۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
سقوط قیمت بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

سقوط قیمت بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

قیمت بیت کوین از سقف تاریخی خود یعنی ۶۵ هزار دلار نزدیک ۵۰ درصد سقوط کرد. اما این ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد و چه زمانی متوقف می‌شود؟

بازار;  گروه بورس رمزارزها: همانطور که افرادی رشد نجومی قیمت اولین رمزارز دنیا را وقتی ارزش زیادی نداشت اعلام کرده بودند، سقوط ارزش آن نیز در خلال روندی صعودی قبل پیش بینی شده بود. برخلاف تصور برخی، Bitcoin روند نامشخصی را طی نمی‌کند و غیر قابل پیش بینی نیست. با تکیه بر تحلیل تکنیکال و مسیری که این ارز دیجیتال از ابتدا تا امروز طی کرده است، برخی توانستند با وجود حرکت رو به جلوی ترمز بریده‌ی آن، سقوطش را پیش بینی کنند.

نکته بسیار مهم اینجاست که اغلب این تحلیل‌ها از سقوط قیمت بیت کوین معتقد به آینده روشن آن هستند، اما همچنان تاکید دارند اصلاح قیمت و کف‌سازی بعد از رشدهای نجومی حتمی است. در این مطلب قصد داریم به بررسی چند تحلیل درباره انتهای روند نزولی کنونی BTC بپردازیم؛ سقوط و ریزش قیمت و ارزش بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

سقوط بیت کوین قبل از رسیدن به قیمت ۶۰۰,۰۰۰ دلار
مدیر سرمایه‌ گذاری ارشد شرکت Guggenheim Partners آقای اسکات ماینرد ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ وقتی بیت کوین بالاتر از ۵۰,۰۰۰ دلار خرید و فروش می‌شد، ادعا کرد باید منتظر ریزش سنگین قیمت اولین رمز ارز دنیا باشیم. در حالی که با زدن سقف تاریخی جدید ۶۵,۰۰۰ دلار، منتظر بودیم BTC مسیر رو به جلو را همینطور تا رسیدن به قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار ادامه بدهد، این فرد گفت قیمت به ۲۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. سقوط بیت کوین طبق پیش بینی وی واقعا رخ داد و ارزش هر واحد این ارز دیجیتال حتی به ۲۸,۰۰۰ دلار رسید.

این نخستین مرتبه‌ای نبود که اسکات ماینرد چنین ادعایی را مطرح کرد. او سه ماه قبلتر، بهمن ماه ۱۳۹۹، مدعی ریزش بیت کوین تا ۲۰,۰۰۰ دلار شد. او چندی پیش نظر را به‌روز و کف جدیدی برای Bitcoin اعلام کرد. به عقیده وی، بیت کوین قبل از شروع حرکت مجدد رو به بالا، تا ۱۰,۰۰۰ الی ۱۵,۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

اما این تحلیلگر بر چه اساس چنین پیش بینی کرد؟ به عقیده آقای اسکات ماینرد با توجه به حرکت قوی که در بازار کوتاه مدت بیت کوین داشتیم، همه چیز بی‌معنی شده و احتمالا یک اصلاح بزرگ در این ارز دیجیتال رخ بدهد. به عبارتی او معتقد است بیت کوین در یک بازه زمانی کوتاه افزایشی چشمگیر را تجربه کرد و به نوعی درگیر حباب شد. حال این حباب دیر یا زود باید تخلیه شود.

در نگاه اول، مخصوصا برای افرادی که در قیمت‌های بالا اقدام به خرید BTC کردند، پیش بینی سقوط قیمت بیت کوین تا ۲۰,۰۰۰ غم‌انگیز است، اما نباید فراموش کنید اسکات ماینرد معتقد است در بلند مدت، قیمت اولین رمز ارز دنیا به ۶۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید! وقتی ارزش هر واحد Bitcoin به این رقم برسد، مارکت کپ آن با طلا تقریبا یکسان خواهد شد (۱۱.۵ تریلیون دلار).

پیش بینی ریزش قیمت بیت کوین طبق الگوی Cup and Handle
فنجان و دسته‌ یکی از الگوهای تحلیل تکنیکال است. تحلیلگری به نام کیت وارینگ عقیده دارد چارت قیمت بیت کوین در حال شکل دادن چنین الگویی است. این یک ساختار نزولی است و در زمان یک موج اصلاح در مارکت شکل می‌گیرد. در طول آن، قیمت برای مدتی در یک محدوده‌ای مشخص نوسان می‌کند و تقریبا ثابت می‌ماند. بعد از مدتی، قیمت به اندازه افت قبلی سقوط خواهد کرد. به عقیده کیت وارینگ بیت کوین در حال طی کردن چنین روندی است.

او تصور می‌کند تا سه الی چهار هفته آینده (نهایت نیمه مرداد)، قیمت بیت کوین در محدوده کنونی یعنی بین ۳۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ دلار نوسان می‌کند. بازار بعد از آن ریزش خواهد کرد. اگر قسمت دسته‌ی الگو به سمت پایین شکسته شود، محدوده بعدی برای نوسان بین ۲۴,۰۰۰ الی ۲۹,۰۰۰ دلار خواهد بود.

ریزش قیمت بیت کوین از نظر رابرت کیوساکی
رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار پدر بی‌پول» در اظهار نظری جنجالی گفت بزرگ‌ترین سقوط در تاریخ جهان نزدیک است. حال یکی از اتفاقاتی که در نتیجه این سقوط رخ خواهد داد، سقوط قیمت بیت کوین به ۲۴ هزار دلار است. حدود سه هفته پیش او با انتشار یک توئیت مدعی شد «بزرگترین حباب تاریخ همینطور بزرگتر می‌شود، به همین دلیل است که من سعی می‌کنم بیشتر از قبل طلا و نقره خریداری کنم. من منتظر ریزش بیت کوین تا ۲۴ هزار دلار هستم. ریزش‌ها بهترین فرصت برای پولدار شدن هستند»

حدود یک ماه قبل، زمانی که بیت کوین به روند نزولی وارد شده بود، رابرت کیوساکی به فالوورهای خود در توئیتر گفته بود «بیت کوین در حال سقوط کردن است و این خبر خوبی محسوب می‌شود. سعی کنید ارزهایی با عملکرد بهتر در مقایسه با بیت کوین بخرید. اگر قبل از این در رمز ارزها سرمایه گذاری نکردید و الان پشیمان هستید، از غر زدن دست بکشید و حالا عمل کنید»

از این اظهار نظر می‌توان برداشت کرد نویسنده این کتاب پرفروش راز و رمز پولدار شدن، نسبت به آینده بیت کوین امیدوار است و می‌خواهد به آن ورود کند، اما منتظر است تا خریدش را در کف انجام بدهد. فروردین سال جاری، او با اشاره به چاپ بی‌رویه پول توسط دولت‌ها و کاهش ارزش ارز فیات کشورهای مختلف، پیش بینی کرد طی ۵ سال، قیمت BTC به ۱.۲ میلیون دلار خواهد رسید! این دقیقا دو برابر قیمت پیش بینی شده توسط اسکات ماینرد است.

کد خبر: ۹۸٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha