۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
صادرات از گمرکات خراسان جنوبی ۵۷ درصد افزایش یافت
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:

صادرات از گمرکات خراسان جنوبی ۵۷ درصد افزایش یافت

بیرجند-رحیمی زاده، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات از گمرکات خراسان جنوبی طی سه ماهه سال جاری از نظر ارزشی ۵۷ درصد افزایش یافت.

حسن رحیمی زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی سه ماهه سال جاری کل کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات خراسان جنوبی از نظر ارزشی۲۰۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۳۰۶ دلار و از نظر وزنی نیز ۶۲۲ هزار و ۶۷۴ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۵۷ درصد و از نظر وزنی نیز پنج درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد هزار ۵۸۸ فقره اظهار نامه صادراتی به ارزش ۳۹ میلیون ۱۱۵ هزار و ۹۰۶ دلار بوده است که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۶۵ درصد کاهش و از نظر ارزش ۵۱ درصد افزایش داشته است.

رحیمی زاده ادامه داد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک خراسان‌جنوبی در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، کاشی، گازوئیل، هیدروکربن سبک، قیر، میلگرد و خرما بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمده این اقلام به کشور افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است، گفت: در مورد صادرات ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه های مرزی استان) نیز در سه ماهه سال جاری تعداد پروانه ارائه شده سه هزار و ۸۰۱ فقره به ارزش ۱۶۵ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۴۰۰ دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ماده ۱۱۶ شامل سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع، هیدروکربن و ... بوده است.

رحیمی زاده یادآورشد: از ابندای سال جاری تعداد هفت فقره اظهار نامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۶۷۶ هزار و ۲۳ دلار به ارز ۳۴۳ تن بوده  و همچنین عمده اقلام وارداتی به استان را کائوچو، کلروبوتیل، ترنجبین، شاهدانه بو داده و گلپر فرآوری نشده تشکیل می­دهد که این اقلام از کشور امارات متحده عربی و افغانستان وارد شده است.

کد خبر: ۹۷٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha