کارمندان دورکار وسیله ای برای کلاهبرداری از موسسات مالی
«بازار» گزارش می دهد

کارمندان دورکار وسیله ای برای کلاهبرداری از موسسات مالی

همانطور که با پاندمی کرونا، دورکاری کارمندان هم افزایش یافته، شکافهای امنیتی شرکتها هم باعث حملات بیشتر کلاهبرداران شده است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال:«د رجیستر» با انتشار مطلبی اینطور نوشت: بر اساس گزارشی که به تازگی توسط هیئت بین المللی ثبات مالی (FSB) (FSB پس از اجلاس G۲۰ لندن در آوریل ۲۰۰۹ تأسیس شد، در مورد سیستم مالی جهانی توصیه هایی ارائه می دهد و قوانین مالی را برای گروهی از کشورهای G۲۰ به روشی غیر الزام آور هماهنگ می کند) منتشر شد، کلاهبرداران خلا امنیتی در شرکت های خدمات مالی را هدف قرار دادند چراکه کارکنان آنها از خانه کار می کردند و کلاهبرداران مالی و اینترنتی کارمندان دور کار را وسیله ای برای هدف قراردادن شرکت های خدمات مالی قرار میدهند.

در این گزارش آمده است: " کار در خانه (WFH) موجب پذیرش فن آوری های جدید و سرعت بخشیدن به دیجیتال سازی در خدمات مالی می شود.

درحالی کارمندانی که از خانه کار میکنند مورد هدف فیشینگ، بدافزار و باج افزار قرار گرفته اند که این موارد از فوریه ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ از کمتر از ۵۰۰۰ در هفته به بیش از ۲۰۰ هزار در هفته رسیده است

درحالی که کارمندان که از خانه کار میکنند مورد هدف فیشینگ، بدافزار و باج افزار قرار گرفته اند و این موارد از فوریه ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ از کمتر از ۵۰۰۰ در هفته به بیش از ۲۰۰ هزار در هفته رسیده است.

این گزارش همچنین بیان می کند که اعتماد بیشتر به شبکه های خصوصی مجازی و نقاط دسترسی وای فای بدون امنیت انواع جدیدی از چالش ها را از نظر مقابله با جرایم و سایر موارد امنیت سایبری ایجاد کرده است هرچند بخش های فناوری اطلاعات برای تأمین امنیت کارمندان دور کار تلاش می کنند. همچنین در این گزارش آمده است که تأمین کنندگان خارجی نیز شکاف هایی را برای سوء استفاده کلاهبرداران ایجاد کرده اند و همانطور که در سند آمده است:

در حالی که به نظر می رسد برون سپاری به ارائه دهندگان شخص ثالث مانند سرویس های ابری مقاومت عملیاتی را در موسسات مالی افزایش داده است، افزایش اعتماد به این خدمات ممکن است چالش ها و آسیب پذیری های جدیدی ایجاد کند

در حالی که به نظر می رسد برون سپاری به ارائه دهندگان شخص ثالث مانند سرویس های ابری مقاومت عملیاتی را در موسسات مالی افزایش داده است، افزایش اعتماد به این خدمات ممکن است چالش ها و آسیب پذیری های جدیدی ایجاد کند. 

 اگرچه به نظر میرسد کار از خانه همچنان ادامه داشته باشد شرکت تحلیل گر گارتنر پیش بینی کرده است که تقریبا نیمی از افراد در سال ۲۰۲۲ از راه دور کار خواهند کرد. اپل یک برنامه کاری ترکیبی را حتی برای تیم خرده فروشی خود نیز تصویب کرد این گزارش همچنین حاکی از آن است که  اگرچه این شیوه جدید برای کار و اقتصاد جهانی هنوز حل نشده است و هرگونه تجزیه و تحلیل با وجود به پایان نرسیدن همه گیری هنوز به شکل قطعی امکان ندارد و هرچند تاثیرش روی بخش اقتصادی و مالی با اقدامات سیاسی جسورانه بسیار کاهش یافته است. FSB پیشنهاد می کند موسسات بر این اساس فرآیندهای مدیریت ریسک سایبری، گزارش حوادث، فعالیت های واکنش و بازیابی و نحوه مدیریت سرویس های ابری و سایر خدمات شخص ثالث را تنظیم کنند.

کد خبر: ۹۹٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha