۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
ب‌ام‌و M۴۴۰i با چاشنی بیشتر سرعت
سدانی که در قامت کوپه می‌تازد

ب‌ام‌و M۴۴۰i با چاشنی بیشتر سرعت

ب ام و M۴۴۰i خودروی کوپه چهاردر  با نام گرن کوپه در سال گذشته معرفی شد که مجهز به یک پیشرانه شش سیلندر سه لیتری خطی با قدرت ۳۷۴ اسب‌بخار، رقبا را در بازار به چالش می‌کشد.

بازار؛ گروه خودرو: خودروهای کوپه تنها محصولاتی هستند که حس سرعت با هیجان تلفیق و زمان حرکت در اختیار راننده قرار می‌دهند. این کلاس از خودروها به دلیل طراحی ویژه و مشخصات فنی همیشه برای علاقمندان به سرعت گزینه نخست برای خرید بوده است. دسته‌ی از مشتریان نیز به دنبال خودرو خانوادگی اما اسپرت هستند که طراحان خودرو با ایجاد کلاس گرن کوپه‌ها توانسته‌اند گزینه‌ی اسپرت مناسب خانوادگی را به وجود آوردند.

ب‌ام‌و M۴۴۰i با چاشنی بیشتر سرعت

 این روزها اغلب خودروسازان مطرح جهان چند محصول گرن کوپه را در سبد محصولات خود قرار داده‌اند. یکی از گرن‌کوپه‌های محبوب در بازار جهانی که از جایگاه ویژه‌ی برخودار است، ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه است. سری ۴ در حقیقت نسخه کوپه سری ۳ است که سال ۲۰۱۴ به جهان معرفی شد. این سری از ب‌ام‌و در قالب کوپه چهاردر نیز با نام گرن کوپه برای اسپرت دوستان عرضه بازار شد. ۲۶ می سال ۲۰۲۰ نسل دوم  کوپه سری ۴ رونمایی شد.

ب‌ام‌و M۴۴۰i با چاشنی بیشتر سرعت

 پس از گذشت حدود یکسال و انتظار مشتریان اسپرت‌دوست سرانجام ۱۰ ژوئن سال جاری میلادی نسخه سدان از سری ۴ یا همان گرن کوپه معرفی شد. سری ۴ گرن کوپه در نسخه‌های متعددی طراحی و تولید شده است. نسخه قدرتمند این خودرو که با نام M۴۴۰i گرن کوپه شناخته می‌شود. در حقیقت سری ۴ گرن کوپه نسخه بنزینی مدل الکتریکی i۴ است. خطوط تیز و شارپ روی بدنه همچنان از المان‌های طراحی این خودروساز باواریایی است. پروفیل خودرو با کاپوت نسبتا کشیده و اورهنگ‌های کوتاه و ستون C کشیده و سقف کمانی که فرمت کوپه به خودرو بخشیده کارکتر اسپرت به این سدان جسور باواریایی می‌دهد.

ب‌ام‌و M۴۴۰i با چاشنی بیشتر سرعت

چهره خودرو مشابه نسخه کوپه بوده و با چراغ‌های با LED و گرافیک آن و خطوط تیز روی کاپوت و جلوپنجره مترفع عمودی تهاجمی به نظر می‌رسد. در نمای عقب M۴۴۰i  گرن کوپه شاهد چراغ‌های کشیده افقی و حجم‌پردازی خاص در بخش عقب هستیم. این طراحی منجربه ظاهر زیبا برای این کوپه چهاردر اسپرت شده است. هرچند که مجموعه دیفیوزر و اگزوزهای ذوزنقه‌ی در طرفین مشابه M۳۴۰i و چاشنی اسپرت بودن را در این خودرو دوچندان می‌کند. نسخه M۴۴۰i مورد بررسی ما همانطور که از نام این خودرو بر می‌آید، به کیت M مزین شده است.

ب‌ام‌و M۴۴۰i با چاشنی بیشتر سرعت

 کیت M شامل رکاب‌ها، قاب آینه‌ها، سپر جلو با ورودی‌های هوا عمودی، اسپویلر روی در صندوق عقب و دیفیوزر و اگزوزهای اسپرت ذوزنقه‌ی می‌شود. همچنین طراحان ب‌ام‌و برای M۴۴۰i طیف گستردهی از رینگ‌های ۱۷، ۱۸ و ۲۰ اینچی در نظر گرفته‌اند. نسخه مورد بررسی ما دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی ام آلیاژی هستند که می‌توان رینگ‌های ۲۰ اینچی ام فورج شده نیز سفارش داد. کابین M۴۴۰i گرن کوپه شاهد فضای مشابه سدان جمع و جور این خودروساز باواریایی یعنی M۳۴۰i هستیم. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کنسول میانی و پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی فضای کاملا مدرنی را فراهم آورده است. طراحی غربیلک فرمان اسپرت M که از نسخه M۳۴۰i کری‌اوور شده با قرارگیری دو پدال شیفتر منیزیومی در پشت آن و دسته دنده کوچک اسپرت رانندگی با این گرن کوپه باواریایی را فوق هیجان انگیز می‌کند.

استفاده از قطعات دکوراتیو کروم و پوشش آلکانترا برای صندلی‌ها از جمله ویژگی‌های دیگر این کوپه چهار در اسپرت است. M۴۴۰i به جرات یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان است. زیرا طراحی دستگیره‌های پنهان i شکل و فرمت کوپه بدنه ضریب درگ را به ۰.۲۶ رسانده است. این ضریب درگ نه تنها آیرودینامیک خودرو را بهبود می‌بخشد، بلکه مصرف سوخت را نیز بهینه‌ می‌کند.

قلب تپنده M۴۴۰i را همان پیشرانه معروف ب‌ام‌و یعنی B۵۸ تشکیل می‌دهد. این موتور در نسخه M۳۴۰i نیز نصب شده است. موتور شش سیلندر سه لیتری خطی مجهزبه تکنولوژی تویین پاور اسکرول توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندر است.

ب‌ام‌و M۴۴۰i با چاشنی بیشتر سرعت

با افزایش فشار سوخت به ۲۰۰ تا ۳۵۰ بار و تغییراتی در سیستم ونوس‌های دوبل حداکثر قدرت به ۳۷۴ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور به ۵۰۰ نیوتون‌متر می‌رسد. این قدرت و گشتاور با گیربکس ۸ سرعته استپ‌ترونیک با سامانه چهارچرخ محرک هوشمند xDrive به دو محور جلو و عقب منتقل می‌شود. تنها کافی است که وضعیت رانندگی را به اسپرت پلاس تغییر دهید و پدال گاز را تا انتها فشار دهید تا سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را در ۴.۷ ثانیه طی کنید. حداکثر سرعت این کوپه چهار در اسپرت به ۲۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

گروه خودرو سازی ب ام و سعی کرده در این مدل از سری ۴ اوج هیجان را با هنر مهندسی تلفیق کرده و در زمان رانندگی طیب خاطر از ایمنی را به سرنشینان القا کند.

کد خبر: ۹۸٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha