۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
افزایش مصرف و محدودیت تولید برق عوامل اصلی مدیریت بار اضطراری در استان سمنان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

افزایش مصرف و محدودیت تولید برق عوامل اصلی مدیریت بار اضطراری در استان سمنان

سمنان- موسوی زاده، مدیرعامل توزیع برق استان سمنان گفت: افزایش مصرف و محدودیت تولید برق، دو مشکل اساسی و از عوامل مهم در مدیریت بار اضطراری محسوب می‌شوند.

سید محمد موسوی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه  افزایش مصرف و محدودیت تولید برق، دو مشکل اساسی و از عوامل مهم در مدیریت بار اضطراری محسوب می‌شوند، بیان داشت: متوسط رشد مصرف سالانه برق در کشور، بین دو تا پنج درصد است، اما به دلیل گرمای زودرس و دیگر عوامل ازجمله وجود دستگاه‌های غیر مجاز استخراج رمزارز، مصرف برق استان حدود ۱۸ درصد افزایش یافت و مرکز کنترل شبکه ناچار به اعمال مدیریت بار برای حفظ شبکه شد.

وی کمبود بارندگی و کاهش توان نیروگاه های برق آبی را از دیگر دلایل کمبود تولید برق در کشور برشمرد و گفت: نیروگاه های حرارتی نیز طبق برنامه در مرحله بازآماده سازی بوده، در حالی که مصرف برق به شکل غیرمنتظره ای از اواسط اردیبهشت ماه افزایش یافت.

سقف مصرف استان ها تعیین شده است
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به مشخص بودن میزان تولید برق در کشور بیان کرد: برای هر استان، سقف مصرف مجاز تعیین می‌شود و چنانچه این میزان از سقف مجاز فراتر رود، ناگزیر به مدیریت بار اضطراری هستیم.

موسوی زاده با عنوان این که ظرف روزهای گذشته، گلایه‌هایی از سوی مردم در زمینه قطع برق بیش از نوبت‌های اعلام شده مطرح شده است، افزود: شبکه توزیع برق در شرایط حساس کمبود تولید، در هفته‌های اخیر، به صورت لحظه‌ای و طی تصمیمات روزانه و آنی مدیریت شد و اگر این مهم اعمال نمی‌شد، امکان از دست رفتن شبکه محتمل بوده و خسارات سنگینی برای همه بخش ها به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عدم قطعی برق در استان، مشروط به همکاری کلهمه یه مشترکان به ویژه بخش صنعت میسر است،  خاطرنشان کرد: مشترکان شهرک های صنعتی دو روز در هفته همکاری و صنایع فولاد هم تا سه هفته آتی برق آنها در مدار مصرف نبوده است تا بتوان روزهای گرم را سپری کنیم.

کد خبر: ۹۹٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha