۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
گلخانه‌هاو دامپروری‌های یزد جولانگاه غیر بومیان/ اشتغالزایی موثر بنیاد برکت در مناطق محروم
استاندار یزد اعلام کرد

گلخانه‌هاو دامپروری‌های یزد جولانگاه غیر بومیان/ اشتغالزایی موثر بنیاد برکت در مناطق محروم

یزد- استاندار یزد ضمن حمایت از فعالیت های اقتصادی بنیاد برکت در استان یزد گفت: مشاغل کشاورزی و دامپروری در یزد زمینه ساز ظهور غیر بومیان شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی طالبی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری برگزار شد، ضمن حمایت از فعالیت‌های بنیاد برکت در زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی در مناطق محروم استان که در دو الی سه سال گذشته آغاز شده است، گفت: راه حل رفع مشکل اقتصادی و اشتغال در یزد، پرداختن به مشاغلی است که توان ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان را در استان داشته باشد.

طالبی با اشاره به اینکه ایجاد شغل برای افراد با تحصیلات پایین و مشاغلی که نیروی کار آن از خارج یزد تامین می‌شود در اشتغالزایی جوانان استان اثرگذار نیست، افزود: لازم است حمایت های ملی با مدیریت استانی در این زمینه انجام شود و به سمت ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که ماندگاری بالایی دارند حرکت شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد شغل در حوزه دامپروری، کشاورزی و ایجاد گلخانه مشکلی از اشتغال استان را حل نخواهد کرد، گفت: یزد دومین استان کشور از نظر تولید محصولات گلخانه‌ای محسوب می‌شود؛ در صورتی که شغل زیادی برای جوانان یزدی ایجاد نشده است.

طالبی ضمن ابراز ناخرسندی از اینکه استان با مشاغلی چون کشاورزی و دامپروری با حجم زیادی از بیکاران غیر بومی و عمدتا اتباع بیگانه روبرو شده است، بیان کرد: برخی از مهاجران در گلخانه‌ها و دامپروری‌های استان مشغول به فعالیت هستند که تبعات  اجتماعی برای استان به دنبال دارد.

وی کارگران غیربومی را دارای ارزش افزوده برای استان دانست و افزود: درصورتی‌که ایجاد اشتغال از دیدگاه‌های محوری استان باشد ضروری است جهت‌گیری دیگری دنبال شود با این هدف که برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و جوانان یزدی شغل ایجاد شود.

طالبی با اشاره به اینکه زمینه های زیادی برای اشتغال جوانان یزدی وجود دارد،گفت: حوزه دانش بنیان، علم و فناوری و نوآوری از یک سو و از سوی دیگر مباحثی چون پوشاک و سایر رشته ها که توان دنبال شدن در استان را دارد باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

کد خبر: ۹۸٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha