۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
۹۶ هزار واحد مسکونی در اردبیل سند مالکیت دریافت کردند/ اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح هادی
مدیرکل بنیادمسکن اردبیل:

۹۶ هزار واحد مسکونی در اردبیل سند مالکیت دریافت کردند/ اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح هادی

اردبیل- سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: ۹۶ هزار واحد مسکونی در ۳۲۶ روستا سند مالکیت دریافت کرده‌اند.

فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سنددار کردن طرح‌ها و واحدهای مسکونی یکی از برنامه‌های مهم بنیاد مسکن است که به همین منظور ۹۶ هزار واحد مسکونی در ۳۲۶ روستا سند مالکیت دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به این که اجرای طرح هادی در مناطق محروم و روستایی استان با جدیت در حال اجراست، بیان کرد: ۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز سند مالکیت اخذ کرده‌اند و تا پایان سال برای ۲ هزار واحد مسکونی روستایی سند مالیکت صادر می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: افزایش اعتبارات ملی و استانی برای آسفالت معابر روستایی سبب تسریع در اجرای طرح هادی و هدایت آب‌های سطحی خواهد شد که به همین منظور از دستگاه‌های اجرایی و دهیاران روستاها انتظار داریم در اجرای طرح هادی روستایی مشارکت داشته باشند.

سبحانی تصریح کرد: طرح هادی در ۴۷۰ روستای استان در حال اجراست و سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در ۷۰ روستای استان در نظر گرفته شده بود و برای یک هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز طرح هادی در حال تهیه است که بی‌شک خروجی‌های قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: جهت مقاوم‌سازی، ۶۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان شناسایی شده و برای ۴ هزار و ۵۰۰ واحد اقدامات مقاوم‌سازی اجرا می‌شود که به همین منظور عملیات احداث اجرا شده و ساخت مسکن برای محرومان نیز به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: چهار منطقه برای اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در استان اردبیل شناسایی شده است که هم‌اکنون شاهرود خلخال به عنوان منطقه پایلوت کشوری انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح احیای بافت‌های روستایی را نیز با جدیت در دستور کار قرار داده‌ایم و با توجه به این که روستاها مناطق هدف گردشگری هستند بنابراین احیا و بهسازی محیط روستاهای هدف گردشگری را با جدیت مبنای کار قرار داده‌ایم.

کد خبر: ۹۸٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha