۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
تلاش وزارت راه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات نظام مهندسی
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان مطرح کرد

تلاش وزارت راه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات نظام مهندسی

رییس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است که انتخابات نهمین دوره برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی محمد عبدی  قهرودی مدیر کل دفتر توسعه  مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی و رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشور در پایان برگزاری جلسه سیزدهم هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های هیات اجرایی انتخابات استان تهران گفت: جامعه مهندسی ساختمان در یک بازه زمانی سه ساله برگزارمی شود و جامعه مهندسی کشور با جمعیتی بالغ بر ۵۲۴ هزار عضو به عنوان  بزرگترین تشکل حرفه ای کشور  محسوب می شود. بنابراین تصمیم گیری هایی که در این حوزه توسط سازمان های نظام مهندسی انجام می شود به صورت کامل تحت نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی است و البته این انتخابات و نتایج آن برای جامعه مهندسی کشور بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: انتخابات اعضای هیئت مدیره  نظام مهندسی  برای اعضای نظام مهندسی بسیار با اهمیت است چرا که این اعضا به گونه ای برنامه ریزی فرآیندهای خود را به اعضای هئیت مدیره نظام مهندسی اعلام و آنها به سایر بخش ها اعلام و یا ابلاغ می کنند.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبلی شاهد بودیم تصمیماتی که در حوزه اعضای نظام مهندسی گرفته می‌شود، تاثیر بسیار مثبتی دربخش ساخت و ساز کشور و حتی معیشت اعضای نظام مهندسی ساختمان دارد، افزود: جنبه های عمومی  این انتخابات بسیار مهم و موثر است چراکه نتایج مثبت آن در جامعه،   افزایش سرمایه های عمومی، حضور موثر سرمایه گذاران در بخش ساخت و ساز  و از سوی دیگر زمینه سازی برای  فعالیت های حرفه ای جامعه مهندسان کشور است.

عبدی قهرودی بیان کرد: بنده به عنوان نماینده وزارت راه وشهرسازی اعضای جامعه مهندسی را تشویق به شرکت در انتخابات می کنیم چرا که این انتخابات در حوزه تعیین سرنوشت خود مهندسان بسیار موثر است. بنابراین باید تمامی اعضا مشارکت داشته باشند و مشارکت بیشتر اعضا هم منجر به انتخاب بهتر یک هیئت مدیره متخصص و با کیفیت در حوزه مهندسی کشور خواهد شد و نتایج آن به جامعه ۵۲۴ هزار نفری مهندس کشور یقینا باز می گردد.

مدیر کل دفتر توسعه  مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تنها تاکید ما افزایش مشارکت اعضا در انتخابات نظام مهندسی کشور است، افزود: درصد مشارکت بالای جامعه مهندسی کشور نشان دهنده اهمیت و انگیزه بالای آنها برای تعیین سرنوشت خودشان است و در سال های قبل حضور کمرنگ اعضای نظام مهندسی باعث شده که نتایج خوبی از انتخابات حاصل نشود. بنابراین تاکید می کنیم با حضور گسترده جامعه مندسی در انتخابات یک انتخابات پر شور داشته باشیم که اثرات مثبت آن را در آینده مشاهده کنیم.

رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشور توضیح داد: با پایان یافتن مرحله ثبت نام از داوطلبان، ما هم اکنون در مرحله بررسی و احراز صلاحیت نامزدها قرار داریم و بعد از طی دوره استعلامات که اسامی رسما اعلام می شود فعالیت انتخاباتی آنها  آغاز شده و ما انتظار یک جو انتخاباتی پر شور از داوطلبان داریم و امیدوار هستیم گزینه های خوب را در انتخابات  نظام مهندسی کشور  برگزینند.

عبدی قهرودی با بیان اینکه ما در  دوره ای هستیم که طبق آیین نامه باید چهار مرجع در هیئت‌های اجرایی صلاحیت اعضا را استعلام کنند، افزود: در حال حاضر استعلامات انجام شده و یک ماه برای ارائه جواب استعلامات فرصت لازم است و پس از اعلام نتایج استعلامات داوطلبان می توانند وارد مقوله رقابت انتخاباتی شوند.

وی تاکید کرد: در این دوره سعی ما برآن بوده افراد را تشویق به حضور کنیم تا انتخابات با کیفیتی بسیار بهتری را برگزار کنیم و البته همواره هم سعی کرده ایم زمینه حضور افراد را مطابق با نظامنامه ای که تدوین و ابلاغ شده را باز تر کنیم  به طوری که افرادی وارد این حوزه می شوند دارای انگیزه بالاتری هستند و از همه مهم تر تسلط حرفه ای و کافی بر تمامی موضوعات در این بخش داشته باشند.

عبدی قهرودی بیان کرد: بعد از مرحله تایید صلاحیت و اعلام اسامی منتظر می مانیم افراد با اعلام رزومه خودشان و به بهترین نحو با استفاده ابزاری که در هر  استان پیش بینی شده  در فضای رسمی رسانه ای و همچنین فضای مجازی بتوانند تبلیغات خود را انجام دهند و ما امیدواریم یک فضای رقابتی خوبی در این حوزه ایجاد شود که همین عوامل باعث افزایش مشارکت مهندسان در جامعه مهندسی کشور می شود.

وی بیان کرد: طبق آیین‌نامه، چهار مرجع، استعلام انجام می‌دهد که عبارتند از اداره اطلاعات هر استان، اداره دادگستری استان، نیروی انتظامی و شورای انتظامی و البته افرادی که از این چهار مرجع تایید شوند در مرحله  بعد وارد بحث صلاحیت حرفه ای می شوند.

عبدی قهرودی اظهار کرد: در شرایط و چهارچوب هایی که توسط وزیر راه وشهرسازی اعلام شده  متقاضیان می توانند وارد مرحله نهایی شوند و در صورتی که یکی از این دستگاه ها عدم احراز صلاحیت داوطلب را ارائه دهند از گردونه خارج خواهد شد.

وی تاکید کرد: عدم سو پیشینه کیفری، نداشتن محکومیت نظامی درجه سه به بالا و  داشتن مدرک اصلی در رشته مورد تقاضا، از جمله شرایطی است که باید داوطلبان تمامی آنها را داشته باشند.

عبدی قهرودی توضیح داد: وزارت راه وشهرسازی در تلاش است که انتخابات نهمین دوره برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار شود تا مشارکت بیشتری از جامعه مهندسی کشور جلب شود. بنابراین برای برگزاری هرچه با کیفیت تر این انتخابات باید مشارکت داوطلبان افزایش یابد چراکه وزارت راه وشهرسازی به دنبال فراهم کردن  شرایط سهلی برای داوطلبان است و از تمامی اعضا درخواست مشارکت هرچه  بیشتر را داریم.

کد خبر: ۹۹٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha