۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
۲۷۰۰ واحد مسکن محرومین در استان همدان بهره برداری شد/افتتاح مرکز جامع سرطان
با حضور معاون رئیس جمهور؛

۲۷۰۰ واحد مسکن محرومین در استان همدان بهره برداری شد/افتتاح مرکز جامع سرطان

همدان - دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومین و فاز اول مرکز جامع سرطان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در استان همدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ ظهر دوشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، استاندار همدان و سایر مسئولان دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی محرومان و فاز اول مرکز جامع سرطان در همدان به بهره‌برداری رسید.

در مراسم بهره برداری از دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی که به صورت نمادین در روستای «خلیل‌کرد» از توابع صالح‌آباد در شهرستان بهار برگزار شد ۱۵۴ واحد مسکونی به بهره برداری رسید.

معاون رئیس جمهور در بازدید از مساکن روستایی بابیان اینکه در سفر گذشته ام به همدان اجرای ۳۲ طرح و پروژه مورد تاکید قرار گرفت که اعتبار آن ۵۴۵ میلیارد تومان بود و قرار شد تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: در این سفر به همدان نیز دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومین و فاز اول مرکز جامع سرطان افتتاح شد.

تا پایان دولت ۸۰ میلیارد تومان به پروژه های همدان اختصاص می‌یابد
محمدباقر نوبخت بابیان اینکه از ۵۴۵ میلیارد تومان اعتبار، ۸۰۰ میلیارد تومان و حتی بیشتر از قبل پرداخت شد؛ گفت: تا پایان دولت نیز ۸۰ میلیارد تومان به پروژه ها اختصاص می‌یابد.

۲۷۰۰ واحد مسکن محرومین در استان همدان بهره برداری شد/افتتاح مرکز جامع سرطان

نوبخت با بیان اینکه مرکز جامع سرطان نیز به عنوان یکی از مواردی که از نظر علمی و فنی جایگاه داشت امروز افتتاح شد؛ افزود: قبل از اتمام دولت دوازدهم ۸۰ میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه تمام تزریق می‌شود تا برای عمران و آبادانی استان صرف شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح مرکز جامع سرطان بنیاد فرشچیان با تأکید اینکه حتی یک روز از کار مردم نباید معطل بماند و لحظه به لحظه فرصتها در جهت خدمت به مردم غنیمت هستند، اظهار کرد: فعالیت استان همدان از یکسال قبل بهتر است چراکه امروز در بیمارستان اکباتان ۲۸۰ نفر مشغول کار هستند و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تداوم مطلوب روند احداث تزریق شده و ۲۵۰ میلیارد تومان هم از سوی وزارت بهداشت تقبل تجهیزات شده است.

حجیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه ما باید احساس رضایت در مردم ایجاد کنیم و سرعت و قدرت پیگیری در ایجاد این حس رضایت تأثیر بسزایی دارد؛ عنوان کرد: روز گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان برای مجموعه‌های فرهنگی ورزشی استان همدان تخصیص داده شد و معاون رئیس جمهور کمک کرد راه آهن همدان ملایر مستقل شود.

در حال حاضر ۸۰ پروژه ملی در استان همدان در حال انجام است و امروز هیچ حاشیه‌ای در استان همدان نیست و با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، فضای کار و خدمت به شایستگی در جریان است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ پروژه ملی در استان همدان در حال انجام است و امروز هیچ حاشیه‌ای در استان همدان نیست و با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، فضای کار و خدمت به شایستگی در جریان است.

وی عنوان کرد: مجوز خرید بالگرد و دیگر تجهیزات مورد نیاز حوزه سلامت با حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار صادر شده که این گوشه‌ای از پیگیری‌ها و اقدامات حوزه سلامت است.

حاجی بابایی در جمع خبرنگاران نیز از اختصاص ۱۰۳ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی همدان در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد و اظهار کرد: از این مبلغ ۸۰ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی شهرستان همدان تخصیص می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای مرکز جامع سرطان ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی همدان، ۱۰ میلیارد تومان برای فاز اول دارالقرآن و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای سالن ورزش باستانی همدان خبر داد.

۲۷۰۰ واحد مسکن محرومین در استان همدان بهره برداری شد/افتتاح مرکز جامع سرطان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه برای موزه هنرهای معاصر نیز ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است؛ اضافه کرد: برای مجموعه فرهنگی شهید همدانی پنج میلیارد تومان و اردوگاه امیرالمومنین پنج میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در شهرستان فامنین نیز ۲۳ میلیارد تومان  به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت؛ گفت: برای پروژه فرمانداری فامنین پنج میلیارد تومان، مجتمع فرهنگی فامنین پنجمیلیارد تومان، تکمیل راه جاده ای راستگویان به چهره‌قان پنج میلیارد تومان و حوزه علمیه فامنین دو میلیارد تومان تخصیص می‌یابد.

حاجی‌بابایی از تخصیص یک میلیارد تومان برای سالن ورزشی فامنین خبر داد و افزود: برای بازآفرینی بافت شهری فامنین پنج میلیارد تومان تخصیص یافته است.

دستاوردها متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و به شخص خاصی تعلق ندارد ضمن اینکه امروز مردم نیازمند نشاط و امید هستند

حاجی بابایی همچنین تأکید کرد: این دستاوردها متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و به شخص خاصی تعلق ندارد ضمن اینکه امروز مردم نیازمند نشاط و امید هستند و در این استان همه امور با همراهی مدیران و مجمع نمایندگان پیش می‌رود تا این نشاط و امید ایجاد شود و تعمیق اهداف نظام در بین مردم افزون شود.

استاندار همدان نیز که به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و همراهی خانواده فرشچیان از تعدادی از بخش‌های مرکز جامع سرطان بازدید کرد؛ در این مراسم گفت: مسئولان مختلفی به همدان سفر کردند که هر یک منشا خیر و برکت بودند به طوری که امروز شاهدیم یک خط آهن از شمال استان و یک خط آهن از جنوب استان آغاز شد و به هم وصل خواهد شد.

سیدسعید شاهرخی که از اتاق‌های درمان، سی تی سیمولاتور، اتاق مولدینگ، پذیرش، اتاق‌های پزشک، بخش شیمی‌درمانی سرپایی، بخش رادیوتراپی، بخش فیزیک رادیوتراپی بازدید و توضیحاتی در مورد تکمیل مرحله نخست مرکز جامع درمان سرطان همدان و دستگاه‌های پیشرفته این مرکز و پذیرش بیماران نیازمند شیمی درمانی ارائه داد؛ افزود: همدان در حوزه آب نیز مطلوب کار کرده به طوری که سه سد افتتاح شده و دو سد نیز در حال ساخت است.

احداث بیمارستان اکباتان با بیش از ۲۵۰ نفر در حال انجام است و ماه‌های آینده بهره‌برداری می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه فاضلاب شهر همدان با اجرای شبکه آب و فاضلاب و تصفیه‌خانه مدرن به خوبی مدیریت شد؛ تأکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان تحول اساسی و بنیادینی صورت گرفته که در همین راستا احداث بیمارستان اکباتان با بیش از ۲۵۰ نفر در حال انجام است و ماه‌های آینده بهره‌برداری می‌شود.

۲۷۰۰ واحد مسکن محرومین در استان همدان بهره برداری شد/افتتاح مرکز جامع سرطان

وی گفت: در اغلب شهرستان‌های استان همدان بیمارستان افتتاح شده به گونه ای که در شهرستان‌های بهار، تویسرکان و نهاوند بیمارستان‌های خوبی ساخته شده و همزمان استان همدان را به عنوان قطب پزشکی غرب کشور مطرح کرده است.

وی با تشکر از خانواده فرشچیان با بیان اینکه مرکز قلب فرشچیان از بهترین مراکز درمانی استان به شمار می‌رود، گفت: در جریان دو سفر معاون رئیس جمهور به استان همدان ۸۰۹ میلیارد تومان برای استان تخصیص داده شد که بخشی مربوط به این پروژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به جامع بودن مرکز جامع سرطان فرشچیان در تشخیص و درمان بیماری سرطان گفت: این مرکز، مرکز جامع سرطان قطب درمان سرطان در غرب کشور خواهد بود.

رشید حیدری‌مقدم اظهار کرد: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سلامت استان همدان رخ داده که می‌توان به تحقق ۴۰۰ پروژه در حوزه سلامت اشاره کرد که موجب شده تا ۳۰ سال آینده زیرساخت‌های بهداشتی استان تأمین باشد و در بخش درمان نیز با افتتاح بیمارستان یک هزار تختخوابی، به جز تجهیزات های‌تک نیاز جدی نخواهیم داشت.

دانشگاه علوم پزشکی همدان تنها دانشگاهی است که بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی با آورده یک و نیم تا دو میلیون دلار در سال در آن مشغول تحصیل هستند

وی جذب دانشجویان خارجی را یکی از دستاوردهای مؤثر این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی همدان تنها دانشگاهی است که بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی با آورده یک و نیم تا دو میلیون دلار در سال در آن مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این مگاپروژه ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در فاز نخست آن یک هزار و ۸۰۰ متر مربع با هزینه‌کرد نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه تجهیزات است و برخی تجهیزات آن نظیر دستگاه پرتودرمانی، آخرین مدل و نمونه خود در جهان هستند.

فاز دوم در مهرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و مرکز پزشکی هسته‌ای سلول‌های بنیادی این مجموعه در فاز سوم و اسفند ماه ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

وی عنوان کرد: تمام عملیات عمرانی این پروژه با همراهی و همکاری خانواده فرشچیان و مشارکت و حمایت دولت به سرانجام رسیده و پس از افتتاح فاز نخست، آزمایشگاه، مراکز تشخیصی شیمی درمانی، آی سیو، جراحی و... نیز طی فاز دوم در مهرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و مرکز پزشکی هسته‌ای سلول‌های بنیادی این مجموعه در فاز سوم و اسفند ماه ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور نیز در مراسم بهره‌برداری از دو هزار و ۷۰۰  واحد مسکن محرومین در استان همدان اظهار کرد: در کشور پنج میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که طرح ویژه بهسازی آنها از سال ۸۴ شروع شده است‌.

۲۷۰۰ واحد مسکن محرومین در استان همدان بهره برداری شد/افتتاح مرکز جامع سرطان

حمیدرضا سهرابی بابیان اینکه امروز بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن محرومین به بهره‌برداری رسیده و در استان همدان یکصد و دهمین مسکن افتتاح شد، عنوان کرد: بنیاد مسکن سهمیه بهسازی ۱۱۵ هزار واحد مسکونی را داشت که سهم همدان دو هزار واحد بود و توانستند یک هزار واحد جدید نیز جذب کند که امروز از مجموع سه هزار واحد دو هزار و ۷۰۰ واحد افتتاح شد.

وی با بیان اینکه بهسازی روستایی از هفت درصد به ۵۰ درصد رسیده است؛ گفت: برنامه براین اساس است که تا سال ۱۴۰۵ بهسازی روستایی به ۷۰ درصد برسد.

تاکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مساکن محروم روستایی اختصاص یافته است

سهرابی با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مساکن محروم روستایی اختصاص یافته است؛ افزود: همدان در زمینه بازسازی و بهسازی رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز در این آیین گفت: آهنگ احداث واحدهای مسکونی محرومان در قالب یک پروژه ملی و باهدف خانه دار کردن خانواده های کم برخوردار، خانواده های آسیب پذیرساکن مناطق روستایی یا شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم، خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانواده های محروم و بدون مسکن طی دوسال گذشته آغاز شده است.

حسن ظفری با بیان اینکه این طرح با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض دولت اجرایی و نهایی شده است؛ یادآوری کرد: در چارچوب قانونی این طرح به هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان کمک های بانکی و همچنین ۳۵ میلیون تومان از محل کمک های دولتی  بر اساس تفاهم نامه ای که بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری همدان و بنیاد مسکن استان همدان منعقد شده پرداخت شده است.  

ظفری با بیان اینکه این طرح که قرار بود با دو هزار واحد مسکونی اجرایی شود با تلاش مسئولان استان همدان به سه هزار واحد افزایش یافت، اظهار کرد: این طرح‌ها با بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و دولت اجرا شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان شناسایی شده که ۱۲۱ هزار متقاضی مراجعه کرده‌اند و ۱۱۴ هزار متقاضی به بانک معرفی کردیم.

کد خبر: ۹۹٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha