۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
گزارشی از مجمع سالیانه «پکرمان»

گزارشی از مجمع سالیانه «پکرمان»

در مجمع سالیه «پکرمان» مطرح شد که همه تایر سازان حدود ۴۵ روز است که درخواست افزایش تا ۱۵ درصد را داشتند و تصویب هم شده است.

به گزارش بازار، مدیرعامل گروه‌ صنعتی‌ بارز در این مجمع گفت: در لاستیک سیرجان امکان پروژه‌های بزرگی داریم. در لاستیک لرستان در حال تکمیل مراحل آن هستیم که با مجوز شستا شروع شده و با جذب منابع مالی مربوطه سرعت رشد پروژه افزایش می یابد. تا سال ۱۴۰۵، ۱۹۰ هزار تن تولید خواهیم. الان ۱۳۰ هزار تن را رد کرده ایم.

امیری مدیر مالی شرکت هم گفت: در بارز کردستان از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی دریافت کرده که ۳.۹ میلیون دلار را بانک صنعت و معدن به دلیل تحریم نتوانست تامین کند. در قرارداد اولیه استرداد ارزی پیش بینی شده بود. از ۱۹ شهریور ۹۷ صادرات با دستور صمت متوقف شده بود و ما دسترسی به ارز نداشتیم. شرکت خود را با نرخ نیمایی پوشش داده است. در سال ۹۹ ستاد رفع موانع تولید جلسه ای برگزار کرده و در خصوص کردستان توافق شده تا زمانی که بحث تسویه ارزی مشخص نشده بانک از هر اقدامی خودداری کند. با توجه به توقف صادرات ما بارز کردستان درخواست تحویل به ۱۴ سال را داده که موافقت ضمنی هم شده است و پیگیری می‌کنیم تا با صندوق توسعه ملی توافق کنیم.

رئیس مجمع نیز گفت: نرخ تسهیلات ارزی ۶ درصد بوده که به دلیل حضور در مناطق کمتر توسعه یافته این سود به ۵ درصد رسیده است. ریسکی به شرکت وارد نیست. نه جریمه ای به شرکت تحمیل شده نه مشکلی برای تسویه.

همچنین مدیر عامل در پاسخ به سوالات سهامداران به موارد ذیل اشاره کرد:

- در خصوص افزایش نرخ، همه تایر سازان حدود ۴۵ روز است که درخواست افزایش تا ۱۵ درصد را داشتند و تصویب هم شده است.

- در انجمن صنفی منافع شرکت ها اهمیت دارد. اجرای این افزایش نرخ را موکول کردند به کشش بازار.

- سال ۹۹ به دلیل وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی سال مهمی بود. از آذر و دی ۹۹ دیگر ارز به این صنعت داده نشد. کاری به درستی یا غلطی تصمیم ندارم. ارز ۴۲۰۰ در این صنعت دیگر وجود ندارد و ختلاف قیمت بازار و کارخانه به سمت صفر رفته است و بازار ۱۴۰۰ بازار متفاوتی است. هر وقت بازار کشش لازم را داشته باشد این صنف افزایش قیمت را مجبور است اعمال کند.

- صادرات و واردات در همه سایزها و انواع تایر مد نظر نیست. در بعضی از سایزها و محصولات با صادرات یا واردات مشکل داریم. ما درخواست مجوز صادرات داریم و خیلی هم مصریم. در تایر کشاورزی کارها انجام شده همین طور در برخی سایزهای سواری. این می‌تواند کمک زیادی کند به تایر سازها تا ارز مورد نیاز مواد اولیه وارداتی را تامین کنند. با تضمین تامین نیاز بازار داخلی ما قصد صادرات داریم.

- بعضی سایزها را فقط بارز تولید می‌کند و نمی تواند به تنهایی نیاز را تامین کند. طبیعی است در این دسته واردات آزاد باشد. ما درخواست منع واردات در محصولاتی را داریم که به اندازه کافی تولید می شود.

کد خبر: ۹۸٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha