«بریتانیا» از موشک های مجهز به هوش مصنوعی پرده بر داشت
«بازار» گزارش می دهد

«بریتانیا» از موشک های مجهز به هوش مصنوعی پرده بر داشت

وزارت دفاع بریتانیا از تولید اولین نسل موشک های مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داد؛ این موشک ها از فناوری جدید INMC بهره گرفته اند که امکان مکالمه بین تمامی فروندهای داخل یک عملیات را ایجاد می کند.

 به گزارش بازار به نقل از «sky news »، وزارت دفاع بریتانیا موشک هایی را طراحی کرده اند که از طریق هوش مصنوعی قادرند با همدیگر صحبت کنند؛ این موشک ها از فناوری inter-missile communication  برخوردار هستند  که بیش از ۴.۵ میلیون دلار بودجه به خود اختصاص داده است که یکی از پر هزینه ترین پروژه های تا به اکنون نیروی هوایی بریتانیا محسوب می شود .

این پروژه یکی از برنامه های وزارت دفاع این کشور است که تحت عنوان اصلاح فناوری سلاح های ضربتی انجام می شود که به دنبال توسعه سیستم های جدید در تمامی نیروهای امنیتی این کشور است، فناوری های به کار رفته در این موشک ها مبتنی بر هوش مصنوعی است که قادر است همانند یک خلبان موشک را براند و در صورت نیاز حملات ضربتی برنامه ریزی شده انجام دهد .

تمامی موشک های نظامی موجود در دنیا تنها قادرند با خلبان خود صحبت کنند، اما نسل جدید این موشک ها پا را فراتر گذاشته به گونه ای که می توانند در مورد موقعیت و چگونگی ارزیابی های هر واحد گفتگو و تبادل اطلاعات کنند

هوش به کار رفته در این سیستم دارای قدرت ارزیابی و شناسایی موقعیت های نظامی است و به یک روش کاملا تیمی وارد عملیات ها خواهند شد؛ لازم به ذکر است تمامی موشک های نظامی موجود در دنیا تنها قادرند با خلبان خود صحبت کنند، اما نسل جدید این موشک ها پا را فراتر گذاشته به گونه ای که می توانند در مورد موقعیت و چگونگی ارزیابی های هر واحد گفتگو و تبادل اطلاعات کنند .

داستل رومانس مهندس طراح موشک های نظامی در باره این نسل از موشک ها اظهار داشت : موشک های دارای فناوری جدیدی تحت عنوان inter-missile communication است که برگرفته از ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است و از نظر تکنیکی یک شبکه یک پارچه سخنگو بین موشک ها ایجاد کرده است که به تنهایی یک ارتش هوایی سریع و متخصص محسوب می شوند.

هوش مصنوعی بکار رفته در این موشک ها بسیار مستقل تر از سایر  موارد است که  همانند یک خلبان کاملا زبده برای ادامه یک مانور و یا یک عملیات تصمیم گیری می کند؛ در این موشک با استفاده از مجموعه ای از فناوری ها امکان شناسایی  اهداف، شناسایی مناطق هدف، هدف گیری، ارزیابی موقعیت و همچنین زمان حمله به صورت کاملا خودکار و برنامه ریزی شده انجام خواهد شد.

این نسل از موشک ها هیچگاه تنهایی و بدون سرنشین وارد عملیات و میدان کارزار نخواهند شد و همیشه از یک کنترل کننده و پشتیبان برخوردارند که در پس زمینه هر عملیات بیش از چندین نیروی متخصص نظامی و چندین مهندس هوا فضا در اختیار وی قرار خواهند گرفت

البته لازم به ذکر است این از نسل از موشک ها هیچگاه تنهایی و بدون سرنشین وارد عملیات و میدان کارزار نخواهند شد و همیشه از یک کنترل کننده و پشتیبان برخوردارند که در پس زمینه هر عملیات بیش از چندین نیروی متخصص نظامی و چندین مهندس هوا فضا در اختیار وی قرار خواهند گرفت.

به گفته رمانس، این موشک ها دارای سیستم دفاعی بسیار پیشرفته و برد موشکی  حدود ۱۲۰۰۰ کیلومتر است که قادر  به حمل حداقل ۶ جنگ افزار مستقل بر روی خود است که وزنی حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلو تن دارند. خطای نقطه زنی این موشک بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر است که در حال حاضر یکی از بهترین گزینه های موجود تلقی خواهد شد  و مهم تر این که موشک فوق قادر است در طول مسیر خود تا اصابت به هدف از طعمه های زمینی و هوایی برای فریب رادارهای دشمن استفاده کند.

ناگفته نماند، خبر تولید این نسل از موشک ها سر و صدای بسیار زیادی را به پا کرده است چرا که جمعی از فعالین ضد صلاح های کشتار جمعی، ورود فناوری های غیر قابل کنترل به این حوزه را از جمله حماقت های بشری می دادند و می بایست از سوی سازمان های مربوط کنترل و ارزیابی گردند.

کد خبر: ۹۷٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha