۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
افزایش مبادلات سالانه تجاری ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار
استاندار آذربایجان شرقی خبرداد؛

افزایش مبادلات سالانه تجاری ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از توافق ایران و ترکیه برای افزایش مبادلات سالانه تجاری و بازرگانی دو کشور به سقف ۳۰ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بسیار خوبی با کشور دوست و برادر ترکیه داریم و همکاری های مطلوبی بین دو کشور صورت می گیرد.

وی افزود: طبق توافقی که صورت گرفته قرار است تبادل تجاری و بازرگانی بین ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار برسد اما در حال حاضر یک دهم این رقم اتفاق می‌افتد که نشان می‌دهد بستر امر فراهم نبوده و مشکلاتی در روابط تجاری و بازرگانی دو کشور وجود دارد.

پورمحمدی با اشاره و انتقاد از صف های طولانی گمرک برای کنترل قاچاق متذکر شد: با تجهیزات موجود و  ایکس ریل هایی که وجود دارد لازم نیست همه کالاها کنترل شوند.

وی افزود: امیدواریم رایزن اقتصادی ایران در ترکیه پیگیری های لازم را در این مورد انجام دهد و راه حل بینابینی پیدا شود و به نحو مقتضی مسائل رفع گردد تا روابط و مراودات اقتصادی تسهیل شده و سرعت بگیرد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: لازم است با کمک اتاق مشترک ایران و ترکیه، روسای اتاق های بازرگانی و مسوولان سفارتخانه ها کمیته ویژه ای زیر نظر معاونت اقتصادی استانداری تشکیل یابد و مشکلات موجود بر سر راه تجارت بین ایران و ترکیه را حل کند.

کد خبر: ۹۸٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha