۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
 قاچاق خروجی دام زنده کنترل شد
مدیرکل دفتر پیشگیری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا:

قاچاق خروجی دام زنده کنترل شد

پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق کنونی دام را کاملا محدود شده و نتایج را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش بازار، امیرمحمد پرهام فر، در واکنش به خبری که از افزایش قاچاق کالاهای اساسی به خارج، خبر داده بود اظهار کرد: در این راستا با پدیده تفاوت قیمت در داخل و خارج کشور روبه رو هستیم. بگونه‌ای که قاچاق ورودی، محصول کاهش قیمتِ خارجی نسبت به داخل است.

وی قاچاق معکوس را ناظر بر افزایش قیمتِ کالا در خارج از کشور نسبت به داخل دانست و افزود: این پدیده منجر به قاچاق معکوس شده است.

پرهام فر همچنین تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی کالاها و محصولات داخلی را منجر به کاهش قیمت داخلی و بروز قاچاق معکوس عنوان کرد و ادامه داد: از آن زمان، اجازه صادرات به بسیاری گروه‌های کالایی داده نشد و دام یکی از آن‌ها بود.

وی همچنین به دریافت عوارض درباره تخم مرغ و شیر صنعتی برای جلوگیری از قاچاق معکوس اشاره کرد و افزود: دولت ضوابطی را پیرامون زنجیره تامین کالاها در داخل کشور باید ابلاغ نماید که از خروج آن از کشور جلوگیری کند و این ضابطه‌ای قانونی برای ممانعت از قاچاق کالای داخلی به خارج است.

به گفته پرهام فر دام زنده، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی نظیر نهاده‌ها، کاغذ، روغن و... را مشمول قانونِ ممانعت از قاچاق به خارج عنوان کرد و افزود: جابه‌جایی و نقل و انتقال و نیز انبار کردن این کالاها در داخل کشور بایستی در سامانه‌ها ثبت شود.

مدیرکل دفتر پیشگیری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یاداوری کرد: از سال ۹۹ که خروج غیر قانونی دام از کشور بروز یافت، به کمک همین ضوابط، جابه‌جایی و حمل دام را به سمت استان‌های مرزی کنترل کردیم و این قضیه باعث توفیق ما در کنترل دام زنده و ممانعت از قاچاق آن به خارج کشور شد.

پرهام فر قاچاق کنونی دام را کاملا محدود شده و نتایج را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نسبت به سایر کالاها نیز یا جلوی تخلف را گرفتیم یا تخلفات صورت گرفته قابل کشف بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سختی‌های قاچاق ورودی یا قاچاق صادراتی گفت: در قاچاق خروجی باید چرخش کالا را در کشور به صورت کامل رصد کنیم و لازمه‌ی آن، اجرایی شدن سامانه‌ها به صورت کامل است. در حوزه قاچاق ورودی هم موفقیت ما در گرو کنترل و مدیریتِ مبادی کشور است.

کد خبر: ۹۸٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha