کشورهای عضو گروه همکاری خلیج فارس، کشورهای اوراسیا و CIS  و نیز کشورهای بلوک شرق اروپا تقسیم بندی شده و با ایجاد فضاهای B۲B تخصصی در هر منطقه اقدام به بازارسنجی، بازارسازی، بازاریابی و صادرات نموده است.

بازرگانی صادراتی کاشی و سرامیک و ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیک زنجیره صادرات دو کارکرد پایانه صادراتی کاشی و سرامیک شهرستان میبد است

با این وصف، چنانچه حمایت‌های لازم از سوی مسئولین استان و شهرستان تدوام داشته باشد و زیرساخت‌های لازم فراهم گردد، با توجه به همدلی و مشارکت ایجاد شده برای راه‌اندازی این پایانه با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیاردی و اشتغالی نزدیک به یکصد نفر مستقیم زمینه توسعه تولیدات صادرات محور، گسترش کسب و کارهای پاک و با خدمات دارای ارزش افزوده، توسعه حمل و نقل ارزان ریلی، مدیریت کانال توزیع بین المللی صنعت کاشی و سرامیک به عنوان صنعت غالب استان یزد و همچنین تقویت برند کاشی و سرامیک در بازارهای بین المللی و تسریع و پاسخگویی مناسب برای نفوذ در بازارهای جدید بین المللی را خواهد داشت.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha