۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ عمل کند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با بازار:

تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ عمل کند

عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنده تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران را قبول ندارم و متاسفانه دولت این تحریم ها را علیه ملت مدیریت می‌کند.

عزت الله اکبری تالار پشتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ضرورت تیم اقتصادی هماهنگ در دولت سیزدهم گفت: تیم اقتصادی دولت یک تیم پژوهشی نیست که هر کس بگوید من این نظر و یا آن نظر را دارم.

وی تاکید کرد: تیم اقتصادی باید از جمع بندی درستی که در دولت سیزدهم انجام می‌شود، تبعیت کند و این طور نیست که بخشی نگری در این مسئله وجود داشته باشد و برخی بگویند که این نظر من است و برخی بگوید آن نظر من.

همه مسئولین باید هدفشان خدمت به مردم باشد، تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ عمل کند البته تاکنون این هماهنگی در دولت دوازدهم وجود نداشت و به نظر بنده ریشه این مسئله هم در تفکر غلط لیبرالی متکی به غرب است که همه چیز را از هم پاشیده است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مسئولین باید هدفشان خدمت به مردم باشد، بیان داشت: تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ عمل کند البته تاکنون این هماهنگی در دولت دوازدهم وجود نداشت و  به نظر بنده ریشه این مسئله هم در تفکر غلط لیبرالی متکی به غرب است که همه چیز را از هم پاشیده است وگرنه اگر اتکا بر تفکر اسلام ناب محمدی و انقلاب خودمان باشد و به خودمان متکی باشیم و از موضع درست ،دقیق ، کارشناسی ،کرامت ، عزت و سلامت با دنیا برخورد کنیم نگرانی از تیم اقتصادی نخواهیم داشت.

تالارپشتی تصریح کرد: بنابراین  تیم اقتصادی دولت یک پژوهشگاه نیست که هرکس بخواهد نظر خود را در آن بدهد. 

وی با بیان اینکه باید در تیم اقتصادی دولت جمع بندی شده عمل کرد اظهار داشت: باید عصاره تفکر اقتصادی که به نفع مردم و منافع ملی هست و می تواند این منافع را در سطح بالا تامین می کند در تیم اقتصادی دولت مطرح شود و هر کس نمی تواند در این زمینه حرفی بزند. 

اگر نمی خواهیم  تحریم‌ها اثر گذار باشد باید بر تغییر چهره سفارتخانه ها کار کنیم
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران بیان داشت: بنده تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران را قبول ندارم لذا متاسفانه دولت این تحریم ها را مدیریت می کند یعنی شخص رئیس جمهور. و متاسفانه این تحریم‌ها را علیه ملت مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر نمی خواهیم  تحریم‌ها اثر گذار باشد باید در حوزه معادن و ارزآوری این حوزه ،بحث صادرات و تغییر چهره سفارتخانه ها کار کنیم ، بیان داشت: سفارت خانه ها باید از این حالت فشرده و درب و داغان به یک چهره فعال اقتصادی تبدیل شوند لذا اینها حوزه‌هایی است که باید روی آن کار کنیم.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم که ما می‌توانیم نفت مان را به فروش برسانیم، گفت: این در حالی است که دولت می گوید ما نمی توانیم نفت مان را به فروش برسانیم خب وقتی که مقامات دلسوز کشور آمدند و زمانی گفتند که مجوز بدهید تا ما پالایشگاه بزنیم و نفت را فراوری کنیم و فرآورده را صادر کنید چرا مجوز ندادند؟ بنابراین و متاسفانه تحریم ها دارد در داخل کشور و توسط دولت مدیریت می شود لذا اینها حرف های بی پرده و کارشناسی است که بنده وظیفه دارم به عنوان نماینده ملت بگویم و آن را اثبات می‌کنم و هرجا هم که لازم شد می‌گویم. 

متاسفانه آمریکا آقای روحانی را مدیریت کرد چراکه آمریکا چهار سال تلاش کرد و گفت می‌خواهد برجام را امضا کند و چهار سال بعد هم از برجام خارج شد و حالا می گوید که می خواهد برگردد

تالار پشتی با بیان اینکه ما نباید مقابل تحریم‌ها دست هایمان را بالا ببریم و بیان داشت: دشمن جنگ اقتصادی را شروع کرده و ما  باید آن را پشیمان کنیم و به شکست بکشانیمش تا پشت سرهم عقب‌نشینی کند لذا ما نباید توی سر صاحب‌نظران داخلی بزنیم و بگوییم چرا با برجام مخالف هستند؛ چه کسی گفته ما با برجام مخالفیم؟ اما اگر قرار است شما بروید و مذاکره ای را مثل برجام انجام دهید و سال های سال و بعد هم قبل از اینکه به ایران برگردید چیزی را امضا کنید و از سوی دیگر آمریکا از برجام خارج شود. در این صورت این چه برجام خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما در پایان عمر دولت قرار داریم بیان داشت: متاسفانه آمریکا آقای روحانی را مدیریت کرد چراکه آمریکا چهار سال تلاش کرد و گفت می‌خواهد برجام را امضا کند و چهار سال بعد هم از برجام خارج شد و حالا می گوید که می خواهد برگردد و کل ماجرا همین است.

کد خبر: ۹۹٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha