تاسیس ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق
با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور رقم خورد؛

تاسیس ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق

متخصصان و کارآفرینان ایرانی که بازگشتند تا در جامعه اثرگذار باشند، توانستند بیش از ۳۲۰ شرکت دانش بنیان و خلاق در کشور راه‌اندازی کنند و کسب و کاری فناورانه داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شکل‌گیری و تاسیس بیش از ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در کشور، یکی از دستاوردهای اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (connect.isti.ir) است. این برنامه به عنوان یک پل ارتباطی میان توان و تخصص ایرانیان خارج از کشور و نیازها و ظرفیت‌های داخل کشور طراحی و اجرا شده است.

متخصصان و کارآفرینان ایرانی که شرکت‌هایی در مرز دانش و فناوری‌های نوین راه اندازی کردند تا پاسخی باشند برای نیازهای علمی و فناوری کشور. این طرح به همکاری بیش از یک هزار نفر با شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق هم منجر شده است. همه این تلاش‌ها منجر به انتفاع جامعه از خدماتی شده که نیازی فناورانه از آن‌ها را پاسخ داده است.

پلتفرم کانکت connect.isti.ir یکی از نمادهای رشد شاخص‌های زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور است و توانسته بخش بزرگ و مهمی از ظرفیت‌های علمی و تخصصی را بار دیگر به کشور بازگرداند و مرزهای کشور را به روی ایرانیان مقیم دیگر کشورها باز کند.

«استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور»، «ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای پایگاه‌های میزبان»، «فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور»، «ایجاد شرایط انتقال مهارت‌ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل» و «کمک به تاسیس شرکت‌های فناور در حوزه‌های فناوری پیشرفته» از جمله اهداف اجرای این برنامه است.

کد خبر: ۹۷٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha