۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
اوپک پلاس سهمیه‌های کنونی تولید را رعایت می‌کند

اوپک پلاس سهمیه‌های کنونی تولید را رعایت می‌کند

یک مقام نزدیک به مذاکرات اوپک پلاس اعلام کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس تا کسب توافق در مورد سطح تولید نفت در ماه اوت، سهمیه تولید کشورها برای ماه جاری میلادی را رعایت خواهند کرد.

به گزارش بازار، خبرگزاری تاس روز دوشنبه به نقل از منابع خبری آشنا به مذاکرات اوپک پلاس نوشت: تا زمانی که توافق بدست نیامده است، وضعیت در شرایط کنونی باقی خواهد ماند.

بر اساس توافق اوپک پلاس، کشورهای شرکت کننده در آن سطح تولید را از ماه می‌تا پایان ماه جولای جاری ۲.۱ میلیون بشکه در روز افزایش دادند.

امروز قرار بود دیدار وزیران اوپک پلاس در ساعت ۱۶ به وقت مسکو برگزار شود که این دیدار به دلیل رایزنی‌های تلفنی غیررسمی شرکت کنندگان به تعویق افتاد.

کشورهای اوپک پلاس قصد داشتند امروز درباره افزایش ۲ میلیون بشکه دیگر تولید نفت برای ماه اوت گفتگو کنند، اما در این مورد بین کشورهای عضو اختلاف نظر وجود دارد.

 اعضای اوپک پلاس متشکل از ۲۳ کشور پس از همه گیری کرونا و ضربه به اقتصاد جهانی در سال گذشته، رویکرد کاهش شدید تولید نفت را به اجرا گذاشتند.

اما این کارتل از اوایل ماه می (اردیبهشت) شروع به افزایش تولید سخاوتمندانه تری کرده، زیرا بهای نفت رو به افزایش گذاشته و اوضاع بهداشت و سلامت در کشورهای توسعه یافته بهبود یافته است.

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه یازدهم خرداد ماه اعلام کرده بود که کشورهای عضو اوپک پلاس در ماه جولای (تیرماه) تولید نفت خود را روزانه ۴۴۱ هزار بشکه افزایش می‌دهند.

 نوواک مسئول امور انرژی در دولت روسیه، در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ در پایان نشست وزیران اوپک پلاس خاطرنشان کرد: بهای نفت در بازار جهانی در چند ماه اخیر تثبیت شده و این وضعیت حاکی از توازن ایجاد شده در بازار است.

وی ادامه داد: قیمت‌های نفت که در بازار جهانی نفت در چند ماه اخیر شاهد بودیم کمابیش ثبات یافته است و این وضع نشانه افزایش تدریجی سطح تقاضا برای خرید نفت و احیای بازار است.

معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس به احیای سریع سطح تقاضای نفت و فرآورده‌های نفتی در جهان تاکید دارند.

کد خبر: ۹۷٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha