۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
امسال، سال پاکسازی بازار از قطعات تقلبی خودرو
نایب رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو عنوان کرد

امسال، سال پاکسازی بازار از قطعات تقلبی خودرو

حمزه، نایب رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو گفت: اتحادیه امسال عزم خود را جزم کرده است تا بازار را از وجود قطعات تقلبی خودرو از جمله لنت، بلبرینگ و تسمه تایم پاکسازی کند.

به گزارش بازار، غلامحسین حمزه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با کارگاه‌های غیر مجازی که به طور گسترده اقدام به ساخت قطعات تقلبی خودرو می‌کنند، برخورد نمی‌کنید؟ افزود: آنقدر این کار وسعت دارد که ما با امکاناتی که در اتحادیه داریم به طور کامل نمی‌توانیم پاکسازی را انجام دهیم.

وی گفت: البته بنای ما امسال پاکسازی بازار از قطعات تلقبی خودرو از جمله تسمه تایم، بلبرینگ و لنت است و ما در این خصوص نیازمند همکاری اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، رسانه ملی و تعزیرات هستیم.

حمزه از مردم خواست در زمان خرید قطعات یدکی خودرو حتماً از اصالت آن اطمینان کسب کنند چرا که برخی از این قطعات می‌تواند موجب صدمات جبران ناپذیری از جمله مرگ راننده و سرنشینان شود که نمونه آن تسمه تایم‌های تقلبی است که اگر ماشین‌هایی که با سرعت می‌روند تسمه تایم ببرند بلافاصله ماشین قفل و سقوط می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو افزود:‌ ما از اتحادیه چاپخانه داران هم تقاضا می‌کنیم که نظارتشان را بیشتر کنند چرا که جعبه‌های لوازم یدکی تقلبی همه در این چاپخانه‌ها چاپ می‌شود.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران هم در همین ارتباط گفت: چرا مردمی که این قدر به سختی خودرو تهیه می‌کنند باید گرفتار شیادانی شوند که نه تنها به مالشان بلکه به جانشان هم رحم نکنند.

ناصر مدیحی افزود: ما از همکاران نیروی انتظامی که در محله‌هایی از جمله پامنار مرتب تردد دارند درخواست می‌کنیم که نظارت خودشان را بیشتر کنند و حتماً دستگاه‌های ناظر مانند صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اتاق اصناف هم موارد را به ما اعلام کنند.

وی به فروشندگان قطعات یدکی هشدار داد که این قطعات را از افراد مطمئن خریداری کنند چرا که مردم هیچ گناهی ندارند و متخصص این کار نیستند و انتظار از فروشندگان این است که حتماً کالاهای با اصالت خریداری کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

کد خبر: ۹۸٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha