۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
تدیبر تعطیلی برای پایان خاموشی| ادارات دولتی پنج‌شنبه‌ها تعطیل می شوند
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران

تدیبر تعطیلی برای پایان خاموشی| ادارات دولتی پنج‌شنبه‌ها تعطیل می شوند

اردکانیان وزیر نیرو اعلام کرده که برای خروج از بحران برق، ادارات و نهادهای دولتی تا پایان مرداد، پنج شنبه ها تعطیل خواهند بود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: راه کارهای  عجیب دولت برای مقابله با بحران برق تمامی ندارد. بعد از تعطیلی واحدهای تولیدی و قطع برق واحدهای فولادی و سیمانی، حالا رضا اردکانیان از راه کار دیگری برای مقابله با کمبود برق خبر می دهد. آنگونه که این عضو کابینه حسن روحانی خبر داده قرار است که ادارات و نهادهای دولتی تا پایان مرداد پنج شنبه ها تعطیل شوند. این تصمیم در شرایطی گرفته شده که بر اساس تصمیم  ستاد ملی کرونا دستگاه های دولتی تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند.

برای مقابله با خاموشی‌ها  و کاهش مصرف برق قرار است که ادارات و نهادهای دولتی در ۵ شنبه ها تعطیل باشند. بر اساس آنچه اعلام شده این نهادها سهم بین ۴ تا ۵ هزار مگاواتی از مصرف برق کشور دارند 

دولتی های  پر خرج
ادارات و نهادهای دولتی که طبق گفته های سخنگوی صنعت برق حدود ۴ تا ۵ هزار مگاوات از برق تولید شده در کشور را مصرف می کنند، قرار بوده که نیمی از مصرف خود کاهش دهند. اما آمارهای اعلامی از برخورد با دولتی های پر خرج نشان می دهد که گوش دستگاه های دولتی به اخطارها خیلی بدهکار نبوده و بیشترین بار کمبود برق روی واحدهای تولیدی است. بر اساس آنچه شرکت مدیریت برق اعلام کرده امسال، برق بیش از ۵۰۰ دستگاه اداری پرمصرف با اخطار قبلی قطع شده است.

رشد مصرف برق با دور کاری کارکنان
بر اساس آنچه اعلام شده مصرف برق در کشور رکورد ۶۶ هزار مگاوات را هم پشت سر گذشته است.  در این میان سهم ادارات و نهادهای دولتی بین ۴ تا ۵ هزار مگاوات تخمین زده می شود. اما در حالی مصرف برق در ادارات دولتی رشد حدود هزار مگاواتی نسبت به پارسال داشته که بسیاری از نهادها به دلیل شرایط حاصل از پاندمی کرونا  با نیمی از ظرفیت خود مشغول به کار هستند. ضمن اینکه به تازگی ستاد ملی کرونا مصوب کرده که ادرات با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند.  

کد خبر: ۹۷٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha