۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
برند لوکس نیسان زیباتر می‌شود| QX۶۰ کراس اوور مدعی

برند لوکس نیسان زیباتر می‌شود| QX۶۰ کراس اوور مدعی

اینفینیتی برند لوکس شرکت خودروسازی نیسان است که به تازگی از نسل جدید QX۶۰ با طراحی و فناوری روز یک پیشرانه ۶سیلندر ۳.۵لیتری با قدرت ۲۹۵اسب‌بخار وارد بازار می‌شود.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت خودروسازی اینفینیتی از نسل جدید QX۶۰ با طراحی و فناوری روز رونمایی کرد. اینفینیتی برند لوکس شرکت خودروسازی نیسان است که بیش از یک دهه فعالیت قابل توجه توانسته بخشی از نیاز لوکس بازار جهانی را تامین کند. QX۶۰ محصولی در کلاس کراس اوور هفت نفره است که با تغییرات ویژه در طراحی ظاهر و کابین به بازار راه خواهد یافت.

برند لوکس نیسان زیباتر می‌شود| QX۶۰ کراس اوور مدعی

در سال گذشته این شرکت خودروساز ژاپنی نسل جدیدی از QX۶۰ را با الهام از طراحی کانسپت همین خودرو معرفی کرد، با این معرفی فصلی نازه در طراحی اینفینیتی ایجاد شد. به همین دلیل شباهت‌های زیادی را می‌توان بین نسخه تولیدی و کانسپت QX۶۰ پیدا کرد. شرکت اینفینیتی طراحی ظاهری QX۶۰ جدید را یک طرح اسپرت و تنومند در کنار هماهنگی و سادگی توصیف کرده است.

برند لوکس نیسان زیباتر می‌شود| QX۶۰ کراس اوور مدعی

 همچنین این طراحی در کنار سایر المان‌های بدنه مانند چراغ‌های باریک، جلوپنجره بزرگ و گل‌گیرها و حجم‌پردازی‌های نرم اما عضلانی تاکیدی بر این موضوع داشته است. از سوی دیگر وجود جزئیاتی مانند چراغ‌های جلو با تکنولوژی جدیدی موسوم به Digital Piano Key، جلوپنجره به همراه مشبک‌هایی به شکل اریگامی و رنگ Moonbow Blue که یادآور غروب آسمان در فصل تابستان است و دارای رنگ‌دانه‌هایی است که امکان تغییر طیف رنگی از بنفش تا سبز را دارد، نمای خاص‌تری را به QX۶۰ بخشیده است.

در داخل کابین نیز مهم‌ترین تغییر استفاده از متریال مواد باکیفیت‌تر و براق‌تر با دوخت‌های بیشتر است. همچنین در ردیف اول از صندلی‌های ارگونومیک به نام «جاذبه صفر» استفاده شده که از انحنای ستون فقرات پیروی می‌کند و راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیز ارگونومی مخصوص به خود را دارند که فضای بیشتری را به وجود می‌آورد.

برند لوکس نیسان زیباتر می‌شود| QX۶۰ کراس اوور مدعی

از امکانات و تکنولوژی داخل کابین نیز می‌توان به دو صفحه نمایش پشت آمپر و مرکزی ۱۲.۳ اینچی و هدآپ دیسپلی ۱۰.۸ اینچی، تنظیمات لمسی و دیجیتالی سیستم تهویه مطبوع و تنظیمات سایر سیستم‌های الکترونیکی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم شناسایی عابران پیاده، سیستم هوشمند ایمنی خودرو و کروز کنترل پیشرفته اشاره کرد. بد نیست بدانید که طراحان اینفینیتی برای جذابیت هرچه بیشتر این کراس‌اوور لوکس هفت نفره از نورپردازی LED های نواری، سقف بزرگ پانوراما و چرم آلکانترا استفاده کرده‌اند.

غربیلک فرمان جدید اسپرت و دسته دنده منحصربه‌فرد و دو پدال شیفتر پشت غربیلک فرمان رانندگی با این کراس‌اوور را هیجان انگیز می‌کند. اما در بخش فنی همانند نسل قبلی، QX۶۰ جدید از یک پیشرانه ۶سیلندر ۳.۵لیتری با قدرت ۲۹۵اسب‌بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتون‌متری برخوردار است.

برند لوکس نیسان زیباتر می‌شود| QX۶۰ کراس اوور مدعی

براساس آنچه که کمپانی اینفینیتی اعلام کرده است، تغییراتی در این موتور اعمال شده است. در حقیقت این موتور که موسوم به VQ۳۵DE است، همان پیشرانه‌ای است که در کراس‌اوور میان سایز نیسان یعنی پت‌فایندر استفاده شده است. این موتور در نسل جدید به پاشش سوخت مستقیم و تغییراتی در سیستم تایمینگ متغیر هوشمند VVL داده شده تا راندمان موتور را افزایش دهد.

هرچند که قطعات اصلی مانند سوپاپ‌ها، بادامک‌ها و شاتون نیز دستخوش تغییرات قرار گرفته‌اند تا استهلاک این موتور شش سیلندر را کاهش دهند. اینفینیتی QX۶۰ به گیربکس ۹سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF مجهز شده است. یکی دیگر از تغییرات ساختاری در QX۶۰ جایگزینی گیربکس ۹سرعته اتوماتیک به جای CVT است.

برند لوکس نیسان زیباتر می‌شود| QX۶۰ کراس اوور مدعی

این گیربکس طبق آنچه که اینفینیتی ادعا می‌کند مصرف سوخت را کاهش و منجربه شتاب بهتری برای این کراس‌اوور میان سایز لوکس می‌شود. این کراس‌اوور لوکس در نسل جدید خود در دو نوع محور محرک دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد. اینفینیتی QX۶۰ جدید از اواخر سال جاری میلادی وارد بازار آمریکای شمالی می‌شود، این درحالی است که این سازنده خودروهای لوکس در ژاپن تاکنون هیچ قیمتی برای عرضه این خودرو به بازار تعیین نکرده است.

کد خبر: ۹۸٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha