۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کره‌ای ها با G۷۰ بازار را تصاحب می‌کنند
نگاهی به سدان سایز کوچک جنسیس

کره‌ای ها با G۷۰ بازار را تصاحب می‌کنند

جنسیس G۷۰ با فیس لیفت جدید و پیشرانه‌ای با حداکثر قدرت ۳۶۵ اسب بخار، تسلط بیشتری در بازار برای تامین نیازهای مشتریان کسب کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی جنسیس به عنوان شرکت زیر مجموعه هیوندای از سال ۲۰۱۷ به عرضه محصولات لوکس پرداخته است. یکی از محصولات پر فروش این خودروساز که جهت رقابت با ب‌ام‌و سری۳، مرسدس‌بنز C کلاس و آئودی A۴ طراحی و تولید شده است، جنسیس G۷۰ است. این خودرو با طراحی زیبا و مشخصات فنی مناسب توانسته در بازارهای جهانی رقبای خود را از خودروسازان بزرگ شکست دهد.

کره‌ای ها با G۷۰ بازار را تصاحب می‌کنند

جنسیس در تلاش است هر سال محصولات جدیدی را طراحی و تولید کند. براین اساس این  بار جنسیس دست به ایجاد تغییرات گسترده در طراحی G۷۰ زده است. این تغییرات منجربه فیس لیفت جذاب G۷۰ شد که از زبان جدید طراحی برخوردار است

جنسیس در تلاش است هر سال محصولات جدیدی را طراحی و تولید کند. براین اساس این  بار جنسیس دست به ایجاد تغییرات گسترده در طراحی G۷۰ زده است. این تغییرات منجربه فیس لیفت جذاب G۷۰ شد که از زبان جدید طراحی برخوردار است. پروفیل خودرو نسبت به نسخه‌های قبل از فیس‌لیفت با همان خط شانه افقی برجسته و سطوح تخت مواجه است که با حذف دریچه‌ی هوا روی گل‌گیرهای جلو کارکتر جدی‌تری به خود گرفته است.
اما بیشترین تغییرات طراحی در G۷۰ فیس‌لیفت در نمای جلو و عقب اتفاق افتاده است. چهره خودرو با خطوط تیز و چراغ‌های نواری دوبل که یکی از المان‌های جدید زبان طراحی جنسیس است زیبا به نظر می‌رسد. جلوپنجره پنج ضلعی عریض با ورودی‌های هوا درون سپر حس عریض‌بودن بیشتری به خودرو می‌دهد. تا با ترکیب چراغ‌های دوبل چهره متفاوت از سدان لوکس جمع‌وجور کره‌ی را نشان دهد.
در نمای عقب G۷۰ همانند جلو چراغ‌های نواری دوبل با زاویه خاصی طراحی شده که با حجم‌پردازی روی در صندوق عقب جذاب و شکیل است. مهم‌ترین اتفاق در نمای عقب خودرو انتقال جای پلاک از روی در صندوق عقب به سپر است که نوشته بزرگ جنسیس روی در صندوق خودنمایی می‌کند. برای اینکه چاشنی اسپرت بودن در G۷۰ بیشتر شود، از رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی سبک وزن و دیفیوزر و اگزوزهای بیضی شکل در طرفین سپر استفاده شده است.

کره‌ای ها با G۷۰ بازار را تصاحب می‌کنند

کابین G۷۰ با همان سبک طراحی نسخه‌های فعلی ساخته شده، تنها تغییراتی که در کابین G۷۰ فیس‌لیفت اعمال شده، پشت آمپر به‌روزتر و نمایشگر میانی ۱۰.۲۵ اینچی جدیدی است که جایگزین نمونه‌های ۸ اینچی قبلی شده است

کابین G۷۰ با همان سبک طراحی نسخه‌های فعلی ساخته شده، تنها تغییراتی که در کابین G۷۰ فیس‌لیفت اعمال شده، پشت آمپر به‌روزتر و نمایشگر میانی ۱۰.۲۵ اینچی جدیدی است که جایگزین نمونه‌های ۸ اینچی قبلی شده است.
 البته نا گفته نماند که از پوشش آلکانترا و قطعات دکوراتیو کروم استفاده شده تا ویژگی لوکس بودن این سدان را دوچندان کند. این مساله نیز به دور از خط مشی و سیاست جنسیس نیست، زیرا میزان کیفیت قطعات و ادوات داخلی نسبت به نسخه‌های قبلی در سطح بالاتری قرار گرفته است.
برای اینکه در زمان قرارگیری در پشت فرمان G۷۰ حس اسپرت بودن را به شما القا کند،   غربیلک فرمان اسپرت به همراه دو پدال شیفتر آلومینیومی پشت آن و دسته دنده کوچک اسپرت طراحی شده است.

در بخش فنی نیز همچنان شاهد نصب پیشرانه‌های نسخه قبل فیس لیفت هستیم. دو موتور دولیتری چهارسیلندر خطی و ۳.۳ لیتری شش سیلندر پیشرانه مدل‌های بنزینی را تشکیل می‌دهد. برای مشتریانی که به دنبال گزینه‌های دیزلی هستند نیز یک موتور چهارسیلندر ۲.۲لیتری توربو دیزل استفاده شده است


 همچنین سقف پانوراما فضای دلنشینی برای سرنشینان این سدان کامپکت لاکچری فراهم آورده است.
در بخش فنی نیز همچنان شاهد نصب پیشرانه‌های نسخه قبل فیس لیفت هستیم. دو موتور دولیتری چهارسیلندر خطی و ۳.۳ لیتری شش سیلندر پیشرانه مدل‌های بنزینی را تشکیل می‌دهد. برای مشتریانی که به دنبال گزینه‌های دیزلی هستند نیز یک موتور چهارسیلندر ۲.۲لیتری توربو دیزل استفاده شده است. جنسیس G۷۰ با موتور چهارسیلندر دولیتری توربوشارژ حداکثر ۲۵۲اسب‌بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

کره‌ای ها با G۷۰ بازار را تصاحب می‌کنند

در نسخه اسپرت پکیج جنسیس G۷۰ موتور شش سیلندر ۳.۳لیتری معروف لامبدا۲ قرار گرفته است. این موتور با سیستم پاشش سوخت مستقیم و توربوشارژ حداکثر ۳۶۵اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو موتور به واسطه گیربکس ۸سرعته اتوماتیک قدرت را چرخ‌ها منتقل می‌دهد

در نسخه اسپرت پکیج جنسیس G۷۰ موتور شش سیلندر ۳.۳لیتری معروف لامبدا۲ قرار گرفته است. این موتور با سیستم پاشش سوخت مستقیم و توربوشارژ حداکثر ۳۶۵اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو موتور به واسطه گیربکس ۸سرعته اتوماتیک قدرت را چرخ‌ها منتقل می‌دهد. اما در نسخه چهارسیلندر بنزینی تنها محور عقب محرک و در نسخه‌های شش سیلندر محور محرک عقب و چهارچرخ محرک AWD قابل سفارش است.
از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی G۷۰ جدید می‌توان به سامانه پیشگیری از برخورد، سامانه کمکی پیشرفته رانندگی، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم ترمز اضطراری خودکار و نمایشگر میانی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی و... اشاره کرد.

کد خبر: ۹۷٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha