۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
تفاهم‌نامه وزارت نیرو و بسیج در زمینه اصلاح الگوی مصرف

تفاهم‌نامه وزارت نیرو و بسیج در زمینه اصلاح الگوی مصرف

وزارت نیرو و بسیج مستضعفین در زمینه اصلاح الگوی مصرف تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، این تفاهم‌نامه در زمینه برق برای ایجاد پویش مردمی و رزمایش عمومی در اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف مصرف با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و سردار سیدقاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان تام الاختیار وزارت نیرو، شرکت توانیر، سازمان اطلاعات سپاه و سازمان بسیج با سه هدف "گفتمان تبلیغی و پویش همگانی در شبکه‌های ملی و شبکه‌های رسانه‌ای بسیج، "موضوع دعوت به خیر در بحث مدیریت مصرف و نظارت میدانی، پویش برق و شناسایی مراکز غیرمجاز رمز ارزها تشکیل شود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو و فرمانده مدیریت تامین برق کشور در خصوص تفاهم‌نامه امضا شده، خاطرنشان کرد: به‌عنوان یکی از نتایج برنامه‌ها و ترتیبات حمایتی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خوشبختانه مقدمات یک کار مردمی وسیع فراهم و بین وزارت نیرو و سازمان بسیج مستضعفین در بخش برق تفاهم‌نامه‌ای مفید امضا شد.

وی افزود: این پویش در راستای مصرف بهینه انرژی بوده و امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های این سازمان مردمی برای آگاهی دادن، همراهی و همکاری کردن در جهت مصرف صحیح استفاده کنیم.

فرمانده مدیریت تامین برق کشور در پایان گفت: معتقدم این پویش گام بلندی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مصرف بهینه در همه بخش‌ها است. برنامه و تدارک خوبی دیده شده که امیدواریم این طرح و گام بلند از امروز منتهی به نتایج و اثرات خوب کوتاه و بلندمدت باشد.

همچنین سردار سیدقاسم قریشی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس نیازی که احساس شد و دستوری که فرمانده کل سپاه صادر کردند، تفاهم‌نامه‌ای در زمینه پویش مردمی و رزمایش عمومی برای اصلاح الگوی مصرف و به‌ویژه در جلوگیری از اسراف در این روزها و همچنین صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف بخصوص سازمان‌ها، نهادها و اداراتی که مصرف اضافی دارند بین وزارت نیرو و سازمان بسیج امضا شد.

جانشین سازمان بسیج با اشاره به فعالیت‌های گذشته این سازمان در مسائلی مثل کرونا و طرح شهید سلیمانی، اضافه کرد: همچنین در زمینه جلوگیری از فعالیت مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها و حفاظت از پست‌های برق فعالیت خواهیم کرد.

کد خبر: ۹۷٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha