بازار تهران تا یکشنبه آینده تعطیل شد| گروه های یک شغلی همچنان فعال خواهند بود
رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با «بازار»:

بازار تهران تا یکشنبه آینده تعطیل شد| گروه های یک شغلی همچنان فعال خواهند بود

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف گفت: با تعطیلی ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی در استان های تهران و البرز تا روز یکشنبه آینده، بازار تهران نیز از فردا تا روز دوشنبه آینده تعطیل خواهد بود.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: با مصوبه امروز صبح ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس جمهوری اسلامی ایران تمام ادارات، سازمان ها بانک ها و نهادها تا پایان وقت اداری روز یکشنبه آینده تعطیل شدند و از فردا این مصوبه در این دو استان اجرایی می شود.

سخنگوی دولت صبح امروز ( دوشنبه 28 تیرماه) اعلام کرد: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.
«علی ربیعی» تصریح کرد: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل هستند.
بر اساس تقویم رسمی کشور، روز چهارشنبه هفته جاری به مناسبت عید سعید قربان تعطیل است و علاوه بر آن، ادارات دولتی نیز بر اساس مصوبه اخیر دولت به منظور مدیریت کرونا و مصرف برق، روزهای پنجشنبه تعطیل هستند.
به این ترتیب، استانهای تهران و البرز از فردا به مدت شش روز تعطیل است که از این میزان، سه روز تعطیلات ناشی از کرونا و سه روز دیگر نیز، تعطیلات رسمی و پایان هفته خواهد بود.
سخنگوی دولت گفت: بنابر این مصوبه، در مدت تعطیلات یادشده، تردد خودروهای سواری غیربومی ممنوع است و در صورت رعایت نکردن افراد، علاوه بر جریمه، خودروهای آنان نیز از مسیرها بازگردانده خواهد شد.
ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد.

«قاسم نوده فراهانی» رئیس اتاق اصناف تهران دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» تاکید کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا بازار و مجتمع های تجاری در تهران تا روز یکشنبه تعطیل شدند و از روز دوشنبه چهارم مرداد ماه سال جاری بار دیگر فعالیت بازار تهران از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: تمام شعب بانک ها نیز در بازار تهران تعطیل خواهند بود ، اما مشاغل گروه یک همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت بیان کرد: با مصوبه ستاد ملی کرونا بازار تهران و مجتمع های تجاری، از 29 تیرماه سال جاری تا سوم مرداد ماه تعطیل خواهند بود و بازار تهران از روز چهارم مرداد ماه بار دیگر فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.
نوده فراهانی بر اعمال بازرسی های مورد نیاز برای تعطیلی گروه های 2، 3 و 4 شغلی در تهران تاکید کرد و گفت: بازرسان اتاق اصناف همچنان بر تعطیلی گروه های شغلی یاد شده و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط گروه های شغلی یک نظارت خواهند کرد.
با موافقت ستاد ملی کرونا و با تعطیلی ادارات در دو استان تهران والبرز اتاق اصناف ایران نیز اعلام کرد: با توجه به تأثیر شناخته شده برخی از مشاغل و فعالیت‌ها در گسترش بیماری کرونا و لزوم جلوگیری از تجمعات به ویژه در اماکن سرپوشیده، در شهرهای قرمز به صورت قاطع و دقیق نسبت به مشاغل زیر و در فضای سربسته محدودیت های اعمال می شود:
١ –رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی بصورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند)
٢ –تالارهای پذیرائی
٣ –سالن های سینما و تئاتر
۴ –پاساژها و بازارهای سربسته ( به استثناء پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر (به جز پوشاک، کیف، کفش و موبایل)
۵ –استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدن سازی
۶ –شهربازی و باغ وحش ها
٧ –نمایشگاه های عمومی و تخصصی
همچنین با توجه به کاهش چشمگیر میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی درسطح کشور و تنزل آن به ۴٨ درصد، در بازه زمانی ١۶ تا ٢٣ تیر ماه جاری، مقررشد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درقالب کمیته عالی نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی (در سطوح ملی و استانی) و با همکاری کامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی و اتاق اصناف ایران درسطح ملی،  و رده‌های متناظر آنها در سطح استان های کشور؛ در چارچوب «طرح جامع مدیریت تجمع و تردد عمومی متناسب با وضعیت و روند بیماری کؤوید ١٩ در شهرهای کشور» {موضوع بند(١) مصوبات چهل وچهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا – مورخ ٢۴/٨/١٣٩٩{ و همچنین تأکیدات مصرح دربند(١) مصوبات هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی (مورخ١٩/۴/١۴٠٠) با عنوان« تشدید اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز» اقدامات لازم را اجرایی کنند.
کارشناسان حوزه بهداشت و درمان معتقدند که تعطیلات پیش رو به عنوان یک عامل بازدارنده از هرگونه تجمع می تواند در این دو استان از گسترش بیماری کرونا جلوگیری و از ابتلا و افزایش تلفات انسانی جلوگیری کند.
روز گذشته مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران گفت: صدور مجوز بین استانی توسط فرمانداری تهران متوقف شده است.
ایمان قربانی افزود: باتوجه به تاکید وزیر کشور و فرمانده قرار گاه عملیاتی مبارزه با کرونا  از روز دوشنبه هفته جاری ٢٨ تیرماه که مصادف با تعطیلی عید سعید قربان است، ترد بین شهری به کلیه استان‌ها ممنوع است.
وی با بیان اینکه در این راستا هیچ گونه صدور مجوز تردد نخواهیم داشت، گفت: از همشهریان می خواهیم از مراجعه بی مورد به فرمانداری تهران خودداری کنند چرا که صدور مجوز تردد توسط فرمانداری تهران صادر نمی شود.
وی اظهارداشت: مردم باید توجه داشته باشند با توجه به افزایش بستری در بیمارستان‌های تهران به دلیل شرایط قرمز کرونایی و همچنین با هدف حفظ سلامت جامعه، کمک به کادر درمان و توجه به پروتکل های ابلاغی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا از رفتن به مسافرت های غیر ضروری خوداری کنند.

کد خبر: ۹۹٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha