۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
دسترسی به زیرساخت ها برای توسعه مناطق آزاد مورد توجه قرار گیرد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی:

دسترسی به زیرساخت ها برای توسعه مناطق آزاد مورد توجه قرار گیرد

بوشهر- مومنی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: دسترسی به راه‌های مواصلاتی، خط ریلی، فرودگاه مجهز و آب‌های بین‌المللی از موارد مهم در توسعه مناطق آزاد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حمیدرضا مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بوشهر از مناطق مهم و استراتژیک کشور به شمار می‌رود و تصویب و راه‌اندازی بندر آزاد بوشهر موجبات رشد و تعالی بیشتر این منطقه نیز می‌شود.

وی افزود: تصویب بنادر آزاد در واقع در راستای ایجاد اشتغال بیشتر و رونق صادرات در بنادر است و استان بوشهر می‌تواند از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره را ببرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه انتظارات و توقعاتی که از بنادر و مناطق آزاد داشتیم محقق نشده و باید با توسعه زیرساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های بندری در این مسیر تلاش شود.

مومنی تصریح کرد: دسترسی به راه‌های مواصلاتی و خط ریلی و همچنین فرودگاه مجهز و دسترسی به آب‌های بین‌المللی از جمله موارد مهم در توسعه مناطق آزاد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: انتظارات از مناطق آزاد در زمینه صادرات محقق نشده و باید مدیران عامل مناطق در این راستا اهتمام ورزند و در واقع بنادر آزاد در شرایط کنونی، طرح جامع ندارند و نسل سوم بنادر آزاد باید این انتظارات را برآورده کنند.

مشاور رئیس جمهور گفت: بوشهر دارای پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه بیشتر است و استاندار و مدیران ارشد این استان نیز در راستای بهبود وضعیت صادرات در این استان تلاش می‌کنند که کمک بزرگی است.

کد خبر: ۹۹٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha